• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių fotografija - unikali ir išskirtinė fotografijos sritis. Automobilių fotografija nuo kitų žanrų skiriasi tuo, jog didžiausias dėmesys turi būti skiriamas ne tik automobiliui, bet ir jį supančiai aplinkai. Fotografuojant automobilius reikia atsižvelgti į kiekvieną smulkmeną, kiekvieną atspindį ir kiekvieną detalę. Nufotografuoti automobilį galime kiekvienas, tačiau žmonių galinčių automobilio nuotrauką paversti pasakišku paveikslu - mažuma.
Profesionalių automobilių fotografų tikrai netrūksta, net ir Lietuvoje. Giedrius Matulaitis, Andrius Laucius, Tomas Raudavičius, Aurimas Zaleckas, Algirdas Venskus. Tačiau naujokų, bandančių lygiuotis į savo srities specialistus taip pat netrūksta. Jeigu reikėtų išrinkti „Metų naujoką“, juo greičiausiai taptų Arnoldas Ivanauskas, kuris automobilių fotografija užsiima vos dvejus metus.
Kelis tūkstančius gerbėjų socialiniuose tinkluose turinčio fotografo darbus gali pamatyti ir įvertinti kiekvienas norintis, tačiau šį kartą su Arnoldu pakalbėsime apie tai, kaip jis susidomėjo automobilių fotografija, koks yra jo pats mėgstamiausias automobilis ir ko galima iš jo tikėtis ateityje.

Automobilių fotografija - unikali ir išskirtinė fotografijos sritis. Automobilių fotografija nuo kitų žanrų skiriasi tuo, jog didžiausias dėmesys turi būti skiriamas ne tik automobiliui, bet ir jį supančiai aplinkai. Fotografuojant automobilius reikia atsižvelgti į kiekvieną smulkmeną, kiekvieną atspindį ir kiekvieną detalę. Nufotografuoti automobilį galime kiekvienas, tačiau žmonių galinčių automobilio nuotrauką paversti pasakišku paveikslu - mažuma.
Profesionalių automobilių fotografų tikrai netrūksta, net ir Lietuvoje. Giedrius Matulaitis, Andrius Laucius, Tomas Raudavičius, Aurimas Zaleckas, Algirdas Venskus. Tačiau naujokų, bandančių lygiuotis į savo srities specialistus taip pat netrūksta. Jeigu reikėtų išrinkti „Metų naujoką“, juo greičiausiai taptų Arnoldas Ivanauskas, kuris automobilių fotografija užsiima vos dvejus metus.
Kelis tūkstančius gerbėjų socialiniuose tinkluose turinčio fotografo darbus gali pamatyti ir įvertinti kiekvienas norintis, tačiau šį kartą su Arnoldu pakalbėsime apie tai, kaip jis susidomėjo automobilių fotografija, koks yra jo pats mėgstamiausias automobilis ir ko galima iš jo tikėtis ateityje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi TT


Automobilių fotografija... Kodėl būtent automobiliai? Kada supratai, jog nori tapti šios srities profesionalu?
Arnoldas - Viskas prasidėjo  2013 metų vasarą, Švedijoje. Tuomet gyvenau Švedijoje, netoli Malmo ir Helsingborgo miestų. Prie mano namų, kas antrą savaitę, vykdavo aplinkinių miestų ir miestelių automobilių entuziastų susirinkimai. Vieną dieną nusprendžiau ten apsilankyti ir pasižiūrėti kas ten vyksta. Nuėjęs į šį automanų susirinkimą, likau labai nustebęs. Didžiulėje aikštelėje buvo susirinkę maždaug 400 įvairiausių automobilių. Pradedant super-automobiliais ir baigiant klasikiniais bei „Stance“ stiliaus projektais. Būtent tada pradėjau domėtis automobilių kultūra ir net nepastebėjau kaip pradėjau automobilius fotografuoti gatvėje. Savotišku lūžiu galėčiau įvardinti Gyčio Vaitulionio „Subaru Impreza WRX STI“. Tuomet Gyčio dar nepažinojau, tačiau labai norėjau nufotografuoti jo garaže stovinčią „Subaru Impreza WRX ST“. Savo užsispyrimo dėka, per kelis žmones pavyko suplanuoti fotosesiją ir jos eigoje susipažinti su pačiu Gyčiu. Manau tai ir buvo mano pirmasis „kabliukas“ link profesionalios automobilių fotografijos. Esu įsitikinęs, kad kuo daugiau stengsiuosi, tuo daugiau įdomių automobilių galėsiu fotografuoti. Išskirtiniai užsakymai man padeda kelti didesnius tikslus ir padeda man nenustoti tobulėti.
Šiais laikais yra pakankamai sunku išsikovoti savo vietą po saulę, nes konkurencija yra milžiniška. Kuo tu išsiskiri iš kitų fotografų?
Arnoldas - Stengiuosi iš kitų išsiskirti savitu stiliumi. Kiekvieną automobilį stengiuosi įamžinti taip, jog kiekvienas pamatęs nuotrauką pasakytų, jog tai yra mano darbas. Kadangi automobilių fotografijoje patirties neturiu labai daug, savąjį stilių išgryninsiu ateityje.

REKLAMA

Honda S2000


Kai gauni fotosesijos užsakymą ar iškart pradedi galvoti apie potencialią fotosesijos lokaciją ir kaip automobilis konkrečioje vietoje turėtų atrodyti?

Arnoldas
- Pirmiausia - viską aptariame su klientu. Kokioje aplinkoje užsakovas nori matyti automobilį, ką jis nori fotografijoje parodyti ir kokio rezultato labiausiai nori. Stengiuosi visada iš anksto apgalvoti vietą, nes dažnai būna taip, kad vietos būna tokios, į kurias įprastai niekas nenori įleisti. Suradus norimą lokaciją, labai dažnai tenka rašyti prašymus, kad mus įsileistų į vieną ar kitą teritoriją.
Kokį fotoaparatą naudojai, kai pradėjai fotografuoti? Tokį patį naudoji šiuo metu?
Arnoldas - Pats pirmasis mano fotoapratas buvo „Nikon D3100“ su kitiniu „Nikkor 18 - 55 mm“ objektyvu. Neseniai savo „D3100“ iškeičiau į kitą, naujesnį, „Nikon D7000“. Kartu su naujuoju fotoaparatu įsigijau ir keletą naujų objektyvų. Šiuo metu naudoju „Nikon 35 mm 1.8“ ir „Tamron 11-16 2.8“.

REKLAMA
REKLAMA

Audi 80


Kiek laiko užtrunki redaguodamas nuotraukas? Nuolatos turi kažkokią viziją, kaip turėtų atrodyti nuotraukos?
Arnoldas - Kiekvieną kartą suradus tinkamą vietą fotografuoti, aš savo galvoje jau turiu viziją ir žinau kaip automobilis turėtų atrodyti galutiniame rezultate. Dažniausiai nuotraukas klientui atiduodu per dvi savaites. Dar prieš naujus metus viską galėdavau atiduoti prabėgus savaitei po fotosesijos, tačiau šiuo metu prie nuotraukų užtrunku šiek tiek ilgiau, nes į koregavimą pradėjau žiūrėti atsakingiau.
Iš visų automobilių, kuriuos teko fotografuoti, kuris buvo tavo mėgstamiausias?
Arnoldas - Sunku labai išskirti mėgstamiausią automobilį, nes mano favoritų sąraše yra net trys. Pirmasis - „BMW M3 E30“, kurių Lietuvoje yra vos 3 ar 4. Antrasis - „Audi RS6“ ir trečiasis - „Rolls Royce Ghost“. Nesu tas, kuriam patinka vienas automobilių gamintojas ir kiti lieka nebesvarbūs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

11141692_466829100132616_670501667_o


Turbūt nuolatos girdi įvairiausių patarimų. Gali pasidalinti geriausiu ar daugiausiai juoko sukėlusiu patarimu?
Arnoldas - Atsimenu, kai naudojau visus efektus kokius tik mokėjau. Nuotraukose būdavo visko per daug, kartais persistengdavau. Tuo metu daug kritikos gaudavau dėl efektų, bet vienas fotografas man yra pasakęs, jog man dar reikia pereiti tą etapą, kuriame eksperimentuoji, ieškai, bandaisi, kol pagaliau supratau kur ir kokių efektų reikia.
Jeigu turėtum galimybę, kokį renginį norėtum įamžinti su savo fotoaparatu?
Arnoldas - Neseniai buvau nuvykęs į Ženevos automobilių parodą, kurią labai norėjau aplankyti ir pamatyti kaip viskas atrodo iš tikrųjų. Labai norėčiau sudalyvauti ir įamžinti „Gumball 3000“, „Gold Rush Rally“ ar „Supercars Club Arabia“. Tokie renginiai mane visada domina labiau negu kiti, nes tai lyg ilga kelionė su geriausiais pasaulio automobiliais.

REKLAMA

1601678_418412231647913_9140630057450636436_o


Kiekvienas turi savo mūzą. Kokie fotografai tave įkvėpė labiausiai?
Arnoldas - Vienas mėgstamiausių mano fotografų yra Fredericas Schlosseras, kilęs iš Frankfurto. Kiekvieną jo darbą įdomu panagrinėti atidžiau, nes jis visada stengiasi apšviesti, sukurti efektus ne nuotraukų redagavimo programa, bet savomis rankomis.
Pats sunkiausias kadras, kurį teko atlikti?
Arnoldas - Kiekvienas kadras yra skirtingas ir savaip sudėtingas. Su spalvotais automobiliais reikia išgauti tokią spalvą, kokia ji ir yra. Juodos spalvos automobiliai dažniausiai kelią didžiausią galvos skausmą, nes jis kaip šešėlis, kurį reiškia išryškinti. Pati sunkiausia užduotis man - automobilio interjeras. Mano nuomone, gražiai nušviesti automobilio saloną iki šiol man yra pati sunkiausia užduotis.

REKLAMA

11065493_466826463466213_439344205_o


Jeigu turėtum galimybę nufotografuoti bet kurį automobilį pasaulyje, kurį pasirinktum?
Arnoldas - Manau, kad tai būtų „Koenigsegg Regera“, kurį galėjau apžiūrėti Ženevos automobilių parodoje. Šis automobilis paliko labai didžiulį įspūdį.
Ko tavęs išmokė fotografija?
Arnoldas - Jei ne fotografija, gatvėse ir gamtoje nekreipčiau dėmesio į daug dalykų. Dabar, kad ir kur keliaučiau, visada stebiu aplinką, nes tokiu būdu pavyksta surasti įdomių ir neatrastų vietų fotosesijoms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

11103725_466827916799401_590305978_o


Ką tu veiki laisvalaikiu, kai neturi fotoaparato rankose?
Arnoldas - Nemažai laiko praleidžiu prie kompiuterio ieškodamas žmonių užsienyje, kuriems reikėtų automobilių fotografų. Taip pat neatsisakau pažaisti futbolą, su dviračiu pasivažinėti miškų keliukais ar pakeliauti. Dabar, kai gyvenu Vilniuje, visą dieną praleidžiu universitete, vakare sėdžiu prie nuotraukų, o kai turiu laisvo laiko, dažniausiai grįžtu į Panevėžį, kur galiu pabūti su šeima ir susitikti su draugais.
„Canon" ar „Nikon" ir kodėl?
Arnoldas - Vienareikšmiškai - „Nikon“. Ne dėl to, kad „Canon“ prastesnis. Tiesiog - esu pripratęs prie „Nikon“ produkcijos, jos valdymo.

Kokie tavo ateities planai? Poilsis ar dar daugiau fotografo darbo?

Arnoldas - Už lango pavasaris, o tai reiškia, jog prasidėjo naujas sezonas. Dabar mano sąraše yra nemažai įdomių automobilių, kuriuos ruošiuosi artimiausiu nufotografuoti. Šią vasarą noriu išnaudoti kelionėms ir naujoms pažintims, kurios neapsiribotų tik Lietuva.

GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų