Neseniai atlikto prekių kainų tyrimo duomenimis, pirkti internete yra pigiau. Palyginus buitinės technikos, sodo ir laisvalaikio bei parfumerijos prekes, matyti, kad perkant internetu galima sutaupyti nuo 20 iki beveik 600 litų. Tačiau prekybininkai pripažįsta, kad elektroninės prekybos rinka Lietuvoje dar labai maža, o didžiųjų prekybos centrų vadovai tikina, kad interneto parduotuves renkasi ne taupantys pinigus, o taupantys laiką, rašo „Lietuvos rytas“.
Interneto parduotuvės pigu.lt prašymu, tyrimą atliko trečioji šalis – antstolis faktinių aplinkybių konstatavimo metodu. Tyrimo metu buvo fiksuojamos pigu.lt ir Vilniaus parduotuvėse “Sarma” (Ozo g. 18, Vilnius), “Topo centras” (Ukmergės g. 240, Vilnius) bei “Senukai” (Ukmergės g. 244, Vilnius) parduodamų identiškų prekių kainos, atkreipiant dėmesį į tai, ar egzistuoja specifinės šių prekių pardavimo sąlygos.
Tyrimo metu buvo lyginamos identiškų prekių kainos iš šių prekių grupių: buitinė technika, elektronika, santechnikos prekės, sodo ir daržo įrankiai, laisvalaikio prekės, vaikiškos prekės, parfumerija.
Pasak bendrovės „Pigu“ direktoriaus Dainiaus Liulio kainų tyrimas rodo, kad tų pačių prekių kainos Vilniaus parduotuvėse ir internetinėje parduotuvėje pigu.lt kainų fiksavimo metu skyrėsi. Palyginus buitinės technikos, sodo ir laisvalaikio bei parfumerijos prekes, matyti, kad perkant internetu galima sutaupyti nuo 20 iki beveik 600 litų.
„Tyrimas taip pat parodė, kad „Calvin Klein“, „Lanvin“, „Bvlgari“ ir „Paco Rabanne“ prekių ženklų parfumerijos gaminiai pigu.lt internetinėje parduotuvėje buvo parduodami net iki 58 proc. pigiau nei atsitiktiniu būdu parinktoje kosmetikos prekių parduotuvėje Vilniuje. Perkant vieną iš šių prekių internetu, buvo galima sutaupyti nuo 60 iki 100 litų.
Gana didelis kainų skirtumas pastebėtas lyginant buitinės technikos prekių kainas“, - dienraščiui sakė D.Liulys.
Internetu lietuviai perka įvairaus asortimento prekes: nuo smulkesnių sporto ir laisvalaikio prekių - palapinių, miegmaišių, dviračių, parfumerijos ir kosmetikos prekių, lankų lieknėjimui ar vibrotreniruoklių, kavos aparatų, smulkintuvų - iki didesnių pirkinių – televizorių, šaldytuvų, nešiojamųjų kompiuterių. Šiemet išaugo prekyba lauko baldais bei miegamojo ir virtuvės komplektais: juos intensyviai perka ne tik didžiųjų miestų, bet ir regionų gyventojai.
„Eurostat“ duomenimis, Lietuvos gyventojų, pirkusių internetu, skaičius nuo 2008 metų išaugo beveik dvigubai: nuo 5,8 proc. iki 10,8 proc. 2010-aisiais.
„Prognozuojame, kad jau šių metų pabaigoje - 2012 metų pradžioje internetu pirks apie 17% šalies gyventojų. Tačiau vertinant globaliai, elektroninės prekybos rinka Lietuvoje, kaip ir kaimyninėse šalyse - Latvijoje, Lenkijoje, išties dar yra labai maža. Galima spėti, kad prekyba internetu sudaro tikrai ne daugiau kaip 10 proc. visos mažmeninės prekybos ne maisto produktais rinkos. Kita vertus, sparčiai augantis internetinių parduotuvių, taip pat ir apsiperkančiųjų Lietuvos gyventojų skaičius rodo, kad paklausa šiai prekybos sričiai tikrai yra.
Šiuo metu internetu išties galima įsigyti praktiškai viską – nuo maisto produktų, knygų, bilietų iki net patį siauriausią pirkėjo lūkestį atspindinčių prekių augintiniams ar žvejybos mėgėjams. Be abejonės, tam tikrų prekių, pavyzdžiui, alkoholinių gėrimų, tabako ar cigarečių, vaistų prekyba internetu nėra leidžiama“, - sakė D.Liulys.
Interneto parduotuvės pigu.lt tyrimas supykdė prekybos tinklų vadovus. Tokius kainų tyrimus jie vadina nesąžininga konkurencija.
Bendrovės ,,Senukų prekybos centras“ Elektroninės prekybos skyriaus vadovė Gintarė Jodikaitienė pripažino, kad prekės parduotuvėse brangesnės nei interneto parduotuvėse, nes prekybos centro aptarnavimo kaštai yra didesni. Tačiau taip sakyti apie visas prekes, jos manymu, negalima.
Į pigu.lt pateikto tyrimo rezultatus „Topo centro“ generalinis direktorius Erlandas Jakubonis žvelgia skeptiškai. Jis sako, kad tokių „nepriklausomų ekspertų tyrimų“ galima kasdien užsakinėti dešimtimis. „Tačiau mes per daug mylime savo pirkėjus ir gerbiame konkurentus, kad taip elgtumėmės“, - sako E.Jakubonis.
„Topo centro“ komercijos direktorius Andrius Čekanavičiaus nuomone, „tyrime“ pateikti tik keturias prekes ir sudarinėti nuomonę, kad pigu yra viskas – nėra sąžininga pirkėjų atžvilgiu.
Vis dėlto jis pripažįsta, kad formuojant prekės pasiūlymus atsižvelgiama į kainas internete.
„Topo centro“ atstovas įspėja, kad nutarę pirkti internetu žmonės turėtų apsišarvuoti kantrybe, mat dažnai tenka pageidauto daikto laukti porą savaičių ar ilgiau. Dažnai pasitaiko ir tokia situacija: sumokėjus pinigus už vieną prekę, paaiškėja, kad jos nėra, ir tuomet siūloma kita.
„Suvokdami šį savo trūkumą interneto prekeiviai dažnai ir siūlo pirkti, bet ką, bet svarbu pigiau, – internetinių „akcijų“ paslaptį aiškina A.Čekanavičius. – Tačiau tokiu atveju pirkėjas perka tai, kas yra, o ne tai, ko jam iš tiesų reikia. Priešingai nei „Topo centre“, kur prekė yra čia ir dabar, ir svarbiausia – atitinkanti konkrečius kliento poreikius“.
A.Čekanavičius pastebi, kad dažniausiai internetu apsiperka ne tie, kurie taupo pinigus, o tie, kuriems brangus laikas.