Vokietijos automobilių klubo ADAC ekspertai atliko tunelių saugumo testą ir nustatė, kad jų būklė keičiasi pozityvia linkme. Pagal testo rezultatus saugiausias pasirodė Tauern'o tunelis Austrijoje, nuo šios šalies šiek tiek atsilieka bendra kaimyninės Šveicarijos tunelių būklė.
ADAC saugaus eismo ekspertų vertinimu, Europos tuneliai tampa vis saugesni. Ekspertai šiemet atliko dešimties tunelių penkiose valstybėse testą ir gavo teigiamus rezultatus. Nė vienas tunelis šiemet neįvertintas neigiamai, šešių tunelių būklė įvertinta „gerai“, du tuneliai gavo įvertinimą „labai gerai“.
Į ADAC testo vertinimo sferą šiemet pateko ir du Vokietijos tuneliai – Alacher'io prie Miuncheno ir Wattkopf'o netoli Karlsrūhės. Abu jie atitinka ADAC ekspertų nustatytus saugumo kriterijus ir įvertinti „gerai“. Prieš 8 metus Wattkopf'o tunelyje nustatyta nemažai saugaus eismo reikalavimų pažeidimų, tad bendras jo įvertinimas buvo „nepatenkinamai“.
Testo nugalėtoju šiemet tapo Austrijos Tauern'o tunelis, pirmiausia dėl naujai 2011 m. atidarytos antros pralaidos. 1999 m., kai gaisro metu tunelyje žuvo 12 žmonių ir 42 buvo sužeisti, šią automagistralės Zalcburgas – Villachas atkarpą ADAC ekspertai buvo įvertinę kaip „pavojingą“.
Šveicarijos tuneliai atitinka vidutinius ekspertų vertinimo kriterijus. 2,5 km ilgio tunelis automogistralėje „St.Margrethen – Bellinzona“ įvertintas „patenkinamai“. Ypač didelis trūkumas – labai reikalingi papildomi evakuacijos ir avariniai išvažiavimo keliai, kurie iki šiol dar neįrengti. Neatmetama būtinybė šioje automagistralėje atidaryti ir antrą tunelio pralaidą.
Tik „patenkinamai“ įvertintas ir Gubrist'o tunelis prie Ciuricho, 2001 m. pradėtas eksploatuoti „Schweizerhalle“ požeminis įrenginys įvertintas „gerai“. Tokį pat įvertinimą gavo ir trys Italijos tuneliai: Dervio, Colle Capretto ir San Pellegrino. Olandijos „Roer“ tunelis atitinka aukščiausius saugumo reikalavimus ir buvo įvertintas „labai gerai“.
ADAC ekspertų duomenimis, daugiausia trūkumų arba pažeidimų susiję su eismo stebėsenos, evakuacijos ir avarinių kelių bei išėjimų, o taip pat priešgaisrinės saugos reikalavimais. Kas antrame tunelyje trūksta papildomų avarinio sustojimo juostų arba avarinių saugumo salelių, o taip pat garsiakalbių prie avarinių išėjimų.
Šiemet ADAC testas atliktas atrankinės kontrolės būdu ir nėra apimantis visus Europos tunelius, tačiau jo duomenys patvirtina bendrą tendenciją, kad tunelių būklė gerėja ir jie pamažu tampa saugesni.
Tomas Labžentis