Praėjusiais metais „App Store“ programėlių parduotuvėje dominavo „Angry Birds“ žaidimas, kuris buvo populiariausias tarp mokamų ir nemokamų „iPhone“ programėlių. Skirtingos šio žaidimo versijos užėmė pirmąsias vietas, tačiau vakar populiariausiu „iPhone“ nemokamu žaidimu tapo „Bubble Ball“, kurį sukūrė keturiolikmetis moksleivis.
Keturiolikmetis Robertas Nay mokosi Spanish Fork'so mokykloje, Jutos valstijoje, JAV. Žaidimą jaunasis programuotojas sukūrė padedamas mamos Kari. Jo kūrinys praėjusią savaitę ketvirtadienį populiarumu pranoko nemokamą „Angry Birds: Seasons“: tądien jis buvo atsisiųstas 400 tūkst. kartų, o nuo gruodžio 29 d., kuomet „Bubble Ball“ buvo pristatytas „App Store“ parduotuvėje, jis buvo parsisiųstas daugiau nei pusantro milijono kartų.
Toks jaunuolio pasiekimas išties stulbinantis. „Angry Birds“ ilgą laiką buvo populiariausias nemokamas žaidimas, tačiau jis buvo sukurtas Helsinkyje veikiančios bendrovės „Rovio“, kurioje dirba dešimtys darbuotojų. Be to, nuo 2003 metų ši kompanija buvo išleidusi daugiau nei 50 mobiliųjų žaidimų.
Kurdamas šį žaidimą R. Nay neturėjo daug programavimo patirties. Jo paties teigimu, jis anksčiau yra žaidęs su programavimo įrankiais, tačiau „Bubble Ball“ sukūrė aptikęs kompanijos „Ansca Mobile“ siūlomą „Corona SDK“ programų kūrimo įrankį.
Ši programa nemokamai leidžia kurti grafiškai patrauklius žaidimus su tikroviška fizika. Jie veikia kartu su visais „iOS“ prietaisais bei „Android“ išmaniaisiais. Už mokamą programos versiją sumokėjus 349 JAV dolerius, ji leidžia publikuoti programas „App Store“.
Tačiau neverta manyti, jog su „Corona SDK“ žaidimus sukurtų bet kas. Ji reikalauja programavimo specialia „Lue“ kalba įgūdžių. R. Nay įvaldė šią kalbą, kadangi ji yra paprastesnė negu standartinė „Objective-C“ programavimo kalba, naudojama daugelio „iPhone“ žaidimus kuriančių programuotojų. Populiarių žaidimų kūrėja kompanija „Electronic Arts“ taip pat naudoja „Lue“ žaidimų kodui optimizuoti.
Jaunasis žaidimų kūrėjas atliko visą programavimo darbą bei sukūrė dizainą. Jo motina padėjo suprojektuoti žaidimo lygius taip, jog pagrindė žaidėjo užduotis būtų kamuolio pergabenimas nuo vieno „iPhone“ krašto iki kito, manipuliuojant linijomis ir trikampiais. Robertas žaidimą pradėjo kurti praėjusį lapkritį padrąsintas draugo.
Nors „Bubble Ball“ nesusilaukė tokio paties populiarumo „Android“ platformoje, jo autorius jau galvoja, kaip galėtų uždirbti pinigų. Svarstoma galimybė įdiegti pirkimus programoje.