Ekstremalias keliones, tokias kaip važiavimas užšalusiu Baikalo ledu ar važiavimas didesniame nei -50 laipsnių speige šalčiausios apgyvendintos vietos žemėje link Karoliui yra tarsi meditacija. Todėl jis dažniausiai motociklu važiuoja vienas.
„Šios, kaip ir daugelio kitų mano kelionių pirminis tikslas nėra geografinis pažinimas. Jei važiuočiau vien pasidairyti, tą daryčiau su šeima. Kadangi motociklas man yra įrankis aktyviai meditacijai ir savižvalgai, aš sau susikuriu kiek labiau įtemptas sąlygas, pavyzdžiui – tam tikras laiko normas. Tad ir šioje kelionėje laiko labai nešvaistysiu, beveik visą laiką kiekvieną dieną sėdėsiu ant motociklo tiesiu stuburu“, - išsiplėtė Karolis.
Vis tik jis be sustojimų viso maršruto nepravažiuos. Keliauninkas sustos pas toli nuo namų gyvenančius lietuvius, kvies juos į 2021 metais Druskininkuose vyksiančias Pasaulio lietuvių sporto žaidynes.
Kovoti teks ne tik su laiku, bet ir su gamta
Kelionė prasidės ankstyvą rugpjūčio 17-osios rytą Druskininkuose. Motociklininkas pajudės link Rusijos sienos per Latviją, ir tada jo laukia daugiau nei 10 tūkst. km kelias per visą Rusiją iki Vladivostoko. Tūkstančiai kilometrų vieninteliu keliu per beveik absoliučią tuštumą.
„Pro Sibirą važiavau ne kartą. Ir galiu pasakyti, kad galvoti, jog apie Sibirą ką nors supranti yra pats didžiausias naivumas, koks tik galėtų būti. Tarp miestų – po 1000 km. O aplink – nieko, tik didinga laukinė gamta, kuri pastoviai krečia išdaigas. Pavyzdžiui prieš porą metų vienus keliautojus ten užsnigo iki kelių liepos mėnesį. O dabar ten dega miškai. Dega plotas, prilygstantis visai Lietuvai“, - pasakojo K. Mieliauskas.
Pasiekęs Vladivostoką motociklininkas turės keltis per Ramųjį vandenyną. Nors žemės rutulio skersmuo – kiek daugiau nei 40 tūkst. km, motociklo odometras kelionės metu prasuks tik kiek daugiau nei 20 tūkst. km. Jūromis ir vandenynais kilometrų tokia transporto priemone riedėti neįmanoma, tad juos teks perskristi. Kadangi nuotykių ieškotojas visą kelią važiuos tuo pačiu „KTM 790 Adventure“ motociklu, norint suspėti į 40 dienų laiko normą, Karolis persikeldamas iš Vladivostoko į Los Andželą jį turės pasiimti su savimi. Į rankinį bagažą visas motociklas netilps, tad su transporto logistika keliautojui padės partneriai iš „Hoptrans“, pasirūpinsiantys, kad lietuviui skirtinguose pasaulio galuose savo transporto priemonės nereikėtų ilgai laukti.
Antrasis kelionės etapas prasidės legendiniame Santa Monikos paplūdimyje, legendiniu „Route 66“ keliu lietuvis judės link Čikagos. Pakeliui jis susitiks su keliomis lietuvių bendruomenėmis. Nuo Čikagos – tiesiu taikymu į Niujorką. Iš Niujorko – vėl per Atlanto vandenyną į Londoną ir europietiškomis magistralėmis namo į Druskininkus. Keliautojas juokiasi, kad paskutiniai pora tūkstančių kilometrų bus sunkiausi, mat reikės važiuoti jau skersai išilgai išmaišytais nuobodžiais greitkeliais. Finišas – rugsėjo 27 dieną Druskininkuose, kurie tuo metu minės turizmo dienas.
Ilgiausias bandomasis važiavimas
Druskininkietis anksčiau buvo pratęs važinėti bent su 10 metų amžiaus vieno cilindro motociklu. Ši kelionė bus kitokia, kiek komfortiškesnė, mat jis sės ant visiškai naujo dviejų cilindrų „Enduro“ klasės „KTM 790 Adventure“ balno.
„Vienareikšmiškai motociklas žada, kad šioje kelionėje turėsiu daugiau komforto nei bet kurioje ankstesnėje kelionėje. Bet aš į ilgą kelią leisiuosi su daiktu, kurį išbandžiau tik minimaliai. Tad tai bus kartu ilgiausias bandomasis važiavimas. Bent jau šiuo motociklu dar niekas nevažiavo aplink pasaulį“, - sakė K. Mieliauskas.
„KTM 790 Adventure“ – naujas modelis austrų motociklų gamintojo gamoje, tad didelė tikimybė, kad rugsėjo pabaigoje Karolis bus pirmasis, su juo prasukęs daugiau nei 20 tūkst. km. Tad ši kelionė taps ne tik lenktynėmis su laiku aplink pasaulį, bet ir ilgiausiu bandomuoju važiavimu.