Net jeigu kompanijoje dirbate dar neilgą laiko tarpą, apkalbų neišvengsite. Bendradarbiai labai daug kalba vieni apie kitus. Beveik 64% darbuotojų bent kartą ką nors apkalba.
Kas tai yra apkalbos? Apkalbos – tai nepagarbus pokalbis apie tą, kurio tuo momentu nėra. Kodėl gi taip dažnai ir patys apkalbame? Mes tai darome dėl daugelio priežasčių:
Iš keršto, pasipiktinimo, noro „pasūdyti“, nes kažkada šis žmogus jus pažemino, įskaudino arba išbarė visų akivaizdoje. Kadangi jums neužtenka drąsos santykius išsiaiškinti atvirai, jūs apkalbate savo skriaudiką.
Iš noro suartėti su kai kuriais kolegomis. Juk žinome, kad niekas taip nesuartina žmonių kaip vieno ir to pačio „priešo“ aptarinėjimas.
Iš noro ką nors pažeminti ir pajusti savo pranašumą tuo momentu. Paprastai apkalbėdami žmonės stengiasi ką nors pažeminti tam, kad sustiprintų savo autoritetą, savigarbą (trumpai tariant, žmonės, turintys daugybę kompleksų, kitų sąskaita bando atsikratyti savo trūkumų).
Kaip galima kovoti su apkalbomis darbe?
Kiekvieną kartą, kai kolektyve pasklinda nauji gandai, kiekvienas iš mūsų gali padaryti jiems galą. Geriausia tai daryti tuomet, kai paskalos tik pradeda sklisti. Jeigu šis procesas užtruks ilgiau, į jį bus įtraukti jau ne vienas – du, o kur kas daugiau žmonių ir suvaldyti situaciją bus sudėtingiau.
Yra keletas kovos su gandus skleidžiančiais asmenimis būdų:
Kalbantis su paskalas nešiojančiais kolegomis galima juos patikinti, jog jų žodžiai – jų ateitis. Negatyvas gali atvesti tik prie negatyvo: neefektyvaus darbo, priešiškos aplinkos ir blogų santykių kolektyve.
Kompanijoje galima surengti specialius mokymus pavadinimu „Kokios žalos kompanijai padaro paskalos ir kaip kiekvienas iš mūsų gali su jomis kovoti“. Jeigu kompanijoje atvirai svarstomas gandų klausimas, juos paskleidę asmenys pajus tam tikrą spaudimą ir, žinoma, nustos platinti melagingą informaciją.
Atvira konfrontacija. Šis metodas tikriausiai yra pats agresyviausias kovos su gandais būdas. Kita vertus, tai pats tiesiausias būdas pasakyti melagingą informaciją skleidžiančiam asmeniui, kad jis užsičiauptų. Būtina perspėti kiekvieną, kaip kompanija elgsis tokiais atvejais (netgi apie atleidimą iš darbo, jeigu asmuo nesiliaus nešiojęs paskalų), ir šį punktą įtraukti į kompanijos politiką.
Pasiūlymas pakeisti pokalbio temą. Kai jus bandys įtraukti į gandus, galima užimti alternatyvią poziciją ir pasiūlyti apsvarstyti kitus svarbesnius darbo reikalus.
Kovojant su gandus nešiojančiais asmenimis, būtina ne tik paprasčiausiai paprašyti užtilti ir daugiau taip nedaryti, o pasiūlyti pozityvių ir konstruktyvių alternatyvų tam, kuris taip elgiasi.