Gegužės 28 dieną, 14 val. Kauno jaunimo organizacijų sąjunga „Apskritasis stalas" (KJOSAS) organizuoja ir kviečia visus norinčius prisijungti prie akcijo „Dviratis, Kaunas ir Aš".
Šios akcijos metu jos dalyviai važiuos dviračiais nuo KTU Dizaino ir technologijos fakulteto (Studentų g. 56) iki Kauno miesto savivaldybės (Laisvės al. 96).
„Šia akcija sieksime atkreipti visuomenės ir atsakingų žmonių dėmesį į nesutvarkytą Kauno m. Dviračių takų infrastruktūrą ir dėl to iškylančias problemas. Kaunas yra tik pavyzdys, kaip yra išvystyta dviračių infrastruktūra visoje Lietuvoje, todėl, kaip akademiškiausias ir jaunatviškiausias miestas, manome, kad pirmieji turime rodyti pavyzdį inicijuodami pokyčius.“ - teigia KJOSAS valdybos pirmininko Manto Simanavičiaus.
Nesutvarkytų dviračių infrastruktūros problema ypač aktuali tampa šylant orams ir nuolat kylant viešojo transporto kainoms. Būtent susiklosčius tokiai situacijai jaunimas yra linkęs ieškoti pigesnių susisiekimo būdų. Dėl šių priežasčių kelionė dviračiu tampa ne tik pramoga, bet ir susisiekimo priemone.
Akcijos metu, valdžios atstovams taip pat bus įteiktas gegužės 15d. Išplatintas kreipimasis „Dėl dviračių takų infrastruktūros vystymo“, jis adresuotas Kauno m. merui ir susisiekimo ministrui.
Šiame kreipimesi, be išvardintų problemų, atkreipiamas dėmesys į tai, kad nors mieste yra nutiesta beveik 50 km dviračių takų, tačiau daugelis iš jų išsidėstę skirtingose miesto dalyse ir neturi tiesioginio sąryšio, be to, takai nepažymėti skiriamaisiais ženklais, arba kartais net sunkiai pravažiuojami. Dažnai norint nuvažiuoti iš vieno miesto galo į kitą, tenka dviračiu įveikti nemažas atkarpas važiuojamąja kelio dalimi. Taip pat, mieste nėra išvystyta dviračių saugojimo problema ir norint užeiti į įstaiga ar parduotuvę dvirati tenka rakinti geriausiu atvejų prie apšvietimo stulpo.
Akcijos organizatoriai KJOSAS šiuo metu vienija 35 jaunimo organizacijas veikiančias Kauno mieste.
K R E I P I M A S I S
Dėl dviračių takų infrastruktūros vystymo
2009 m. gegužė 15 d.
Kaunas
Kauno jaunimo organizacijų sąjungos „Apskritas stalas“ vardu (atstovaujamų organizacijų sąrašas pridedamas), išreiškiame susirūpinimą šiuo metu apleista dviračių takų infrastruktūra Kauno mieste.
Manome, kad šylant orams ir nuolat kylant viešojo transporto kainoms ne tik jaunimas yra linkęs ieškoti pigesnių susisiekimo būdų nuvykti į paskaitas, darbą ar į svečius. Dėl šių priežasčių kelionės dviračiais tampa ne tik pramoga, norint sportiškai praleisti laisvalaikį, bet dažnam piliečiui, gana intensyviai naudojama susisiekimo priemone. Tai itin svarbu Kauno m. atveju, žinant, kad Kauno m. Savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus duomenimis mieste šiuo metu yra apie 150 tūkstančių dviračių, t.y. dviratį turi kas trečias kaunietis.
Kauno m. Savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus duomenimis mieste šiuo metu yra 47km dviračių takų, nors pagal 2001m. lapkričio 30d. Tarybos sprendimą Nr. 203 patvirtintą dviračių takų plėtros schemą jų turėtų būti 176,60km , t.y. šiuo metu yra nutiesta tik ketvirtadalis suplanuotų takų. Reiktų pastebėti ir faktą, kad didelė dalis jau egzistuojančių dviračių takų yra nepravažiuojami, netinkamai ar apskirtai nepažymėti skiriamaisiais ženklais.
Atkreipiame dėmesį ir į tai, kad nors mieste ir nutiesta beveik 50 km dviračių takų, tačiau daugelis jų išsidėstę skirtingose miesto dalyse ir neturi tiesioginio tarpusavio sąryšio. Dėl to dviratininkams nuolat iškyla problema, norint susisiekti vykti iš vieno miesto galo į kitą, nes tenka dviračio takus skiriančias atkarpas įveikti važiuojamąją kelio dalimi, taip rizikuojant savo bei kitų eismo dalyvių sveikata, didinant eismo spūstis.
Atsižvelgdami į šiuos faktorius, raginame Jus atkreipti dėmesį į šios aplinkosauginės susisiekimo priemonės puoselėjimą ir prašome:
* Atsižvelgiant į 2001 m. lapkričio 30 d. Tarybos sprendimu Nr. 203 patvirtinta dviračių takų plėtros schemą, ne tik ją viešai deklaruoti, bet ir realiai įgyvendinti, taip dviračių takais sujungiant Kauno m. gyvenamuosius mikrorajonus bei jau dabar nutiestų dviračių takų atkarpas;
* Atnaujinti jau esamus dviračių takus, atitinkamai juos paženklinant.
* Miesto centre, rekreacinėse zonose ir kitose viešose vietose įrengti dviračių stovus.
Pastebime, kad ši alternatyvi transporto priemonė ne tik neteršia aplinkos, bet ir yra puiki priemonė skatinant sveika gyvensena, o važinėjant ja tinkamai išplėtota dviračių takų infrastruktūra, ji kartu sumažintų eismo spūstis.
Kauno jaunimo organizacijų sąjungos „Apskritas stalas“
Valdybos pirmininkas Mantas Simanavičius