• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gyventojų pradelstų skolų portfelis už paslaugas ir prekes į kreditą gegužės mėnesį praktiškai nepakito ir mėnesio pabaigoje sudarė 1,04 mlrd. EUR. Tuo tarpu ketinimų kredituotis stebima kiek mažiau antrą mėnesį iš eilės, rodo gyventojų savitarnos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.

Gyventojų pradelstų skolų portfelis už paslaugas ir prekes į kreditą gegužės mėnesį praktiškai nepakito ir mėnesio pabaigoje sudarė 1,04 mlrd. EUR. Tuo tarpu ketinimų kredituotis stebima kiek mažiau antrą mėnesį iš eilės, rodo gyventojų savitarnos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gegužės mėnesį pradelstų įsipareigojimų suma nežymiai ūgtelėjo telekomunikacijų, elektros tiekimo ir komunalinių paslaugų įmonėms, tačiau bendrame portfelyje augimo neliko dėl dalies finansų įstaigų nurašytų skolų.

REKLAMA

„Pastebime, kad žmonės geriau suvokia, jog pradelsti mokėjimai finansų įstaigoms gadina jų kredito istorija, todėl skolinimasis ateityje gali būti ribotas arba teikiamas prastesnėmis sąlygomis. Tačiau iš bendravimo su gyventojais susidaro įspūdis, kad vėlavimai atsiskaityti už ryšio, interneto, elektros tiekimo paslaugas yra vertinami kaip ne tokie svarbūs. Tačiau yra kitaip. Ateityje kreipiantis dėl paslaugų į kreditą, įmonės atsižvelgs į tuo metu esamus bei istorinius pradelstus įsiskolinimus visiems rinkos dalyviams“, - paaiškina Rasa Maskeliūnienė, kreditų biuro „Creditinfo“ vyriausioji kredito rizikos analitikė.

REKLAMA
REKLAMA

Gegužės pabaigoje bent vieną pradelstą mokėjimą už paslaugas ir prekes į kreditą turėjo 269 tūkst. gyventojų, t.y. 4000 mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Pradelsti mokėjimai ir pernelyg dideli finansiniai įsipareigojimai blogina asmens kredito istoriją, todėl galimybės skolintis ir pirkti išsimokėtinai tampa ribotos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mano Creditinfo“ duomenimis, gegužę, palyginti su balandžiu, 1,5 proc. sumažėjo gyventojų kreipimųsi dėl paslaugų ar prekių į kreditą.

“Šiltuoju metu laikotarpiu paklausa paslaugoms į kreditą tradiciškai prislopsta. Pastaroji tendencija gegužės mėnesį labiausiai jautėsi telekomunikacijų sektoriuje. Tuo tarpu į bankus, lizingus, vartojimo kreditų įmones gegužę buvo kreipiamasi daugiau nei ankstesnį mėnesį, nors ir nežymiai”, - sako R. Maskeliūnienė.

REKLAMA

Kredito istorija formuojama visiems pilnamečiams gyventojams. Ji susideda iš dviejų dalių – finansinių įsipareigojimų ir mokėjimų istorijos. Finansiniai įsipareigojimai – tai įvairūs kreditai bankuose, kredito unijose, lizingo, ar smulkiųjų, vartojimo kreditų bendrovėse. Mokėjimų istorija – tai pradelsti mokėjimai už šiuos kreditus ir mokėjimai už kitas paslaugas (telekomunikacijų, elektros, komunalines, draudimo, kabelinės TV ir kiti).

„Swedbank“ Asmeninių finansų instituto skaičiavimais, 60 tūkst. EUR paskolą būstui trisdešimčiai metų paėmusio asmens per visą paskolos grąžinimo laikotarpį sumokėtos palūkanos, priklausomai nuo to, ar jo kredito istorija yra gera ar prastesnė, gali skirtis 9-12 tūkst. EUR.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų