Kas tai per automobilis ir kodėl jis turėtų būti įdomus automanams? Šio automobilio istorija prasidėjo 2000 metais, kuomet tuometinis „Fiat Group“ koncernas sukirto rankos su „General Motors“ dėl glaudesnio bendradarbiavo kuriant įvairiausio dydžio automobilius.
Naujos partnerystės sutartyje buvo parašyta, jog „General Motors“ įsipareigoja įsigyti 20% „Fiat Group“ koncerno akcijų. Tuo tarpu italai įsipareigojo nusipirkti tik 6% vieno didžiausio automobilių koncerno akcijų. Dėl daugybės nesutarimų tarp koncerno vadovų, amerikietiška ir itališka partnerystė truko vos penkerius metus, tačiau per šiuos metus italai sugebėjo išspausti viską ir netgi pasitarnauti „General Motors“ koncerno labui.
Per penkerių metų laikotarpį „Fiat Group“ koncerno inžinieriai su „Opel“ specialistų pagalba sukūrė dvi lengvųjų automobilių platformas ir 1,6 litro dyzelinį variklį, kuris šiuo metu montuojamas į visus modernius „Opel“ modelius. „Alfa Romeo Visconti“ taip pat buvo šios partnerystės vaisius.
„Alfa Romeo Visconti“ buvo sukurtas ant „Fiat“ ir „General Motors“ specialistų sukurtos platformos, kurios pagrindu italai sukūrė vieną gražiausių to laikmečio sedanų - „Alfa Romeo 159“. Ironiška, nes iš pradžių „Alfa Romeo 159“ turėjo būti sukurta ant „Opel Insignia“ skirtos platformos, o ne ant tos, kuri turėjo būti skirta „Cadillac“, „Buick“ ir „Saab“ modeliams.
Vis dėlto, „Alfa Romeo Visconti“ ir „Alfa Romeo 159“ turėjo labai daug bendrų bruožų ir komponentų. Jie buvo sukurti ant tos pačios platformos, buvo komplektuojami su naujos kartos 6 cilindrų varikliu, kurio bloką inžinieriai pasiskolino iš „Holden“ automobilių. Jie taip pat turėjo tą pačią keturių varančiųjų ratų sistemą. Vis dėlto, „Alfa Romeo Visconti“ turėjo vieną pranašumą - Giorgetto Giugiaro sukurta mašina buvo komplektuojama su keturių vairuojančiųjų ratų sistema. Sistemą, apie kurios privalumus daugiau galėjo papasakoti tik keletos gamintojų atstovai.
Kol „Fiat Group“ ir „General Motors“ vadovai tarpusavyje pykosi ir nesutarė, „Alfa Romeo“ vadovai planavo šviesią ir ambicingą gamintojo ateitį. Norėdami pradėti nuo visiškai švaraus lapo, gamintojos atstovai kreipėsi į garsųjį Giorgetto Giugiaro, jog sukurtų koncepcinį modelį, leidžiantį pažvelgti į „Alfa Romeo“ automobilių ateitį.
2004 metais įvykusioje Ženevos automobilių parodoje, italų markės žvaigžde tapo štai šis „Alfa Romeo Visconti“ sedanas arba keturių durų kupė - kėbulo tipas, kuris dabar yra labai mėgstamas daugelio gamintojų.
Nuožulnią stogo liniją turintis „Alfa Romeo“ modelis buvo aprūpintas 3,2 litro, 6 cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvystė 405 arklio galias ir 680 Nm sukimo momentą. Didžiausią sukimo momentą šis motoras pasiekdavo tachometro rodyklei pasiekus vos 2000 aps/min. ribą.
Pagal pirminį planą, būtent šis modelis turėjo užimti „Alfa Romeo 166“ vietą ir tapti italų markės flagmanu. Tačiau tuomet „Alfa Romeo“ buvo paskelbusi ne apie vieną įdomų modelį, kuris turėjo patekti į serijinę gamybą. Kas iš to gavosi - matome patys.
Galbūt dabar, kuomet „Alfa Romeo“ turi tinkamą platformą, tvirtą pagrindą ir aiškią viziją, panašaus pobūdžio flagmaną išvysime iki 2020 metų.