Tarptautinė automobilių federacija (FIA) pakeitė reikalavimus norint gauti super licenciją, rašo F-1.lt.
Britų žurnalistas Jamesas Allenas apžvelgė, kurie iš 2015 m. startuosiančių pilotų būtų turėję atidėti savo debiutą „Formulėje-1“. Devyni lenktynininkai, įskaitant 4 čempionus, nebūtų tenkinę iškeltų sąlygų.
Fernando Alonso
2005 ir 2006 m. F-1 čempionas 1999 m. nugalėjo „Europos Nissan Formulėje“, o 2000 m. nebeegzistuojančiame FIA F3000 čempionate užėmė 4-ąją vietą. Net jei minėti čempionatai būtų atitinkamai prilyginti Nacionaliniam F3 čempionatui ir GP2, ispanui iki super licencijos vis tiek trūktų 10 taškų.
Jensonas Buttonas
Pilotas nugalėjo Didžiosios Britanijos Ford čempionate (galima lyginti su Nacionaliniu F4 čempionatu) bei užėmė 3-ąją vietą Didžiosios Britanijos F3 čempionate. Šių pasiekimų jam nebūtų užtekę tam, kad 2000 m. debiutuotų „Williams“ ekipoje.
Marcusas Ericssonas
10-ta, 8-ta ir 6-ta vietų GP2 čempionatuose nebūtų leidę pretenduoti į F-1 super licenciją.
Felipe Massa
Brazilas 2001 m. nugalėjo Europos F3000 čempionate, kuris geriausiu atveju gali būti lyginamas su Formule Renault 3.5. Taigi pilotas nebūtų galėjęs 2002 m. atstovauti „Sauber“ ekipos.
Kimi Raikkonenas
Suomis prieš debiutuodamas „Formulėje-1“ 2000 m. nugalėjo Jungtinės Karalystės Renault Formulės čempionate. Jau 2001 m. pasirašė sutartį su „Sauber“. Tiesa, K. Raikkonenui prieš tai teko apsukti ne vieną ratą trasoje, kad įrodytų kritikams (tame tarpe ir FIA prezidentui Maxui Mosley), jog yra vertas super licencijos. Pirmose F-1 lenktynėse suomis finišavo 6-as.
Danielis Ricciardo
2009 m. Didžiosios Britanijos F3 čempionui būtų pritrūkę vos 2-jų taškų, kad 2011 m. galėtų vairuoti „Toro Rosso“ bolidą penktadienio treniruotėse ir vėliau tais pačiais metais debiutuoti lenktynėse atstovaujant „HRT“ ekipą.
Carlosas Sainzas
Taip pat 2-jų taškų trūktų iki super licencijos trūktų ir šiais metais „Toro Rosso“ debiutuosiančiam C. Sainzui. Ispanas pernai tapo Formulės Renaut čempionu.
Maxas Verstappenas
Galiojant naujiesiems reikalavimams „Toro Rosso“ tektų ieškoti pamainos ir antrajam lenktynininkui. M. Verstappenas neatitinka nei amžiaus, nei patirties, nei surinktų taškų kriterijų.
Sebastianas Vettelis
Jauniausiam visų laikų „Formulės-1“ čempionui būtų tekę ilgiau užsibūti žemesnėje klasėje nebent pergalės ir prizinės vietos Formulėje BMW ADAC būtų „konvertuojamos“ į tokias pačias vietas F4 čempionate.
Pasak J. Alleno šiais pakeitimais FIA siekia sukoncentruoti jaunuosius talentus nurodytuose čempionatuose ir tuo pačiu atgaivinti nacionalinius F3 čempionatus. Tačiau pateikti pavyzdžiai rodo, kad naujoji taškų sistema galbūt yra per griežta.
Buvęs „Formulės-1“ lenktynininkas Martinas Brundle'as super licencijos gavimo sąlygas pakomentavo „Twitter“ sraute: „Mano pagrindinis priešininkas F3 ir aš iš F3 čempionato perėjome tiesiai į F-1. Naujosios super licencijos taisyklės to neleistų. Nepaisant to Ayrtonas Senna pasirodė esąs išties geras...“
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.