„Nesvarbu, kiek kartų tuo laikotarpiu žmogus skolos administravimo mokestį bendrovei mokėjo – kelis ar keliolika kartų. Jis gali prisijungti prie grupinio ieškinio, apginti savo interesus ir atgauti sumą, kurią bendrovei „TEO LT“ sumokėjo nepagrįstai“, - sako Sigita Sriubaitė, kontoros „D Legals“ partnerė.
Teisininkų kontoros apskaičiavimu, jei kiekvienas klientas bent kartą sumokėjo skolos administravimo mokestį AB „TEO LT“, klientams padaryti nuostoliai gali siekti apytiksliai 7 milijonus litų.
Šiuo metu dėl noro pateikti grupinį ieškinį „D Legals“ interneto puslapyje gali registruotis buvę ir esami AB „TEO LT“ klientai, jeigu jie bendrovei 2009 - 2012 m. laikotarpiu už laiku neapmokėtas paslaugas papildomai prie paskaičiuotų delspinigių mokėjo ir skolos administravimo mokestį. Šis mokestis Vilniaus apylinkės I-ojo teismo sprendimu 2012 m. kovo 1 d. buvo pripažintas neteisėtu, o Lietuvos apeliacinis teismas tų pačių metų liepos 23 d. šį sprendimą paliko galioti.
„Teismas sprendime nepasisakė dėl patirtų nuostolių atlyginimo. Tačiau, vadovaujantis bendraisiais teisės principais, šalis, kuri patyrė nuostolius dėl kitos šalies neteisėtų veiksmų, turi teisę į nuostolių atlyginimą. Kitaip tariant, bendrovė „TEO LT“ turi pareigą grąžinti vartotojams neteisėtai iš jų surinktas lėšas “, - sako S. Sriubaitė.
Pasak jos, grupinį ieškinį formuoti buvo nuspręsta po kelių interesantų kreipimosi, kurie iškėlė nuostolių atlyginimo klausimą. Kadangi vieno asmens patirta nuostolių suma būtų ženkliai mažesnė už patirtinas bylos vedimo išlaidas, grupinis ieškinys pasirinktas kaip geriausias teisinis instrumentas tokioje situacijoje. Surinkus tam tikrą skaičių nuo tos pačios bendrovės tomis pačiomis sąlygomis nukentėjusių vartotojų, kiekvienam grupinio ieškinio dalyviui teisinės išlaidos iš esmės atpinga.
Atkreiptinas dėmesys, kad „TEO LT“ taikytas skolos administravimo mokestis 2009 - 2012 metais paslaugų sutartyse su klientais nefigūravo. Kai teismas pripažino šį mokestį neteisėtu, bendrovė sutartis pakeitė į naujas, kuriose jau nurodoma 5,90 Lt dydžio skolos administravimo suma. Visgi, šio skolos administravimo mokesčio dydžio pagrįstumas taisyklėse nėra nurodomas.
Komentuoja TEO Korporatyvinių reikalų vadovas Antanas Bubnelis
TEO prioritetas – mūsų klientų pasitenkinimas teikiamomis paslaugomis ir aptarnavimo kokybe. Todėl klientus, turinčius klausimų dėl šio mokesčio taikymo nuo 2009 iki 2012 metų ir galimo jo kompensavimo kviečiame visų pirma kreiptis tiesiai į TEO.
Skolos administravimo mokestį turi daugelis bendrovių tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. TEO taip pat taiko šį mokestį nuo 2009 metų. Jis taikomas tais atvejais, kai klientai laiku nesumoka už jiems suteiktas paslaugas. Nesulaukus apmokėjimo už paslaugas klientams yra siunčiami priminimai, skambinama, imamasi kitų informavimo ir priminimo apie įsiskolinimą priemonių. Sutartyse numatytu laiku už TEO suteiktas paslaugas mokantiems klientams šis mokestis nėra taikomas. 2012 metais, nelaukdama teismo sprendimo, TEO ėmėsi papildomų priemonių ir pakeitė mokesčio struktūrą, papildomai raštu apie tai informavo klientus.
Imamės daug priemonių, kad klientams su mumis bendrauti būtų paprasta, patogu ir aišku. Todėl ir šiuo klausimu esame pasiryžę dėti visas pastangas siekiant atitikti klientų lūkesčius.
„D Legals“ teisininkų komentaras apie AB „TEO LT“ pažadą kompensuoti nuostolius klientams:
„Vertinu teigiamai, kad po viešo pranešimo apie ketinimą ginti pažeistas vartotojų teises teisme, AB „TEO LT“ pasiūlė geruoju atlyginti žalą visiems klientams, kurie kreipsis. Tačiau svarbu, jog socialinę atsakomybę deklaruojančios bendrovės ateityje elgtųsi sąžiningai ir atsakingai bei netaikytų neteisėtų rinkliavų, o sužinojusios apie savo veiksmų neteisėtumą, nedelsiant imtųsi atlyginti žalą visiems dėl to nukentėjusiems asmenims. Tikiuosi, kad AB „TEO LT" visus nukentėjusius klientus kuo skubiau informuos asmeniškai apie galimą nuostolių kompensavimą ir jį įvykdys sklandžiai“, - sako verslo teisės kontoros „D Legals“ partnerė Sigita Sriubaitė.