Ne evoliucija, o revoliucija
Kiek kartų per pastaruosius dvidešimt metų girdėjote apie naują „Alfa Romeo“ atgaivinimo planą? Ne vieną ir ne du kartus. Vien per pastaruosius porą metų įvairiose žiniasklaidos priemonėse buvo galima perskaityti skirtingo ilgio „Alfa Romeo“ gaivinimo planus, neseniai paskelbtų planų atidėjimą. Ar tai normalu? Jeigu ši markė priklausytų „VAG“ ar „PSA“ koncernams - atsakymas būtų neigiamas, tačiau pažvelgus į „Alfa Romeo“ istoriją - tai pakankamai normalus reiškinys.
Finansiniai sunkumai šiam gamintojui nėra naujiena. Juk būtent dėl didžiulių įsiskolinimų „Alfa Romeo“ pateko po „Fiat Group“ koncerno sparnu, kuris atrodo daugelį metų stengėsi šios markės inžinierius įsprausti į tam tikrus rėmus.
Praėjus keliems dešimtmečiams ir kelioms ekonomikos krizėms, viskas atsistojo į savo vietas. „Alfa Romeo“ pagaliau gavo milžinišką piniginę injekciją, kuri leis tapti tokiu gamintoju, kokiu jis turėjo būti, kai pateko po „Fiat Group“ koncerno sparnu.
Kai „Alfa Romeo“ atsisakė klasikinės komponuotės ir perėjo prie priekinių varomųjų ratų platformos, daugelis šios markės nusiminė, bet nenusivylė. Šios markės inžinieriai nėrėsi iš kailio ir stengėsi išspausti viską iš „Fiat Group“ platformų, agregatų ir jiems suteikto biudžeto. Milžiniškas kiekis apdovanojimų, keletas „Europos metų automobilio“ apdovanojimai juk kalba patys už save, tačiau dabar atėjo metas atversti naują istorijos lapą.
Šiais metais Europoje bus pradėta prekyba visiškai nauju ir labai ilgai lauktu „Alfa Romeo Giulia“ modeliu. Klasikinės komponuotės sedanu, kuris pakeis jau kurį laiką negaminamą, tačiau vis dar mėgstamą - „Alfa Romeo 159“, ir iki šiol populiarumo neprarandantį - „Alfa Romeo 156“.
Ilgametės tradicijos
Keturlapis dobilas - ženklas, kuris ne tik tapatinamas su sėkme, bet ir su milžinišką kiekį pergalių iškovojusiais „Alfa Romeo“ automobiliais. Tai sportiškų „Alfa Romeo“ modelių skiriamas ženklas ir tradicija, kurios gamintojas stengiasi laikytis nuo pat 1923 metų.
Ne išimtis buvo ir naujoji „Giulia“, kuri visuomenei pasirodė pačiais puošniausiais rūbais ir brangiausiais aksesuarais. „Alfa Romeo“ iš pradžių pristatė ne kukliausią, bet pačią brangiausią versiją, kuri buvo aprūpinta visiškai nauju 2.9 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininiu varikliu, išvystančiu net 510 arklio galių ir 600 Nm sukimo momentą. Šis jėgos agregatas pagaliau leido „Alfa Romeo“ sportiškam sedanui prieš konkurentus atrodyti ne kaip dar vienam garsiai rėkiančiam išsišokėliui, bet kaip aršiai kovai pasiruošusiam konkurentui.
Prieš penkiolika metų „Alfa Romeo“ taip pat pristatė sportišką sedaną, kuris buvo sukurtas naudojant labai panašų receptą. Nors jis buvo varomas priekiniais ratais, tačiau akį traukiančiomis kėbulo detalėmis taip pat slypėjo šešių cilindrų motoras, o pats automobilis dėvėjo lenktyniniams „Alfa Romeo“ modeliams būdinga emblema - tai „Alfa Romeo 156 GTA“.
„156 GTA“ buvo komplektuojamas su 3.2 litro, šešių cilindrų agregatu, kuris „Alfa Romeo“ fanų tarpe buvo vadinamas „Busso“ vardu. Šis šešių cilindrų variklis buvo vadinamas norint pagerbti „Alfa Romeo“ i „Ferrari“ inžinierių - Giuseppe Busso, žmogų, kuris aštuntame dešimtmetyje sukūrė pirmąjį šiai markei skirtą šešių cilindrų agregatą.
Į standartinę „156 GTA“ modelio versiją montuojamas motoras išvystė 250 arklio galių ir 300 Nm sukimo momentą, tačiau vėliau pasirodę „AutoDelta“ specialistų patobulinti variantai turėdavo 3.7 litro, 400 arklio galių išvystančius agregatus.
Pokyčiai - raktas į sėkmę?
Dabartinis „Fiat-Chrysler“ koncerno vadovas, Sergio Marchionne, ne vieną kartą buvo sakęs, jog norint sugrąžinti „Alfa Romeo“ į reikiamas vėžes, koncernas privalėjo imtis radikalių pokyčių. Reikėjo pakeisti ne tik modelių gamą, bet ir pačią „Alfa Romeo“ koncepciją ir daugelio žmonių požiūrį į šią markę.
„Alfa Romeo“ nebegalėjo būti tik prašmatniais rūbais aprengti „Fiat“ modeliai. Jie privalėjo tapti unikalūs, išskirtiniai ir įdomūs. Ar tokiu tapo „Alfa Romeo Giulia“? Sprendžiant iš gamintojo publikuojamų spaudos pranešimų ir paskelbtų techninių charakteristikų, susidaro įspūdis, jog atsakymas į šį klausimą yra teigiamas.
Dabar tik lieka tikėtis, jog „Alfa Romeo Giulia“ pateisins visų lūkesčius ir atrakins šiam gamintojui duris, kurios lydi į sėkmę. Jeigu taip neatsitiks, į bedugnę nukris ne tik „Fiat-Chrysler“ koncernas, bet ir „Alfa Romeo“, kuri greičiausiai bus priversta ieškoti naujų šeimininkų.
Alfa Romeo Giulia QV :
- Variklis - 2.9 litro, 6 cilindrų
- Galia - 500 AG, 600 Nm
- 0 - 100 km/val. per 3.9 sekundės
- Pavarų dėžė - 6 laipsnių mechaninė arba automatinė
- Maks. greitis - 307 km/val.
Alfa Romeo 156 GTA :
- Variklis - 3.2 litro, 6 cilindrų
- Galia - 250 AG, 300 Nm
- 0 - 100 km/val. per 6.3 sekundės
- Pavarų dėžė - 6 laipsnių mechaninė arba robotizuota
- Maks. greitis - 250 km/val.