Be abejonės, toks vaizdas sugeba pakerėti, tačiau ar kada nors pagalvojote, kodėl atleidus akceleratoriaus pedalą iš automobilio išmetimo sistemos plykstelėja nemažo ilgio ugnis?
Kaip bebūtų keista, tačiau tikroji Anti-Lag sistemos paskirtis yra skirta ne senjorų erzinimui. Prieš maždaug 20-30 metų, daugelis automobilių sporte dalyvaujančių monstrų susidurdavo su labai erzinančia problema – į akceleratoriaus paspaudimus vėluojančių turbokompresorių darbu.
Kuomet vairuotojas atleidžia akceleratorių, natūraliai pradeda mažėti variklio sūkiai, o kartu su variklio sūkiais mažėja ir turbokompresoriaus sūkiai. Norint vėl įsibėgėti, turbinai reikia šiek tiek laiko, kad vėl įsisuktų ir varikliui suteiktų reikalingą oro mišinį. Būtent tada ir atsiranda turbinos vėlavimas į akceleratoriaus komandas.
Gabūs inžinieriai norėdami išspręsti turbinos vėlavimo problemą, variklius apkarstydavo ne tik turbina, bet ir kompresoriumi. Vienas savo darbą atlikdavo žemesniuose variklio sūkiuose, o kitas aukštesniuose. Tokie sprendimai iki šiol sutinkami net ir naujesniuose automobiliuose, tačiau jie yra pakankamai brangūs ir, ne visuomet, efektyvūs.
„Anti-Lag“ sistema pirmą kartą buvo panaudota devintame dešimtmetyje, Formulės 1 boliduose. Iš pradžių, šis sprendimas Formulės 1 komandoms leido sukurti ženklų pranašumą, tačiau tuomet vakarėlį sugadino tarptautinė automobilių sporto federacija.
Nors ši sistema buvo uždrausta Formulės 1 žaidynėse, šis inžinerinis sprendimas netrukus surado naujus namus. Ji buvo pradėta naudoti kitose automobilių sporto šakose, ypatingai ralyje, kur vairuotojai su trimis pedalais elgiasi it šoktų lambada, todėl net menkiausias variklio galios praradimas anksčiau kainuodavo pergalę. Tuo tarpu pradėjus naudoti „Anti-Lag“ sistemą, inžinieriams pavykdavo išlaikyti aukštus turbinos sūkius, nepriklausomai nuo variklio sūkių.
Tad kaip veikia ši išmani sistema? Atleidus akceleratorių, sistema pareguliuoja mišinio uždegimo kampą taip, kad degimo procesas vyksta ne tik degimo kameroje, bet ir išmetimo kolektoriuje.
Sprogimo banga įsuka turbinos sparnuotę, kuri perduoda sukimo momentą kompresoriui ir, kai vėl nuspaudžiamas akceleratorius, turbina būna pasiekus darbinę būseną. Tokiu būdu turbokompresoriaus atsilikimas, kuris atsiranda sumažėjus išmetamų duju intensyvumui, pašalinamas.