Vienas lengviausių projektų
Automobilio restauracija – vienas sudėtingiausių procesų, kokį tik galima įsivaizduoti. Nepriklausomai nuo to, ar automano radare atsiduria 10-ies ar 50-ies metų senumo ratuotis. Vis dėlto, tam tikrais metodais, tam tikrų automobilių restauraciją galima palengvinti. Ne vieną įspūdingą automobilį iš pelenų prikėlęs Šarūnas Žitkevičius, žiūrėdamas į vieną naujausių savo kūrinių neslepia, jog tai buvo vienas lengviausių projektų. Netikėtai nustembame ir paklausiame – „Kodėl?“
Šarūnas į šį klausimą atsako net nesudvejojęs: „Lengva buvo dėl kelių priežasčių. Visų pirma – turėjome daugiau laiko skirti reikalingų detalių paieškoms. Visų antra – automobilis į dirbtuves atkeliavo tikrai ne pačio blogiausio stovio. Per ilgą automobilių restauratoriaus karjerą esu matęs prasčiau atrodančių ratuočių.“
Šarūnas šio projekto didžiausią privalumą įvardina „General Motors“ koncerną. Vienas didžiausių automobilių gamintojų iki šiol siūlo įsigyti naujas, net ir prieš daugiau nei 60 metų pagamintiems automobiliams. Sunku patikėti, bet stiprus gamintojo užnugaris leidžia sutaupyti brangų laiką ir galutiniame rezultate užtikrinti aukščiausią kokybę.
„Jeigu ne milžiniškas originalių detalių pasirinkimas, dabar naršyčiau naudotų automobilių skelbimų portalus ir aukcionus. Trumpai tariant – turėčiau leistis į durų rankenėlės ar galinio žibinto medžioklę“, – garbaus amžiaus automobilių restauracijos ypatumus atskleidžia Šarūnas.
Neapsiėjo be modernizacijos
Klasikinių automobilių dizainas visuomet sulaukia žymiai daugiau komplimentų. Keleto dešimčių senumo ratuočio išvaizda vieniems patinka, nes kelia sentimentus, kitiems – sukasi galva nuo neįprastų kėbulo formų, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Juk prieš 30 ar 40 metų sukurtos mašinos buvo konstruojamos į pagalbą pasitelkiant ne itin griežtą reglamentą, o inžinierių ir dizainerių galvose siautėjančią fantaziją. Tad dabar pabandykite įsivaizduoti, jog gyvenate 1948 metais ir pro Jūsų namų langus pravažiuoja štai šis „Chevrolet“ pikapas? Akivaizdu – tuomet ir dabar šis darbinis arklys būtų patraukęs kiekvieno praeivio akį. Visgi, iš pradžių daugelį pakerėtų variklio skleidžiamas garsas.
Šarūno Žitkevičiaus vadovaujamo projekto komanda ir restauracijos užsakovas, diskutuodami apie galutinį „Chevrolet“ pikapo vaizdą, iškart sutarė, jog išvaizdus automobilis privalo turėti du modernios mašinos atributus: stabdžių sistemą ir variklį.
Pasukus užvedimo raktelį pasigirsta duslus ir aplinkosaugininkų rankomis nesuspaustas variklio skleidžiamas garsas. Priekyje tūno – 8 cilindrų benzininis variklis, kuris kadaise suko galinius „Chevrolet Corvette“ ratus. Tai nėra pati moderniausia amerikietiško V8 versija – tai išduoda virš variklio stūksantis keturių kamerų karbiuratorius. Tačiau ši žavingai atrodanti detalė iki šiol projekto autoriams kelia didžiulį galvos skausmą: „Į karbiuratoriaus ir degimo sistemos sureguliavimą investavome labai daug laiko, bet iki šiol jis nepriverčia didingo V8 motoro veikti taip kaip jam reikia, iš pirmo žvilgsnio viskas paprasta – vienos kameros originalų karbiuratorių keiti nauju ,moderniu karbiuratoriumi – bet taip nėra - visų komponentų suderinimas lyg simfoninio orkestro repeticija , tai pakankamai sudėtingas procesas “, – priduria Šarūnas.
Projektas liks Lietuvoje
Atvykę pasižiūrėti štai tokių automobilių, kuriems buvo suteiktas antrasis šansas sugrįžti į bendro naudojimo kelius, labai dažnai išgirstame, jog netrukus dar dažymo kamera kvepiantis projektas netrukus susikraus lagaminus ir iškeliaus į Vokietiją, Prancūziją, Olandija ar į kurią nors Skandinavijos šalį, kuriose tokio tipo ratuočiai yra beprotiškai populiarūs.
Mūsų nuostabai, akis ir ausis džiuginantis pikapas savo gyvenimą tęs ne bet kur kitur, o Lietuvoje. Projekto užsakovo pageidavimus įgyvendinęs ir automobilį atrestauravusių dirbtuvių vadovas, Šarūnas Žitkevičius, amerikietiškas pikapas turėtų praturtinti retkarčiais labai niūriai atrodantį lietuvišką automobilių parką.
„Kai tu matai pro šalį riedantį ūkininkui skirtą pikapą, net negali numanyti, jog jame slypi 370 arklio galių išvystantis variklis. Užtenka tik stipriau paspausti akceleratoriaus pedalą – tuomet išgirsti nenusakomo grožio garsą, kurį skleidžia 8 cilindrų variklis“, – žvelgdamas į savo naujausią projektą pasakoja Šarūnas.