Po bandymų pardavinėti itin pigius „Ray Ban“ akinius „su 80 proc. nuolaida“, kurie pernai užtvindė viso pasaulio feisbuko vartotojų naujienų srautą ir „nemokamų Maximos kuponų“, kurie praėjusį mėnesį naudojosi jau išskirtinai mūsų tautiečių patiklumu, atėjo laikas bandyti naivuoliams pardavinėti laikrodžius.
Visų šių virusų esmė yra ta pati, nors tikslai ir skirtingi. Parduodamų laikrodžių atveju jūs iš tiesų gautumėte laikrodį už 6-8 eurus, kuriuos sumokėtumėte už siuntimą. Tačiau tai būtų ne originalūs nurodytų garsių gamintojų, kuriems staiga „prireikė išvalyti sandėlius“, laikrodžiai, o kinų gamyklose pagaminti plastiko gabalai, kurių savikaina svyruoja apie 2-3 dolerius.
Kitų „virusinių“ reklamų tikslai gali būti skirtingi. Dažniausiai jų tikslas yra surinkti kuo didesnį „apkrėstų“ vartotojų skaičių, kuriuos vėliau galima būtų išnaudoti platinant jau kitas reklamas ir virusus.
Prie tokių žinučių plitimo prisideda ir pats feisbukas, kuris siekdamas padidinti pardavimus, reklamas į bendrą srautą įterpia taip, kad kartais sunku atskirti nuo tikrų žinučių.
Ką daryti?
Įgudusi akis iškart atskiria, ar reklama yra „fake“ ar ne. Tačiau ką daryti, jeigu internetas vis dar atrodo kaip chaosas, kuriama viskas tikra ir viskas netikra tuo pat metu? Kaip ir padirbtų pinigų atveju, taip ir padirbta reklama turi bruožų, kurie leidžia ją identifikuoti. Štai keli universalūs patarimai, kurie padės apsisaugoti nuo apgavikų:
- milžiniškas kainų skirtumas. Visuomet triskart patikrinkite informaciją, jeigu matote, kad siūloma prekės kaina ženkliai skiriasi nuo jums žinomos rinkos kainos. Šiame internetinės prekybos ir globalizacijos amžiuje faktiškai yra neįmanoma kartais sumažinti prekių pardavimo kainos, todėl „nemokamų“ ar itin didelėmis nuolaidomis pagrąžintų prekių siūlymas beveik visais atvejais baigsis tuo, kad jūs gausite kinišką prastos kokybės kopiją, negausite išvis nieko, arba tiesiog savo draugams išplatinsite virusinę „šiukšlę“. Blogiausiu atveju iš jūsų dar ir pavogs banko kortelės duomenis.
- neskubėkite. Visi virusinių reklamų kūrėjai tikisi išlošti iš to, kad žmogus negalvoja ir priima spontanišką sprendimą. Dabartiniais laikais, kai visi prekiauja viskuo, tikėti, kad „dabar nenusipirkus kitą sykį jau negausiu“ yra naivu. Gausite. Tiesą pasakius, to laikrodžio jums nelabai ir reikia.
- nemokamo sūrio nėra. Tiesiog, jeigu jums kažką siūlo, už tai reikės susimokėti. Kaina gali būti pavogti jūsų asmeniniai duomenys, arba laikas skirtas teisintis prieš draugus, kodėl ant jūsų feisbuko lentos atsidūrė pusnuogės merginos nuotrauka.
- nespauskite tiesiogiai ant įtartinos reklamos. Jeigu akį patraukė reklama, jūs triskart įkvėpėte ir iškvėpėte, kaina jums atrodo logiška ir jūs vis dar norite tos prekės, įveskite jos (ir prekeivio) pavadinimą paieškos sistemoje. Taip jūs išvengsite virusinių dalijimųsi spąstų ir, tikėtina, sužinosite, kad apie šį virusą jau 2015-aisiais buvo rašyta perspėjimo informacija.