• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Remiantis statistiniais duomenimis, šiuo metu Lietuvoje automobiliai su dyzeliniais varikliais sudaro didžiąja autoparko dalį. Tačiau kiekvieną centą skaičiuojančius lietuvius reikia suprasti. Automobiliai su dyzeliniais varikliais suvartoja žymiai mažiau kuro negu tokio pačio dydžio automobilis su benzininiu varikliu. Tuo tarpu benzininiai varikliai yra tinkami tik tada, jeigu jie yra galingi arba turi dujų įrangą. 
Tačiau, ar visi tinkamai įvertiname automobilių su dyzeliniais varikliais finansinį aspektą? Ir ar obuolius lyginame su obuoliais? Šiuo straipsniu norime įmesti keletą šaukštų deguto į dyzelinių variklių statinę ir padėti Jums apsispręsti.
Renkantis automobilį iki 10 metų senumo, reikėtų atsižvelgti ne tik į automobilio markę, ar variklį, bet ir keletą kitų niuansų. Dauguma automobilių gamintojų teigia, jog norint užtikrinti sklandų dyzelinio variklio darbą, reikėtų į savo kuro baką nepilti neaiškios kilmės kuro, aliejaus kokybės lygio alyvos ar pirkti pačių pigiausių detalių. Tačiau, tai galioja tik Euro 4, Euro 5 ar Euro 6 išmetamųjų dujų standartus atitinkantiems varikliams. Sena taisyklė byloja, kad senesni, technologiškai atsilikę motorai yra ištvermingesni, patikimesni ir žinoma - atlaidesni prastesniam kurui ir kitoms negandoms.
1. Šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai reikalauja maždaug 1.3 - 1.9 karto daugiau variklio alyvos. Pavyzdžiui, 2.0 litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis gali reikalauti net 7 ar net 8 litrų alyvos.
2. Kadangi dyzeliniai varikliai pasižymi didesniu apetitu alyvai, norint ją įsigyti taip pat reikės atriekti didesnę dalį savo uždirbtų pinigų. Taip pat reikėtų paminėti, jog perkant alyvą reikėtų vadovautis ne tik pagal klampumo indeksus, bet ir pagal kitus parametrus, nes kitaip gali tekti atsisveikinti su savo brangiu „DPF“ filtru.
3. Kai kuriems varikliams alyvą reikia keisti kas 10 000 km arba 12 mėn. Žinoma, kiekvienas variklis yra skirtingas, todėl tepalų keitimo intervalas gali skirtis, tačiau dažnesni apsilankymai pas dėdę Petrą didina išlaidas.
4. Automobilių gamintojai teigia, jog „DPF“ filtras yra amžinas. Tai tiesa, jeigu laikotės anksčiau išvardintų reikalavimų, tačiau kodėl lietuviškas internetas mirga nuo įvairiausių pranešimų apie „DPF“ filtro problemas?
5. Dar vienas „galvos skausmas“ (jeigu galima taip pasakyti) - kuro filtras. Jei jūs su savo automobiliu per metu nuvažiuojate daugiau, nei 50 000 km., tuomet kuro filtrą rekomenduotina keistis kas 50 000 km. Jei yra galimybė pakartoti kuro filtro keitimą prieš žiemos sezoną.
6. Purkštukai - dar viena brangi detalė, kuri dyzeliniuose varikliuose linkusi išeiti iš rikiuotės dažniau negu norėtų automobilio savininkas. Sugedus purkštukui padidėja kuro sąnaudos, per išmetimo sistema pradeda veržtis juodi dūmai,pasunkėja variklio užvedimas, neretas atvejis, kaip dėl blogai dirbančio purkštuko cilindre išlydomi stūmokliai.
7. Alyvos filtras taip pat brangesnis.
8. Dyzeliniai varikliai suvartoja mažai kuro, tačiau šaltuoju metų laiku „išlenda“ vienas nemalonus trūkumas - dyzeliniai varikliai pakankamai ilgai „šyla“, todėl jeigu Jūsų namus ir vieta kurioje dirbate skiriasi vos kokie 5 kilometrai, nenustebkite, jeigu žiemą Jūsų automobilis su dyzeliniu varikliu vartotų žymiai daugiau kuro negu įprastai.
9. Sprendžiant šildymo problemą, montuojami arba komplektuojami papildomai įvairaus tipo autonominiai pašildymo įrenginiai, o tai vėl papildomi jūsų pinigai. Pavyzdžiui, dyzelinio variklio pašildymo sistema gali kainuoti 2000-4000 Lt., o 220 v šildytuvas (400-1000 Lt.) tinka tik individualių namų gyventojams.
10. Automobiliai su dyzeliniais varikliais dažniausiai turi galingesnius, talpesnius ir brangesnius akumuliatorius.
11. Užduokite sau klausimą - jei gyvenate mieste, ar pravažiuojate per metus nuvažiuojate 30 tūkst. kilometrų? Daugeliui sostinės gyventojų kasdien važinėjant maršrutu darbas - vaikų darželis - parduotuvė, vargu ar pavyks pasiekti 20 tūkst. kilometrų ridą. Nebent kasdien nuvažiuojate bent jau 50 kilometrų ir dar du kartus per metus nuvažiuojate į kokią Italiją ar Vokietiją atostogauti.
Šiuo metu galvojate apie automobilio pirkimą? Pasiimkite baltą popieriaus lapą ir sudarykite labai paprastą skaičiuoklę. Išsirinkite norimą automobilį ir paskaičiuokite eksploatacines išlaidas. Atsižvelkite į tepalų, filtrų, kuro siurblio ir kitų atsarginių detalių kainas. Paskaičiuokite, ar per metus nuvažiuosite bent jau 30 tūkst. kilometrų ir ar didesnė automobilio kaina atsipirks per vienerius metus.

Remiantis statistiniais duomenimis, šiuo metu Lietuvoje automobiliai su dyzeliniais varikliais sudaro didžiąja autoparko dalį. Tačiau kiekvieną centą skaičiuojančius lietuvius reikia suprasti. Automobiliai su dyzeliniais varikliais suvartoja žymiai mažiau kuro negu tokio pačio dydžio automobilis su benzininiu varikliu. Tuo tarpu benzininiai varikliai yra tinkami tik tada, jeigu jie yra galingi arba turi dujų įrangą. 
Tačiau, ar visi tinkamai įvertiname automobilių su dyzeliniais varikliais finansinį aspektą? Ir ar obuolius lyginame su obuoliais? Šiuo straipsniu norime įmesti keletą šaukštų deguto į dyzelinių variklių statinę ir padėti Jums apsispręsti.
Renkantis automobilį iki 10 metų senumo, reikėtų atsižvelgti ne tik į automobilio markę, ar variklį, bet ir keletą kitų niuansų. Dauguma automobilių gamintojų teigia, jog norint užtikrinti sklandų dyzelinio variklio darbą, reikėtų į savo kuro baką nepilti neaiškios kilmės kuro, aliejaus kokybės lygio alyvos ar pirkti pačių pigiausių detalių. Tačiau, tai galioja tik Euro 4, Euro 5 ar Euro 6 išmetamųjų dujų standartus atitinkantiems varikliams. Sena taisyklė byloja, kad senesni, technologiškai atsilikę motorai yra ištvermingesni, patikimesni ir žinoma - atlaidesni prastesniam kurui ir kitoms negandoms.
1. Šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai reikalauja maždaug 1.3 - 1.9 karto daugiau variklio alyvos. Pavyzdžiui, 2.0 litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis gali reikalauti net 7 ar net 8 litrų alyvos.
2. Kadangi dyzeliniai varikliai pasižymi didesniu apetitu alyvai, norint ją įsigyti taip pat reikės atriekti didesnę dalį savo uždirbtų pinigų. Taip pat reikėtų paminėti, jog perkant alyvą reikėtų vadovautis ne tik pagal klampumo indeksus, bet ir pagal kitus parametrus, nes kitaip gali tekti atsisveikinti su savo brangiu „DPF“ filtru.
3. Kai kuriems varikliams alyvą reikia keisti kas 10 000 km arba 12 mėn. Žinoma, kiekvienas variklis yra skirtingas, todėl tepalų keitimo intervalas gali skirtis, tačiau dažnesni apsilankymai pas dėdę Petrą didina išlaidas.
4. Automobilių gamintojai teigia, jog „DPF“ filtras yra amžinas. Tai tiesa, jeigu laikotės anksčiau išvardintų reikalavimų, tačiau kodėl lietuviškas internetas mirga nuo įvairiausių pranešimų apie „DPF“ filtro problemas?
5. Dar vienas „galvos skausmas“ (jeigu galima taip pasakyti) - kuro filtras. Jei jūs su savo automobiliu per metu nuvažiuojate daugiau, nei 50 000 km., tuomet kuro filtrą rekomenduotina keistis kas 50 000 km. Jei yra galimybė pakartoti kuro filtro keitimą prieš žiemos sezoną.
6. Purkštukai - dar viena brangi detalė, kuri dyzeliniuose varikliuose linkusi išeiti iš rikiuotės dažniau negu norėtų automobilio savininkas. Sugedus purkštukui padidėja kuro sąnaudos, per išmetimo sistema pradeda veržtis juodi dūmai,pasunkėja variklio užvedimas, neretas atvejis, kaip dėl blogai dirbančio purkštuko cilindre išlydomi stūmokliai.
7. Alyvos filtras taip pat brangesnis.
8. Dyzeliniai varikliai suvartoja mažai kuro, tačiau šaltuoju metų laiku „išlenda“ vienas nemalonus trūkumas - dyzeliniai varikliai pakankamai ilgai „šyla“, todėl jeigu Jūsų namus ir vieta kurioje dirbate skiriasi vos kokie 5 kilometrai, nenustebkite, jeigu žiemą Jūsų automobilis su dyzeliniu varikliu vartotų žymiai daugiau kuro negu įprastai.
9. Sprendžiant šildymo problemą, montuojami arba komplektuojami papildomai įvairaus tipo autonominiai pašildymo įrenginiai, o tai vėl papildomi jūsų pinigai. Pavyzdžiui, dyzelinio variklio pašildymo sistema gali kainuoti 2000-4000 Lt., o 220 v šildytuvas (400-1000 Lt.) tinka tik individualių namų gyventojams.
10. Automobiliai su dyzeliniais varikliais dažniausiai turi galingesnius, talpesnius ir brangesnius akumuliatorius.
11. Užduokite sau klausimą - jei gyvenate mieste, ar pravažiuojate per metus nuvažiuojate 30 tūkst. kilometrų? Daugeliui sostinės gyventojų kasdien važinėjant maršrutu darbas - vaikų darželis - parduotuvė, vargu ar pavyks pasiekti 20 tūkst. kilometrų ridą. Nebent kasdien nuvažiuojate bent jau 50 kilometrų ir dar du kartus per metus nuvažiuojate į kokią Italiją ar Vokietiją atostogauti.
Šiuo metu galvojate apie automobilio pirkimą? Pasiimkite baltą popieriaus lapą ir sudarykite labai paprastą skaičiuoklę. Išsirinkite norimą automobilį ir paskaičiuokite eksploatacines išlaidas. Atsižvelkite į tepalų, filtrų, kuro siurblio ir kitų atsarginių detalių kainas. Paskaičiuokite, ar per metus nuvažiuosite bent jau 30 tūkst. kilometrų ir ar didesnė automobilio kaina atsipirks per vienerius metus.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų