D.Britanija kadaise buvo viena didžiausių automobilių pramonės žaidėjų. Šioje šalyje vienu metu buvo pagaminama daugiau automobilių negu buvo importuojama iš kitų šalių.
Tokie automobilių gamintojai kaip: „Healey“, „Marcos“, „Triumph“ ar „Rover“ buvo mylimi ir gerbiami visame pasaulyje, tačiau nepalanki ekonominė situacija ir sparčiai besikeičianti situacija automobilių pramonė paskatino šiuos žinomus gamintojus uždaryti gamyklų duris.
Šiandien norime Jums papasakoti apie dar vienos britiškos markės automobilį, kuris surado naujus namus Lietuvoje, Klaipėdoje gyvenančio automano garaže.
Sužavėjo iškart
Šnekučiuodamiesi su automobilių entuziastais, labai dažnai išgirstame, jog šiuo metu garaže stovintis ratuotis į jų rankas pateko dėl labai elementarios priežasties – tai buvo svajonių automobilis. Tuo tarpu Algimantas apie savo „MG“ to paties negali pasakyti.
Paklausę, kodėl buvo pasirinktas būtent šis modelis, Algimantas pagalvoja ir atsako – „Nepasakyčiau, jog tai yra mano svajonių automobilis. Negaliu pasakyti kuo, bet jis mane sužavėjo iškart, kai pamačiau aukcionuose parduodamų automobilių portale.“
„Mano tikroji svajonė – 1969 metais pagamintas „Ford Mustang“ kabrioletas.“
Atliko restauraciją
Klasikiniai automobiliai visus automanus žavi šiurpuliukus keliančiu variklio garsu, nuostabiomis kėbulo linijomis ar tyromis valdymo savybėmis. Visgi, jie turi vieną ir labai didelį trūkumą. Klasikinių automobilių kėbulai nėra apsaugoti nuo pačio didžiausio visų automanų priešo – korozijos.
Algimanto garaže atsidūręs „MG“ tikrai nebuvo išimtis - „Iš senų dalių liko tik posūkiai, kuro bako dangtelis ir ratlankiai. Visa kita reikėjo keisti, restauruoti arba gaminti iš naujo.“
„Iš JAV automobilis buvo grįžęs su plastmasiniais buferiais, kurie gadino bendrą vaizdą. Nieko nelaukiau, juos išmečiau pro langą ir vietoj jų sumontavau europietiškus analogus, kurie puikiai dera su automobiliu.“
Klaipėdoje gyvenantis automanas neslepia, jog „MG“ restauracija truko žymiai ilgiau negu buvo planuojama iš pradžių. Kadangi dauguma detalių buvo užsakomos iš „MG“ atstovybės D.Britanijoje, detalės į Lietuvą keliaudavo labai ilgai. Algimantas pripažįsta, jog bendravimas su britais buvo labai sudėtingas.
„Kol jie suprasdavo ko mes reikalaujame iš jų... Vien dėl to restauracija užtruko maždaug dvejus metus. Jeigu bendravimais su britais būtų buvęs sklandesnis, esu įsitikinęs, jog visus darbus būtume atlikę žymiai greičiau“.
Priežiūra nereikalauja pastangų
Eksploatacijos kaštai yra pagrindinė priežastis, kodėl žmonės pasirenka vieną ar kitą modelį. Pavyzdžiui, devintame dešimtmetyje pagamintą 3 serijos „BMW“, o ne tuo pačiu laikotarpiu pagamintą „Lancia“.
Algimantas pripažįsta, jog „MG“ automobilio priežiūra sukelia dvejopus jausmus. Surasti norimą detalę yra pakankamai sudėtinga, ypač jeigu tai yra kėbulo detalė. Sąvartynuose tokių automobilių nėra, tad norint įsigyti norimą komponentą reikia dairytis į kaimynines šalis.
Vis dėlto, tai nėra itin didžiulis trūkumas, nes tinkamai paruoštas ir prižiūrimas „MG“ nepriklauso kaprizingų automobilių kompanijai.
„Atsižvelgiant į tai, jog mašina garaže stovi devynis iš dvylikos mėnesių, automobilis niekada nebuvo pavedęs ar iškrėtęs šunybę. Vienintelė rimtesnė problema buvo su stabdžiais. Nuo ilgo stovėjimo jie užsikirto.“ - priduria Algimantas.
Žavi automobilio dydis
Britai iki šiol mano, jog jie buvo atsakingi už idealaus sportiško automobilio receptą. Itin kompaktiški, lengvi ir beprotiškai smagiai valdomi automobiliai buvo vizitinė D.Britanijos pramonės kortele. Jeigu ne „Volkswagen Golf GTI“ ar „Peugeot 205 GTI“, šiandien daugelio gamintojų modelių gama atrodytų visiškai kitaip.
Charizma ir išskirtinumas – savybės, kurios tokio tipo automobiliuose žavi labiausiai. Tuo tarpu Algimantas šiame „MG“ kabriolete įžvelgia kitų savybių, kurios kiekvieną kartą priverčia nusišypsoti.
„Mane labiausiai žavi automobilio dydis. Aš visada į jį žiūrėdamas pasakau - nusipirk didelę dėžutę ir į ją įvaryk šį kabrioletą. Iškart gausime didelį žaislinį automobiliuką.“
Uždaryto garaže nelaikys
Klasikiniai automobiliai į bendro naudojimo kelius išrieda tik ypatingomis progomis, vos kelis kartus per metus. Žinoma, pasitaiko atvejų, kuomet garbingo amžiaus ratuočio savininkas nusprendžia plaukti priešais srovę.
Ryškiai raudono „MG“ kabrioleto savininkas, Algimantas, ant kojų pastatęs ne pirmos jaunystės automobilį, planuoja naudoti pagal paskirtį, o ne laikyti uždarytą garaže ir išlaukti tinkamiausio momento ar oro sąlygų.
„Šią vasarą su automobiliu sudalyvausime Klaipėdoje įvyksiančiame „Memel Motor Fest“ festivalyje. Vien dėl noro pabūti tarp bendraminčių, pasišnekučiuoti bendromis temomis ir žinoma – parodyti savąjį automobilį kitiems. Parodyti, jog savo garaže galima turėti kažką įdomesnio ir egzotiškesnio“, - priduria Algimantas.
Vis dėlto, didžiausią malonumą šis automobilis teikia saulėtais vasaros vakarais.
„Nežinau kaip galėčiau tinkamai išsireikšti, bet nėra geresnio pasaulyje jausmo, kuomet nusileidi stogą ir riedi saulėtomis Klaipėdos miesto gatvėmis. Vien tas faktas, jog vairuoji 1975 metais pagamintą žaisliuką veide piešia didžiulę šypseną.“
Keletas faktų apie automobilį:
- Gamybos metai: nuo 1962 iki 1980 metų
- Variklis: 1,8 litro, keturių cilindrų
- Iš viso buvo pagaminta 523 836 „MG B“ vienetai
- Galia: 95 AG
- Svoris: Apie 1000 kilogramų