Tikimasi, kad „Windows 9“ turėtų debiutuoti 2015 m. pavasarį, o jos anonsas įvyks šių metų balandį konferencijoje BUILD 2014. Bene daugiausia paslapčių susiję su „Windows 9“ kainodara. Kompanijos „Stifel Nicolaus“ analitikas Bradas Rebackas mano, kad „Microsoft“ vienintelis pasirinkimas yra nemokama licencija, ypač po nuviliančio „Windows 8“ pasirodymo.
Nemokamai platinama „Windows 9“ galėtų tapti stipriausiu asmeninių kompiuterių rinkos atsigavimo veiksniu: operacinė sistema padidintų gamintojų susidomėjimą, kuriems šiandien naudingiau leisti „Android“ planšetes, sumažintų kompiuterių kainą bei padidintų „Windows“ rinkos dalį, taip pat ir planšetinių kompiuterių segmente.
B. Rebackas teigia, kad „Microsoft“ išlieka vieninteliu tiekėju, tiesiogiai gaunančiu pajamų iš operacinės sistemos pardavimų. Jis mano, jog ši sena išlaidų monetizacijos praktika gali nepasiteisinti artimiausioje ateityje, tad „Microsoft“ tektų ieškoti kitų uždarbio iš „Windows“ vartotojų būdų. Teigiama, kad šios problemos sprendimas bus viena svarbiausių naujojo „Microsoft“ generalinio direktoriaus užduočių.
„Mes manome, kad anksčiau ar vėliau „Microsoft“ bus priversta sekti „Apple“ bei „Google“ pėdomis ir turės operacinę sistemą platinti nemokamai, ypač vartotojų rinkoje. Pagrindiniu pajamų šaltiniu ji turės padaryti aplikacijų parduotuvę, paieškos tarnybą „Bing“, „Skype“, „Office 365“ ir t.t. Vis tik mes tikimės, kad firmos ir toliau mokės už palaikymo paslaugas, sudarydamos įvairius verslo susitarimus“, – teigia „Stifel Nicolaus“ analitikas.
Jei „Microsoft“ priims teisingą sprendimą, analitiko manymu, nemokama „Windows 9“ padės iš principo pakeisti jėgų pusiausvyrą rinkoje ir žymiai sustiprintų kompanijos iš Redmondo pozicijas. Tiesa, korporacijai reikėtų pasverti visus tokio žingsnio pliusus ir minusus, kadangi kelio atgal jau nebebus.