Dar prieš atsirandant „iPad“, skeptikai prognozavo, kad vartotojams niekada neprireiks jokių planšetinių kompiuterių (tablečių). Kai tik „Apple“ pristatė savo naujausios kartos „iPad“, buvo parduota milijonai jo kopijų. Šį kartą skeptikai sutiko – juk gyvename naujausių technologijų rinkoje. „Apple“, nukonkuravusi vos 49 dienų senumo HP (HPQ, Fortune 500) lietimui jautrų kompiuterį, tapo rimtu konkurentu kitoms technologijų gamintojoms, rašo CNN.
Kalbant apie „iPhone“, „Apple“ buvo pirmoji kompanija įvedusi šiuos išmaniuosius telefonus į rinką. Tačiau kas bus, jei „tabletės“ rinkoje niekada neprigis, kas bus jei „iPad“ taps dar vienintele dabarties ir ateities technologija.
Panašiai atsitiko ir su „iPod'u“. Kai 2001 metais „Apple“ pristatė revoliucingą muzikos grotuvą, jis iškart nušluostė nosis visiems konkurentams. Nors kitų gamintojų grotuvai rinkoje jau buvo bene metus, „Apple“ novatoriško dizaino, didelės atminties, nepakartojamam prietaisui neprilygo nei vienas kitas. Per pirmuosius du mėnesius buvo parduota 125 000 „iPod'ų“ po 399 Amerikos dolerių.
Konkurentai iškart ėmėsi kopijuoti „Apple“ scenarijų. Microsoft (MSFT,Fortune 500) ir Sony (SNE) investavo dideles sumas pinigų, kad sukurtų „geresnį „iPod'ą“ – tačiau nesėkmingai. Ir niekam kitam to padaryti nepavyko. Pasak IDC tyrimų kompanijos, net praėjus dešimčiai metų „Apple“ „iPod“ produkcija sudaro bene 65 proc. Amerikos rinkos.
Šių metų pradžioje rinkoje pasirodė daugiau nei 100 lietimui jautrių telefonų, tačiau didžioji dalis prietaisų buvo brokuoti ar su defektais, todėl rinkoje prigijo vos keli modeliai.
„HP „Touchpad“ yra vienas nesėkmingiausių ir nepopuliariausių įrengimų technologijų rinkoje, – sakė „IHS iSuppli“ tyrimų kompanijos direktorius Rhodas Alexanderis. – Tai buvo netikėtas ir neabejotinai blogas žingsnis, tačiau kova vis dar tęsiasi.“
„Apple“ pranašumas
„Iki šiol daugumoje planšetinių kompiuterių įdiegta arba techninė arba programinė įranga, bet ne abi kartu, – sakė R. Alexanderis. – Sujungti jas į visumą reikia daug pastangų ir darbo, tačiau „Apple“ su tuo puikiai susitvarkė.“
„Jis yra elegantiško dizaino, juo lengva naudotis – gamintojai pasistengė, – apie „iPod'ą“ kalbėjo IDC atstovas Tomas Mainellis. – Taigi, kad ir kiek rūšių MP3 grotuvų būtų rinkoje, nei vienas nepralenks „iPod'o“.“
„Tai ir yra planšetinių kompiuterių rinka, – sako „Gartner“ analitikas Kenas Dulaney'us. – Kol neegzistavo „iPad“, per 20 metų nebuvo parduota net milijono planšetinių kompiuterių, viskas pasikeitė rinkoje pasirodžius „Apple„ įrenginiui „iPad“.“
Taip pat atsitiko ir su „iPhone“. Apple pristatė modernų ir novatorišką išmanųjį telefoną, vis tik šioje srityje konkurentai taip pat turėjo ką pasiūlyti.
Kyla klausimas, kuo mobiliųjų telefonų rinka skiriasi nuo muzikos grotuvų rinkos? „Apple“ veteranas Johnas Gruberis sakė: „Dauguma žmonių šiandien perka telefonus taip pat kaip tai darė 2006 metais: jie nueina į savo mobiliojo ryšio operatoriaus atstovybę ir nusiperka tą telefono aparatą, kurį jiems įsiūlo personalo darbuotojas.“
„Šimtą milijonų kartų tai buvo „Android“ telefonas, – sako jis. – Bet planšetiniai kompiuteriai šiandien neatrodo kaip paprasti išmanieji telefonai. Ne „iPad“ įžengė į planšetinių kompiuterių rinką, bet „iPad“ ją sukūrė.“
Nešiojamų kompiuterių pardavimas smunka lyginant su „iPad“ pardavimu
„Apple“ pardavė daugiau nei 28mln „iPad“ aparatų. Apie 93 proc. planšetinių kompiuterių vartotojų šiuo metu yra „iPad“ savininkai ir, pasak R.W.Baird apklausos, dar 94 proc. potencialių pirkėjų ketina pirkti „iPad“ greitu metu. Antrą vietą, su 10 proc. potencialių pirkėjų užima „mirštanti“ telefonų su lietimui jautriu ekranu rinka.
T. Mainellis nurodo dvi pagrindines priežastis, dėl ko „Apple“ pavyko dominuoti technologijų rinkoje. Pirma, ji turi dizaino pranašumą ir integruotą„iTunes“ programą. Antra, tai yra nebrangus, patogus įrenginys, palaikantis pakankamai plačią paslaugų ekosistemą lyginant su jo konkurentais.
„Apple sukūrė plačią ekosistemą, kuri patenkina tiek „iPad“ vartotojus, tiek programuotojus, – sako “Instapaper„ kūrėjas MarcoAment. – „iPad“ tapo sėkmingos masinės rinkos dalimi, todėl žmonės ignoruoja kitus įrengimus ir perka Apple produkciją dideliais kiekiais.“
Kas mes iššūkį „Apple“? – Amazon (AMZN, Fortune 500)
Šis internetinės komercijos milžinas, kaip pranešama, jau rudenį pristatys savo planšetinį kompiuterį. „Amazon galėtų gauti milžiniškus pinigus parduodama savo paslaugas “Apple„, o tai reiškia, kad savo planšetinius kompiuterius jie galės parduoti už savikainą, – sakė T. Mainellis. – Šių kompiuterių kainų skirtumas – vienintelis būdas pralenkti „iPad.“
„Tradiciškai žmonės galvoja taip: kam už tą pačią kainą pirkti kitų gamintojų produktą, jei gali įsigyti pasaulyje „Nr.1“ planšetinį kompiuterį „iPad“. Taigi, jei „Amazon“ norės pralenkti „Apple“, jų „tabletės“ turės būti žymiai pigesnės.“
Dar šiais metais IHS iSuppli prognozavo, kad 2012 metais „Apple“ planšetinių kompiuterių rinkos akcijos kris 50proc. Dabar manoma, kad taip nenutiks bent jau iki 2014 metų.
„Pirmasis smukimas nebūtinai reiškia ilgalaikę nesėkmę. Dar nėra aišku, kada konkurentai pasivys “Apple„. Galbūt tiksliau būtų sakyti ne 'kada', o 'ar' iš viso pasivys“, – sakė IDC atstovas T. Mainellis.