Kodėl savilaida taip populiarėja anglakalbėse šalyse? Nuolatinis elektroninių knygų pardavimų didėjimas ir tradicinių knygų išleidimo priemonių, tokių kaip spauda ir platinimas, būtinybės sumažėjimas paskatina rašytojus patiems suredaguoti savo knygas, sukurti viršelius ir knygą išleisti tik elektroninėje versijoje, taip apeinant leidėjus ir didžiąją uždarbio dalį pasiliekant sau.
Tačiau toks romantinis vaizdas buvo įmanomas tik pačioje savilaidos aušroje. Dabar, kai savo knygas patys leidžia milijonai autorių, konkurencija yra milžiniška ir neinvestuojant į reklamą, nesiimant įvairiausių rinkodaros priemonių knyga gali tiesiog paskęsti tokių internetinių knygynų kaip Amazon.com kataloguose. Lietuvoje savilaida dar nėra populiari ir tam daugiausiai įtakos turi elektroninių ir spausdintinių knygų pardavimų santykis. Nors elektroninių knygų pardavimai ir didėja sparčiai, tačiau iki pasaulinio lygio dar toli. Tačiau pasak interneto knygyno Knygos.lt mažmenos vadovės Kamilės Paulikienės, atsiranda daugiau palankių sąlygų užsiimti savilaida Lietuvoje: „Nors rašytojai dar bijo eksperimentuoti knygos formomis, sąlygos tam vis gerėja. Mūsų interneto knygynas priima visus norinčius savo elektroninę knygą patalpinti mūsų parduotuvėje bei, jei reikia, suteikiame visą reikalingą pagalbą jos paruošimui.“
Tuo metu neseniai startavusi Nepriklausoma nacionalinė autorių agentūra (NNAA) teikia ne tik elektroninės knygos paruošimo, bet ir viešinimo paslaugas. „Šiuo metu Lietuvoje pradėti užsiiminėti savilaida yra puikus metas. Konkurencijos beveik nėra, tereikia pasirinkti tinkamą savęs pristatymo strategiją. Stengiamės padėti visiems į mus besikreipiantiems autoriams ir tikimės jau artimu metu pamatyti daugiau lietuvių rašytojų išbandančių elektroninį formatą“, – teigia vienos iš NNAA įkūrėjų, įmonės UAB „VipSupply“ direktorius Mantas Butas.
Tradicinės leidybos ir savilaidos problemos vis dėl to lieka panašios. Didžiausias iššūkis yra knygos pristatymas skaitytojams. Pasaulio praktikoje populiariausi savilaidos reklamos būdai yra nemokamų kopijų dalyba ir reklama socialiniuose tinkluose. Ar tokios pat priemonės veiks ir Lietuvoje turėtų paaiškėti išaugus bendram lietuviškų elektroninių knygų asortimentui ir atsiradus daugiau rašytojų, pasiryžusių išbandyti naujus knygų formatus ir leidybos verslo modelius.