Susisiekimo ministerija svarsto du galimo lengvojo automobilio naudotojo mokesčio variantus – apie 150 – 200 Lt metinį arba 500 Lt transporto priemonės registravimo vienkartinį, praneša „Verslo žinios“.
Prabilus apie lengvojo automobilio naudotojo mokestį, Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovai pritartų tokiai idėjai, tačiau siūlo jį skaičiuoti atsižvelgiant į automobilio taršą ir variklio darbinį tūrį, o ne didinti vienkartinį automobilių registravimo mokestį.
Pasak dienraščio, argumentuodami lėšų keliams tiesti ir remontuoti trūkumu, Susisiekimo ministerijos atstovai prabilo apie galimybę įvesti lengvojo automobilio naudotojo mokestį, kuris būtų taikomas ir fiziniams, ir juridiniams asmenims.
Apie 150-250 Lt metinis mokestis būtų mokamas priklausomai nuo mašinos variklio galios, ekologiškumo ir amžiaus. Taip pat svarstoma ir alternatyva - iki maždaug 500 Lt padidinti transporto priemonės registravimo mokestį.
Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) viceprezidento, UAB "Tokvila" valdybos pirmininko Petro Ignoto teigimu asociacija pasisako už lengvojo automobilio naudotojo mokestį. Pasak jo, sunkiojo transporto savininkai moka, moka ir komercinės paskirties lengvųjų automobilių savininkai, todėl teisinga, kad jį mokėtų ir lengvųjų automobilių savininkai, jie taip pat važinėja keliais, naudojasi infrastruktūra. Pasak jo, panašūs mokesčiai jau įvesti ir Lenkijoje, ir Latvijoje.
„Verslo žinių duomenimis, kasmet Latvijoje už lengvąjį automobilį iki 1 500 kg reikia mokėti 12 Latvijos latų, o sveriantiems 1 501-1 800 kg taikomas 24 latų mokestis.