Abiturientams, kurie savo ateitį norėtų sieti su anglų kalba ir darbu tarptautinėse kompanijose, Vilniaus verslo kolegija šį rudenį pasiūlys naują studijų programą – anglų kalbą naujosioms medijoms.
Studijų programas koreguoja rinkos pokyčiai Šiandieniniam verslui rinkas atveria naujos informacijos sklaidos technologijos, kurios pastaruoju metu tampa vis įvairesnės. Tokios tendencijos turi įtakos ir darbo rinkai – pastebimas vis didėjantis poreikis specialistų, kurie geba laisvai bendrauti anglų kalba žodžiu ir raštu, moka naudotis ir pritaikyti elektroninio verslo naujoves ir galimybes, gali dirbti kūrybinėse komandose tokiose srityse, kaip reklama, viešieji ryšiai, rinkodara ar leidyba. „Pasižiūrėkime, kiek verslo sandorių šiandien vykdoma internete: nuo konsultacijų ir paslaugų teikimo iki elektroninės prekybos. Ko gero, nebeliko įmonių, kurioms šiandien nebūtų reikalingi darbuotojai mokantys puikiai susikalbėti ir kūrybingai anglų kalba kurti ar versti tekstus, gebantys valdyti interneto turinį bei kitas audiovizualines technologijas“, – teigia Vilniaus verslo kolegijos vadovė Jolanta Skirgailė.
Kokį darbuotoją renkasi darbdavys? Naujoji studijų programa buvo sukurta atsižvelgiant į rinkos poreikius. „Prieš rengiant programą, atlikome studijų programos aktualumo tyrimą. Jo metu buvo apklaustos įmonės, kurių veikla susijusi su žiniasklaida, rinkodara, viešaisiais ryšiais, leidyba ir pan.,“– pažymi J. Skirgailė. Visi apklausos respondentai patvirtino, kad bendravimas rišlia bendrine, dalykine ir internetine anglų kalba žodžiu ir raštu, taip pat greitas orientavimasis anglų kalba rašytuose dokumentuose yra labai reikalinga darbuotojo savybė. 100 proc. respondentų patvirtino, jog svarbia darbuotojo savybe laiko jo kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir savarankiškumą. Kitą kaip labai svarbią darbuotojo kompetenciją šio sektoriaus darbdaviai išskiria – įvairių tipų tekstų anglų kalba kūrimą ir redagavimą (86 proc. respondentų atsiliepimų). Darbuotojo gebėjimą kurti turinį naujosioms medijoms kaip labai svarbų nurodė 92 proc. respondentų. Darbuotojo gebėjimas vykdyti veiklas savarankiškai, taikant informacinės komunikacijos technologijas (IKT) kaip labai svarbus buvo nurodytas 86 proc. apklaustų darbdavių. Puikios darbuotojo anglų kalbos žinios daugeliui su užsienio partneriais dirbančių įmonių leidžia sutaupyti lėšų, kurias tektų išleisti už vertimų biurų paslaugas. „Sunkmečio metu daugelis darbdavių pakeitė požiūrį į personalo formavimą. Dėl lėšų trūkumo darbuotojų kvalifikacijai kelti ir mokyti, ateityje bus ieškoma kvalifikuotų, patyrusių ir universalių specialistų. Įsivyraujanti praktika rodo, kad sėkmingai įsidarbinti būtinas ne tik išsilavinimas, kvalifikacija, profesiniai įgūdžiai, bet ir bendrieji gebėjimai,“ – teigia dėstytojas Andrejus Račkovskis, kolegijos socialinio partnerio VŠĮ „Raidos kryptys“ vadovas.
Naujoje studijų programoje – didelis dėmesys IT disciplinoms Anglų kalba naujosioms medijoms studijų programą pasirinkusiems kolegijos studentams be intensyvaus anglų kalbos kūrybinio rašymo ir kalbėjimo kurso, bus dėstoma ir reklamos psichologija, vartotojų elgsenos ir rinkodaros disciplinos. Be to, studentai išmoks naudotis pagrindiniais IT įrankiais: kurti projektus, pasitelkiant kompiuterinę grafiką bei dizainą, optimizuoti žiniatinklio svetaines ir dirbti su turinio valdymo sistemomis. Būtent šių žinių turintys specialistai turi geresnes perspektyvas įsidarbinti, kaip rodo kolegijos atlikta leidybos, viešųjų ryšių, reklamos bei kitų šios verslo šakos bendrovių apklausa. „Nuolat bendradarbiaudami su verslo įmonėmis galime lanksčiai reaguoti į rinkos pokyčius ir rengti specialistus, kurių labiausiai reikės bendrovėms jau šiandien ar artimiausioje ateityje“, – pažymi J.Skirgailė.