Jonas Karklys – vienas iš tų vardų, kuris pastaruosius keletą metų buvo ganėtinai dažnai minimas užsienio spaudoje dėl iškovotų „Pole“ pozicijų, greičiausių rato įveikimo laikų ir pačio fakto, jog entuziastų suburta komanda iš Lietuvos sugebėjo pademonstruoti, jog pati pajėgiausia technika pasaulyje ne visuomet yra šimtaprocentinis pergalės garantas.
Kadangi praėjusį savaitgalį Jonas oficialiai užbaigė 2022-ųjų automobilių sporto sezoną, tai buvo gera proga pakalbinti lenktynininką ir sužinoti kur slypi gerų rezultatų paslaptis.
Tai buvo jau antrasis jūsų komandos sezonas „ADAC TCR Germany“ pirmenybėse. Ar sprendimas dalyvauti šiame čempionate pateisino lūkesčius?
Jonas – Taip, tai buvo teisingas pasirinkimas, toliau kryptingai eiti į priekį ir panaudoti tai, ką išmokome ir sužinojome praėjusį sezoną. Šiemet galėjome daugiau padirbėti su „Hyundai i30 TCR N“ automobiliu, išbandyti daugiau reguliavimo galimybių. Taip pat pažinome trasas ir pagrindinius konkurentus, todėl buvo santykinai lengviau. Žinoma, kovoti prieš pripažintas ir gausias komandas niekada nėra lengva. Tos komandos ir buvo pagrindinė motyvacija dalyvauti, nes aplenkiant jas, tai yra tam tikras neblogas mūsų galimybių rodiklis. Kai kurios iš tų komandų dalyvauja ir pasaulio čempionate.
Kas buvo sunkiausia siekiant prisitaikyti prie „ADAC TCR Germany“ pirmenybių?
Jonas – Atėjus į šį čempionatą po „Renault Clio“ Europos čempionato, tai buvo neabejotinai žingsnelis pirmyn. Iš pradžių teko mokytis naujo automobilio, padangų ir pačių varžybų niuansų. Reikia šiek tiek laiko ne tik pajausti automobilio galimybių ribas, bet ir teisingai jį suderinti. Sudėtingiausias dalykas buvo teisingai paruošti mašiną kiekvienai trasai. Vis dėlto, neturėjome tiek patirties, kiek mūsų varžovai, o nepataikius su reguliavimais papulti tarp prizininkų beveik neįmanoma. Taip pat reikėjo laiko suprasti „Yokohama“, o šiemet – „Hankook“ padangų veikimą, t.y. kada padangos turi geriausią sukibimą, kaip jas išsaugoti iki varžybų pabaigos, kaip jas išnaudoti kvalifikacijoje ir t.t.
Kaip nuožmi konkurencija trasoje paveikia treniruočių sesijas? Kokiais būdais pavyksta sumažinti atotrūkį nuo lyderių?
Jonas – Kiekvienoje treniruotėje labai svarbu žinoti, koks galėtų būti geriausias vieno rato įveikimo laikas ir turėti aiškų važiavimo planą. Kartais pranokstam ir geriausius praėjusių metų rezultatus, kai važiuodavome su dar šiek tiek minkštesnėmis ir greitesnėmis padangomis, tad miegoti ant laurų tikrai nėra kada. Taip pat reikalingas planas, kad pasiruošti atlikti tam tikrus reguliavimus trasoje, pvz. pakeisti galinio sparno nustatymą dėl didesnio arba mažesnio prispaudimo, pakeisti stabilizatorių ar amortizatorių nustatymus. Iš pradžių daugiausiai stengiamės atrasti gerą automobilio balansą vienam greitam ratui, t.y. simuliuojame kvalifikaciją, o paskutinę treniruotę paskiriame lenktynių atkartojimui – norime išsiaiškinti, ar su tam tikru nustatymu padangos atlaikys 30 min.
Kokį konkurencinį pranašumą (ir silpnybę), tavo nuomone, turi kitos komandos, naudojančios „Audi“, „Cupra“ ar bet kurios kitos markės automobilį?
Jonas – Kiekvienais metais skirtingų automobilių markių bei modelių rezultatai dalinai priklauso nuo BOP (Balance of Performance) tarptautinių gairių. Koreguojant automobilių aukštį, svorį ir variklio galingumą bandoma sulyginti visus TCR automobilius. Žinoma, realybėje labai sunku padaryti juos identiškais, tad kartais išryškėja tam tikrų markių pranašumai. Pavyzdžiui, šiemet visuose čempionatuose labai greiti buvo „Audi RS3“ automobiliai, kurie didelį potencialą turi tiesiosiose. Taip pat mūsų čempionate važiavo ne pirmos jaunystės „Holden Astra“ automobiliai, kurie yra labai išlengvinti ir turi daugiau galios. Tinkamai juos sureguliavus, pasipriešinti jiems sudėtinga. Tuo metu „Honda Civic“ turi bene geriausias dinamikas lėtesnėse trasose, o „Hyundai Veloster“, kuris iki šių metų buvo draudžiamas Europoje, pasižymi puikia aerodinamika ir taip pat dideliu greičiu tiesiosiose. Mūsų „Hyundai i30 TCR N“ turėjo, ko gero, vienas nepalankiausių sąlygų.
Tinkami automobilio nustatymai tokiose varžybose taip pat turi ypatingai svarbų vaidmenį. Kokią įtaką, pavyzdžiui, lenktynių eigoje turi netinkamas padangų slėgis?
Jonas – Taip, automobilio nustatymai yra vienas svarbiausių elementų varžybose, nes reikia užtikrinti ne tik pakankamą greitį, bet ir išsaugoti padangas. Netinkamas slėgis gali perkaitinti padangas arba jas sunaikinti labai greitai. Ties tuo dirbame labai kruopščiai, o kartais reikia ir rizikuoti, jei norime didesnio tempo lenktynių pradžioje. Taip pat daug lemia teisingas ratų išvirtimo parinkimas, nes važiuojant kvalifikaciniu nustatymu, gali neatlaikyti padangos. Galima padirbėti ir su spyruoklėmis, parenkant jų minkštumą arba kietumą, taip kontroliuojant automobilio svorio pasiskirstymą stabdant arba akceleruojant.
Du metus iš eilės su komanda įrodėte, jog galite kovoti dėl aukštų pozicijų. Ar teko sulaukti pasiūlymų iš kitų komandų, kurios norėtų matyti tave savo gretose?
Jonas – Taip, pasiūlymų gauname nuolat. Šiemet sulaukėme įvertinimo, nes sugebėjome parodyti geriausią rezultatą iš visų „Hyundai“ automobilių (kurių nuolat buvo 6-7), nors mūsų komandoje tik vienas automobilis, o tai reiškia, kad neturėjome daugiau duomenų ir negalėjome palyginti nei vairuotojų, nei automobilio kitokių parametrų.
Šiemet su komanda debiutavote „TCR Europe“ čempionate, kuriam ruošėtės ne vieną mėnesį. Nuo ko prasideda pasiruošimas siekiant sudalyvauti „TCR Europe“ lenktynėse?
Jonas – Tai vienas pajėgiausių TCR čempionatų pasaulyje, kuriame nuolat dalyvauja 22-25 sportininkai iš daugiau nei 13-os valstybių. Taip pat jame galima pamatyti pajėgiausias komandas. Sąmoningai pasirinkome Niurburgringo trasą, kurią neblogai pažįstame iš „TCR Germany“ pirmenybių. Papildomai trasos nereikėjo analizuoti, tačiau didžiausias iššūkis buvo mums nepažįstamos „Kumho“ padangos. Jos kardinaliai pakeitė automobilio nustatymus, tad iš pradžių buvo labai sunku. Bendras pasiruošimas „TCR Europe“ čempionatui mums iš esmės buvo dalyvavimas „TCR Germany“. Galima drąsiai teigti, kad Vokietijos čempionato pirmas penketukas galėtų būti tarp lyderių ir Europos pirmenybėse. Nors lenktynės Niurburgringe buvo chaotiškos dėl oro sąlygų, neįvykusių vienerių lenktynių ir paskirtos baudos už per ankstyvą startą, vis dėlto, parodžiau 4-tą geriausią vieno rato įveikimo laiką.
Ar dalyvavimas „ADAC TCR Germany“ buvo savotiška treniruotė prieš priimant sprendimą, persikeliant, pavyzdžiui, į „TCR Europe“?
Jonas – Taip, tai natūralus žingsnis į priekį, dėl kurio ir dirbame. Kiekvieno sezono pabaigoje norisi apibendrinti ir įvertinti pasiektus rezultatus.
Kaip su savo komandos nariai vertinate 2022-ųjų sezoną?
Jonas – Vertiname puikiai, nes „NordPass“ komandai pavyko parodyti tikrai puikų greitį, iškovoti 3 pole pozicijas, taip pat 7 podiumus ir nuolat kovoti su lyderiais. Šiemet pritrūko šiek tiek sėkmės su technika – triskart lenktynių nepavyko užbaigti dėl gedimų, o dukart sulaukėme nemalonių staigmenų iš teisėjų dėl paskirtų nuobaudų, kas, mūsų nuomone, buvo visiškai neteisinga. Galėjome būti ir aukštesnėje nei ketvirtoje pozicijoje, bet svarbiausia, kad parodėme, jog galime kovoti ir viskas dar priešakyje.
Ar jau per anksti klausti ką su komanda esate numatę kitąmet? Tęsite pasirodymą „ADAC TCR Germany“?
Jonas – Jau turime sprendimą dėl kito sezono, tačiau dar deriname paskutines detales, todėl apie ateinančių metų planus paskelbsime greitu metu.