„Manau, kad kiekviena gyvenimo detalė gali būti įkvėpimas sukurti kokį nors aromatą. Teatras, kinas, kelionės, botanika, vintažas mane labai inspiruoja“, - apie įkvėpimą kurti kvapus kalba parfumeris.
Aistis Mickevičius dalinasi, kad parfumerija reikalauja apsišarvavimo kantrybe – reikia atidžiai ir kantriai analizuoti mišinius, neprarasti užsidegimo. Jo manymu, kvapų kūrimas nėra vien techninės žinios, tačiau tokių irgi reikia.
„Būtina domėtis ir reikia labai specifinių žinių, kurias aš pradėjau rankiotis Lietuvoje. Kvapų namai ir Laimė Kiškūnė buvo mano tarsi pirmoji mokytoja, aš pas ją lankiau įvairius botaninės parfumerijos gamybos kursus ir paskui pradėjau domėtis plačiau, lankiausi kitose šalyse – važinėjau į seminarus Prancūzijoje.
Ten baigiau tokius parfumerinės konstrukcijos kursus, bet gavau tik techninių žinių. Bet iš esmės reikia talento, drąsos, kantrybės, užsidegimo“, – vardija pašnekovas.
Jausmai – kvapų rezultatas
Aistis Mickevičius kvapus susieja su meno išraiška – anot jo, kvapai mums kalba daugiau, nei mes galime pasakyti. Aromatai sukelia tam tikrą aurą, kuri gali nukelti į šilčiausius prisiminimus.
„Jausmai parfumerijoje jau turi būti rezultatas. Kvapas turi sukelti tam tikrus jausmus ir emocijas. Bet konstruojant jį reikia labai daug minties, apskaičiavimo ir tokių labai daug techninių dalykų.
Kvapais galima perteikti tam tikras idėjas ir patirtis. Jie yra tarsi meno objektas. Pavyzdžiui, mums skulptūra kalba daugiau, nei mes matome, tai tas pats ir su kvapais. Kvapas gali mus emociškai nukelti į kažkokias kitas vietas, priminti gyvenimo akimirkas, nukelti į praeitį.“
Tv3.lt portalas parfumerio pasiteiravo, kokius kvepalus labiausiai mėgsta lietuviai. Jis sako, kad tautiečiai mėgsta šiltus miško kvapus.
„Kiekvienas regionas labai specifiškai renkasi parfumerinius gaminius. Lietuviams būdingas noras kvepintis sunkiais, šiltais kvapais, juose gausu dervų, medienos, rytietiškų elementų.
Visa tai pateisinama tuo, kad esame miškų tauta, paskutiniai pagonys. Visi dalykai mumyse užkoduoti ir dėl to mes renkamės juos visus“, – šypsosi jis.
Verslas – lėtai atsiperkanti saviraiška
Parfumeris atskleidžia, kad kvepalų kūrimas nėra greitas būdas užsidirbti: „Kalbant apie parfumerijos verslą tai čia yra labai lėta grąža. Nebus taip, kad rytoj staiga atsiriš pinigų maišas. Man kol kas pavyksta subalansuoti taip, kad ši veikla nepatirtų nuostolių, na ir kartais man iš to pavyksta užsidirbti, kuo labai džiaugiuosi.“
Kvepalų kūryba gali užtrukti net ir metus. Anot A. Mickevičiaus, norint įgyvendinti tam tikrą sumanymą kartais reikia ilgai paplušėti. Savo veiklą jis vadina saviraiška, kuri pritraukia kai kuriuos žmones.
„Aš į tai [parfumeriją – aut. past.] žiūriu kaip dailininkas, tapantis paveikslus. Man kvepalų kūrimas yra saviraiška, ir jei ta saviraiška patinka žmonėms, mane tai labai džiugina.
Mat aš kuriu autorinę-meninę parfumeriją, kurios tikslas nėra užkariauti milijono žmonių. Aš kaip tik ieškau išskirtinių žmonių – gurmanų, mėgėjų, norinčių išskirtinių pojūčių, kvapų.“
„Tikiu, kad po dešimties metų tai bus stiprus parfumerinis ženklas“
Jis atskleidžia reikiamų chemijos žinių gavęs iš įvairių kursų. Lietuvoje parfumeriais negarsėja, todėl norint patekti į tarptautinę areną gan sunku. Tiesa, jo kurtų kvapų gali užuosti ir prancūzai – ten žmonės vis labiau ieško mažai žinomų parfumerijos ženklų.
„Aš tiesiog turiu parfumerijai kurti reikalingų cheminių žinių – jas susirankiojau per įvairiausius kursus. Kita vertus, chemija gerai man sekėsi mokykloje (juokiasi), todėl chemijos mokytoja labai džiaugiasi šia mano veikla.
Iššūkis yra toks, kad Lietuva yra visos industrijos nuošalėje ir labai sudėtinga vietoje ką nors įsigyti, nes reikia medžiagas siųstis. Tai pagrindinis iššūkis yra logistika. O kadangi negarsėjame parfumerija ir parfumeriais, sudėtinga pasaulyje sužibėti.
Dabar yra tokia naujovė, kad tuose didžiuosiuose miestuose kaip Paryžius, Londonas, žmonės ieško nematytų ir nepatirtų dalykų. Tai čia yra toks savotiškas šansas. Žmonėms, kurie ieško įvairių naujovių, dažnai svarbu yra išbandyti naujus produktus iš negirdėtų ar dar nematytų šalių“, – džiaugiasi jis.
Savo veiklos jubiliejumi besidžiaugiantis vyras sako, kad savo veiklą po 10 metų mato jau išpopuliarėjusią pasaulyje.
„Linkėčiau savo veiklai stiprėti ir aš taip įsivaizduoju prekės ženklą pasauliniame kontekste. Šiemet važiuosiu į parfumerijos parodą Florencijoje, kitąmet važiuosiu į Milaną ir manau, kad tokiu būdu galėsiu garsinti savo prekės ženklą.
Tikiu, kad po dešimties metų tai bus stiprus parfumerinis ženklas iš Lietuvos.“