Daugiau nei trečdalis, 39 proc., namus yra linkę puošti minimaliai, panaši dalis apklaustųjų puošia dekoracijomis, kurias naudoja metai iš metų. Kasmet kalėdinę eglę ir namus vis naujomis dekoracijomis dabina kas ketvirtas respondentas. Tik 8 proc. tyrimo dalyvių teigė nematantys prasmės šventėms puošti namus, o 6 proc. atviravo, jog to nedaro, nes varžo finansai.
„Apklausos rezultatai leidžia manyti, kad tautiečių vertinimu, namus papuošti yra svarbu, tačiau tai galima padaryti ir daug neišlaidaujant. O tai ypač aktualu šventiniu laikotarpiu, kai ir taip padaugėja išlaidų. Beje, atsakingai planuoti savo asmeninį biudžetą reikia ne tik prieš pačias šventes, bet ir po jų“, – pataria kompanijos „Provident Finansai“ korporatyvinių reikalų vadovė Laura Puidokaitė.
Tyrimas taip pat atskleidė, jog didžioji dauguma Kalėdoms dekoruoja namus pirktinėmis dekoracijomis. Beveik pusė jomis puošia namus, nes taip gražiau, o 41 proc. dekoracijas perka, nes taip greičiau. Tik 15 proc. apklaustųjų teigė namus puošiantys rankų darbo papuošimais. Vieni tai daro, nes taip pigiau, o kiti mano, kad pačių gamintos dekoracijos suteikia namams daugiau jaukumo ir yra originalesnės.
Tomis pačiomis dekoracijomis namus labiau yra linkę puošti vyresni, aukščiausio išsimokslinimo ir didmiesčių gyventojai. Tuo tarpu naujus papuošimus kasmet labiau teigė perkantys jaunesni ir gaunantys didesnes pajamas respondentai.
Pasak L. Puidokaitės, pirktinės dekoracijos iš tiesų sutaupo laiko, tačiau dažniausiai ne finansų: „Reikėtų pagalvoti, ar kasmet vis nauji eglutės žaisliukai ir girliandos yra reikalingi, galbūt senus papuošimus galima prikelti naujam gyvenimui ar net juos pasigaminti patiems. Žinoma, tai atims šiek tiek daugiau laiko, tačiau jis nebus išvaistytas veltui. Dekoracijų gaminimas galėtų tapti puikia šventine šeimos tradicija, o pačių gaminti papuošimai daug labiau džiugins ir suteiks išskirtinio jaukumo jūsų namams. Todėl ir mes, tęsdami praėjusių metų tradicijas, siūlome net 50 idėjų, kaip Kalėdoms nebrangiai papuošti namus patiems.“
Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ lapkričio 16–23 dienomis atliko apklausą, kurioje dalyvavo 1008 18–75 metų amžiaus Lietuvos gyventojai.