• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siekiant nustatyti aktyviausius socialinės erdvės dalyvius, trečius metus iš eilės pristatomas UAB „Komunikacija ir konsultantai“ sudarytas socialinės žiniasklaidos indeksas. Šiemet savo srityje lyderiaujančias pozicijas užėmė telekomunikacijų bendrovė „Omnitel“, Vilniaus meras Artūras Zuokas, bankas „Swedbank“, mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ ir LCC tarptautinis universitetas.

Siekiant nustatyti aktyviausius socialinės erdvės dalyvius, trečius metus iš eilės pristatomas UAB „Komunikacija ir konsultantai“ sudarytas socialinės žiniasklaidos indeksas. Šiemet savo srityje lyderiaujančias pozicijas užėmė telekomunikacijų bendrovė „Omnitel“, Vilniaus meras Artūras Zuokas, bankas „Swedbank“, mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ ir LCC tarptautinis universitetas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarbiausias kriterijus, skaičiuojant indeksą – aktyvumas socialinėje erdvėje. Susumavus visus tyrimo dalyvių gautus balus, proporcingai iš 100 galimų balų buvo išskaičiuotas kiekvieno tiriamojo galutinis rezultatas. Tyrimo metodika, kuri kiekvienam socialiniam tinklui pagal svarbą suteikė skaitines vertes, buvo sudaryta bendradarbiaujant su komunikacijos ekspertais*.

REKLAMA

Trečiasis indeksas tradiciškai vertino penkių skirtingų sričių dalyvius: Lietuvos mažmeninę prekybą, telekomunikacijų bendroves, bankus, politikus bei aukštojo mokslo įstaigas. Siekiant užtikrinti tyrimo tęstinumą ir galimybę lyginti skirtingų metų rezultatus, vertinimui pasirinkti tie patys socialinės žiniasklaidos kanalai: interneto svetainės, tinklaraščiai, laisvoji enciklopedija „Wikipedia“, „Facebook“, „LinkedIn“, „Twitter“, „Youtube“, „Slideshare“, „Foursquare“ ir „Flickr“ arba „Picasa“.

REKLAMA
REKLAMA

„Pastaruoju metu vis mėginama paaiškinti, kas yra socialinė žiniasklaida, arba medija, ir kuo ji skiriasi nuo įprastinės, kurios terminas pasaulyje atsirado dar 1920-aisiais. Man labiausiai patinka tradicinės žiniasklaidos palyginimas su vienpusio eismo gatve, kurioje žmogus gali skaityti laikraštį, stebėti pranešimą televizoriaus ekrane ar klausytis radijo programos, bet turi labai mažai galimybių pats išreikšti savo mintis ir pasidalyti kitokia nuomone. Tokiu atveju socialinė žiniasklaida – dvipusio eismo gatvė, kurioje suteikiama galimybė ne tik sužinoti informaciją, bet ir visapusiškai komunikuoti“, – teigia UAB „Komunikacija ir konsultantai“ direktorius Andrius Kasparavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aktyviausi socialinės žiniasklaidos dalyviai

Mažmeninės prekybos srityje dėl lyderio pozicijų susigrūmė „Maxima“, surinkusi 57,19 balo, ir „Norfa“ (50,70 balo). Trečią ir ketvirtą vietas pasidalino 47,05 balus surinkusi „Rimi“ ir „Iki“, gavusi net trečdaliu mažiau balų negu pirmosios vietos nugalėtoja – 23,9.

REKLAMA

Visus tris metus lyderės pozicijų tarp mobiliojo ryšio bendrovių nepaleidžia „Omnitel“, surinkusi 78,70 balo. Antrąja vieta dalinasi „Tele2“ (46,58) ir nežymiai atsilikusi „Bitė“ (46,46 balo). Paskutinėje pozicijoje, surinkusi 33,63 balo, tačiau dvigubai pagerinusi savo praėjusių metų rezultatą, liko „TEO“.

REKLAMA

Bankų sektoriuje aktyviausiai reiškėsi „Swedbank“, surinkęs 64,99 balo. Į trečią iš antrosios, palyginus su praėjusiais metais, nukrito „SEB“ bankas su 43,62 balo ir poziciją užleido bankui „DNB“ (47,24 balo).

Gan aktyviai socialinės žiniasklaidos erdvėje veikia valstybiniai ir nevalstybiniai universitetai. Pirmos trys vietos pasiskirstė beveik tolygiai: „LCC tarptautinis universitetas“ (58,38), „Kazimiero Simonavičiaus universitetas“ (54,95) ir „ISM vadybos ir ekonomikos universitetas“ (52,48).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aktyviausiu politiku, jau antrus metus iš eilės aplenkusiu Prezidentę Dalią Grybauskaitę (51,91), tapo Vilniaus meras Artūras Zuokas, surinkęs 66,13 balo. Perpus mažiau už Vilniaus merą taškų surinkusi, į trečiąją vietą pakliuvo ūkio ministrė Birutė Vėsaitė (32,84).

Anot Andriaus Kasparavičiaus, ne veltui į socialinę žiniasklaidą atsisuka vis daugiau įmonių ir politikų. „Šis, trečiasis, UAB „Komunikacija ir konsultantai“ komandos parengtas indeksas tai tik patvirtina. Dabar, socialinei žiniasklaidai įžengus į aukso amžių, į dvipusį greitkelį įšokti ir po šlovės spinduliais pasišildyti norisi kiekvienam. Klausimas: ar visiems lemta? Ar visi išdrįs, mokės ir sugebės?“, – teigė A. Kasparavičius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų