Palyginus religingo žmogaus ir „Apple“ fanatiko smegenis magnetiniu rezonansu paaiškėjo, jog religija ir technologinių produktų fanatizmas yra panašūs biologiniai veiksniai.
Mokslininkai tyrė, kaip veikia tikinčio žmogaus smegenys jam rodant religinius paveikslus, skaitant šventąjį raštą ar meldžiantis. Po to magnetinio rezonanso smegenų veiklos parodymai buvo palyginti su fanatiko „iPhone“ vartotojo smegenimis jam pamačius „Apple“ logotipą ar naudojant savo išmanųjį telefoną. Pasirodo, abiem atvejais stimuliuojamos tos pačios smegenų sritys. Žmonės pačių žinomiausių prekės ženklų yra veikiami panašiai kaip religijos. Šie įdomūs panašumai buvo atrasti pasitelkus naują reklamos tyrimo būdą, vadinamąjį neuromarketingą.
Neuromarketingas – tai tyrimai, kurių metu žmonių smegenų reakcija į reklamą yra stebima magnetinio rezonanso aparatu. Nustatoma, kaip iš tikrųjų pirkėjas reaguoja į tam tikrus prekės ženklus, ką apie tai sako jo smegenų veikla ir pan. Pirmą kartą tokie tyrimai buvo atlikti 2002 metais, jie tęsiami iki šiol.
Tinkamas prekės ženklo pasirinkimas yra labai svarbu kompanijoms. Štai „Facebook“, prieš 7 metus neegzistavusi kompanija, šiuo metu pasidabinusi 19,1 milijardų JAV dolerių vertės prekės ženklu. „Apple“ kompanijos prekės ženklas vertas dar daugiau – 153 milijardų JAV dolerių.
Tokios vertės prekės ženklai nėra tiesiog paprasti paveikslėliai ant parduodamų produktų. Jie įvairiapusiškai veikia žmones. „Apple“ šūkis „Think Different“ agituoja vartotojus rinktis kitokį gyvenimo būdą – kitokius nei įprastinius produktus, „Apple“ produktus. Tokios reklamos formos persismelkia gerokai giliau į smegenis bei veikia pirkėjus.
Įdomu ir tai, jog šie prekių ženklai veikia žmonių nuotaikas. Vartotojai, įsigiję norimo prekės ženklo gaminį, jaučiasi geriau negu tie, kurie naudoja tos pačios, neretai geresnės kokybės produktus, tačiau su mažiau žinomais vardais.