„Prašau jūsų vadovaujamos komisijos įvertinti, ar toks Seimo nario elgesys suderinamas su Seimo nario priesaika, valstybės politikui taikomomis etikos normomis bei konstituciniu imperatyvu, draudžiančiu Seimo nariui užsiimti kita veikla, nei Seimo nario pareigos (Konstitucijos 60 straipsnis)“, – savo laiške Etikos ir procedūrų komisijos pirmininkei nurodė A. Širinskienė.
Tačiau Etikos ir procedūrų komisija nusprendė nepradėti tyrimo dėl ministro.
Žurnale „L‘officiel hommes“ publikuotame A. Anušausko ir jo sutuoktinės interviu pateikiamos nuotraukos, kuriose nurodomos nuotraukose vilkimų drabužių kainos, prekių ženklai bei parduotuvės, kuriose galima įsigyti šiuos drabužius. Pavyzdžiui, švarkas „Strelsson“ (parduotuvė „City“), 239 eurai, suknelė „Agapes Wear“, 350 eurų.
Reklamos įstatyme reklama apibrėžiama kaip bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su ūkine komercine, finansine ar profesine veikla, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis.
A. Širinskienė mano, kad Seimo nario, ministro ir jo žmonos elgesys iš esmės atitinka reklamos požymius, nes nurodomi jų vilkimų drabužių prekių ženklai, kainos, kur galima įsigyti.
Konstitucijoje nurodoma, kad Seimo nario pareigos, išskyrus jo pareigas Seime, nesuderinamos su jokiomis kitomis pareigomis valstybinėse įstaigose ir organizacijose, taip pat su darbu verslo, komercijos bei kitose privačiose įstaigose ar įmonėse. Seimo narys gali būti skiriamas tik ministru pirmininku ar ministru.
Konstitucinis Teismas yra nurodęs, jog iš minėtojo Konstitucijos draudimo išplaukia draudimas bet kokia forma užsiimti verslu, komercija ar kitokia privačia veikla, kuria siekiama pelno. Sprendžiant, ar Seimo nario tam tikra veikla yra užsiėmimas verslu, komercija ir panašiai, kiekvienu atveju būtina įvertinti tos veiklos turinį bei visas kitas aplinkybes.