• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

AB „Orlen Lietuva“ ir toliau tvirtina, kad tolimesnei naftos perdirbimo produktų gamyklos veiklai užtikrinti būtina sumažinti geležinkeliais gabenamų krovinių tarifus. Jeigu šis „Orlen Lietuva“ reikalavimas būtų patenkintas, tai papildomos nuolaidos „Lietuvos geležinkeliams“ atsieitų daugiau nei 30 mln. litų per metus, o „Orlen Lietuva“ sąnaudos dėl to sumažėtų tik 0,14 proc. Ar septintadalis procento tikrai toks reikšmingas įmonei, kuri per metus vien konsultavimo paslaugoms išleidžia daugiau nei 14 milijonų litų?

AB „Orlen Lietuva“ ir toliau tvirtina, kad tolimesnei naftos perdirbimo produktų gamyklos veiklai užtikrinti būtina sumažinti geležinkeliais gabenamų krovinių tarifus. Jeigu šis „Orlen Lietuva“ reikalavimas būtų patenkintas, tai papildomos nuolaidos „Lietuvos geležinkeliams“ atsieitų daugiau nei 30 mln. litų per metus, o „Orlen Lietuva“ sąnaudos dėl to sumažėtų tik 0,14 proc. Ar septintadalis procento tikrai toks reikšmingas įmonei, kuri per metus vien konsultavimo paslaugoms išleidžia daugiau nei 14 milijonų litų?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mažeikių bendrovės atstovai nuolat tvirtina, kad mažesnės logistikos sąnaudos pagerintų jų situaciją. Vis dėlto nesunku paskaičiuoti, kad 21 milijardo „Orlen Lietuva“ sąnaudų struktūroje geležinkelių paslaugos tesudaro vos 1,4 procento. Ir į tas sąnaudas įeina ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių geležinkelių paslaugos“, - teigia AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

REKLAMA

S. Dailydka atkreipė dėmesį į tai, kad šiuo metu „Orlen Lietuvai“ taikomų tarifų dydį nustatė ne „Lietuvos geležinkeliai“: „Tarifų dydis yra nustatytas 2009 metais pasirašyta sutartimi. Ją derino ir parašais patvirtino abi pusės. Galima teigti, kad „Orlen Lietuva“ tarifų dydį nusistatė ir parašais patvirtino pati. Ši sutartis galioja iki 2024 metų“.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, nors ekonominė situacija šiemet „Lietuvos geležinkeliams“ dėl sumažėjusių pervežimų apimčių yra suprastėjusi, bendrovė vis tiek ieško būdų pagelbėti „Orlen Lietuvai“.

„Esame pateikę siūlymus „Orlen Lietuvai“ nemokėti infrastruktūros mokesčio. Šio mokesčio dedamoji yra formulėje, pagal kurią apskaičiuojamas galutinis tarifas. Tai sudarytų apie 12 proc. nuolaidą dabartiniam tarifui, arba daugiau nei 20 milijonų litų per metus. „Orlen Lietuva“ šį pasiūlymą atmetė“, - sako S. Dailydka.

Pažymėtina ir tai, kad nuo šių metų pradžios yra išaugęs infrastruktūros mokestis pavojingiems kroviniams, taip pat ir naftos vežimui. „Orlen Lietuva“ nuo metų pradžios nepilnai apmoka už paslaugas. Šiuo metu dėl to jau susidarė 6 milijonų litų skola.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų