Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
1. Panaikinti sprendimą dėl elektros energijos kainų padidinimo, nes tokį didinimą krizės akivaizdoje dar praėjusiais metais uždraudė Europos Parlamentas.
2. Kuo skubiau, nevilkinant šio reikalo nesibaigiančiomis komisijomis, pripažinti niekine kaip valstybės finansus pakirtusią, neteisėtą pasipelnymą vienai UAB suteikusią, geros moralės ir konstitucinės viešos tvarkos bei imperatyvines teisės nuostatas pažeidusią AB LEO steigimą nustačiusią sutartį tarp Vyriausybės ir UAB „NDX energija“. Imtis priemonių restitucijai, kad būtų grąžinta UAB “NDX Energija” tai, ką ji davė pagal šį sandorį (kaip įtariama, įkeistas akcijas), o valstybei gražinti tai, kas iš jos buvo paimta pagal šį sandorį (daugelio milijardų litų vertės finansinį kapitalą, jo duodamą pelną bei dividendus).
3. Sugrąžinus valstybei minėtu sandoriu neteisėtai iššvaistytą valstybės finansinį kapitalą, panaudoti jį kuo greitesniam biudžeto deficito panaikinimui, socialinės paramos ir verslo bei energetikos vystymo projektams, o neseniai priimtus „antikrizinius“ įstatymus, stumiančius verslą ir gyventojus į katastrofišką padėtį - panaikinti.
4. Sudaryti nepriklausomų ekspertų komisiją, kad ištirtų, dėl kokių asmenų kaltės ir kokią žalą valstybei bei verslui, vartotojams padarė LEO modelis. Ištirti, kas organizavo ir vykdė tokį melagingą įkainojimą, pagal kurį minėtos UAB, valdžiusios tik dalį skirstomųjų tinklų, akcijos buvo įkainotos beveik tiek pat, kaip visos nacionalinės energetikos sistemos akcijos. Ištirti žalą, kuri galėjo atsirasti dėl to, kad LEO, kaip elektros pardavimą valdančios bendrovės, privatūs savininkai kartu valdo ir stambius prekybos centrus, vadinasi yra stambūs savo parduodamos elektros vartotojai. Pagal šiems savininkams palankią, ES teisės neatitinkančią kainų skaičiavimo metodiką, buvimas ir elektros pardavėju, ir pirkėju sudaro elektros pardavėjui galimybę sau elektrą tiekti pigiai ar nemokamai. Be to, tokia dviguba nuosavybė sudaro galimybę privatiems savininkams savo valdomų prekybos ir kitų įmonių įrengimo išlaidas įskaityti kaip savo valdomos elektros pardavimo bendrovės išlaidas, taip padidinant sau pelną, o vartotojams - parduodamos elektros kainą.
5. Kol bus panaikintas minėtas sandoris, užkirsti kelią numatomos didelės, elektros energetikai skirtos ES paramos patekimui į AB LEO LT. Šios bendrovės steigimo sandoris ir jį patvirtinęs AE įstatymas taip surašyti, kad 38,3 proc. nuo visų Lietuvos valstybės (įskaitant ES paramą) lėšų, investuojamų į elektros energetikos sistemas (jungčių statybą ir pan.,), o taip pat 38,3 proc. nuo viso tų sistemų duodamo pelno automatiškai tampa minėtos privačios UAB nuosavybe. Be to, nemaža dalis valstybei, kaip AB LEO LT akcininkei, priklausančių lėšų (neišskiriant būsimos ES paramos) išnaudojama LEO LT bendrovės privačių savininkų paskirtos ir jų interesams tarnaujančios administracijos neproporcingai dideliems atlyginimams. Nacionalinės energetikos reikmėms skirtai ES paramą atidavus „suvalgyti“ privatiems LEO savininkams, nacionalinės energetikos vystymą reikės finansuoti iš valstybės lėšų. Dar labiau didės biudžeto „skylė“ ir reikės dar labiau alinančių „antikrizinių“ priemonių.
6. Dėl tų pačių motyvų (dėl to, kad 38,3 proc. viso valstybės turto ir lėšų, atiduodamų į nacionalinę elektros energetikos sistemą, automatiškai pereina minėtos UAB nuosavybėn) panaikinti 2008 m. pabaigoje ankstesnės Seimo daugumos priimtas Energetikos įstatymo pataisas, pagal kurias visi valstybės ir savivaldybių valdomi su energetine sistema susiję pastatai, žemės sklypai ir įrengimai, vadinasi ir būsimos jungtys su kitomis šalimis, pereina elektros energetikos bendrovės, t.y., AB LEO LT, nuosavybėn be privatizavimo ir nemokant realios kainos.
Liks nesuprastas jis po tokių teiginių.
REKLAMA
REKLAMA

Skaitomiausios naujienos




Į viršų