Kinijos automobilių gamintojų pasirodymas Europoje tėra tik dalis būsimos problemos. Jau dabar iš Kinijos į Europą atvyksta „Volvo S90“, „Volvo V90“ ir „Volvo XC90“. Iš Kinijos į Europą taip pat atvyksta „Polestar 2“, „Dacia Spring“ bei „Tesla Model 3“. Netrukus automobilių gamybą Kinijoje planuoja dar vienas gerai žinomas automobilių gamintojas iš Europos – „Mini“.
„Mini“ tolimoje Kinijoje planuoja pradėti ne visų, bet tik elektra varomų automobilių gamybą. Gamintojas tokį sprendimą priėmė dėl ženkliai mažesnių gamybos kaštų, kurie yra be galo svarbūs siekiant optimizuoti gamybos pajėgumus. Vis dėlto, pasak verslo konsultacijų ir audito bendrovės „PricewaterhouseCoopers“, netolimoje ateityje išvysime ryškesnių pokyčių.
Bendrovės duomenimis, jau po dviejų metų, 2024 metais, į Europą iš Kinijos bus importuojama daugiau automobilių nei eksportuojama. Preliminariais duomenimis, po vienerių metų senajame žemyne bus parduota 800 000 Kinijoje pagamintų automobilių, iš kurių 330 000 bus su Europos gamintojų prekės ženklais. Pernai šis skaičius siekė tik 35 000.
Kol Europos gamintojai daugiausia dėmesio skiria brangiems, didelę pelno maržą sugebantiems užtikrinti modeliams, Kinijos automobilių gamintojai plečia savo veiklą siūlydami įperkamus elektromobilius. Būtent dėl šios priežasties, nei vienas Europoje sukurtas modelis nepatenka tarp penkių geriausiai parduodamų elektromobilių pasaulyje.
„Norėdami tai pakeisti, Europoje įsikūrę gamintojai turi investuoti į mažų elektromobilių kūrimą ir kontroliuoti savo tiekimo grandines“, – savo išvadomis dalinasi „PricewaterhouseCoopers“ atstovas.
Bendrovė prognozuoja, kad iki 2030 m. Kinijos automobilių gamintojai užims 5 proc. Europos elektromobilių rinkos. „PwC“ analitikai taip pat mano, kad iki 2035 m. elektrinės transporto priemonės galėtų sudaryti daugiau nei pusę visų naujai registruojamų transporto priemonių. Kinijoje ir Europoje ši dalis gali siekti atitinkamai 73 proc. ir 93 proc.