Manau, kad dauguma padorių šalies žmonių, nepriklausančių tai išskirtinei 10% turtuolių ir valdžios grupuotei supranta, kad taip toliau - nieko nekeičiant - gyventi neįmanoma. Kiek galima kęsti tokį cinišką valdžios elgesį su mūsų tėvais pensininkais, melagingai aiškinant, kad nėra pinigų jų pensijoms.
Nieko nedarant, kad būtų sustabdytas “Sodros" apvogimas, pervedant dalį lėšų į privačius pensijų fondus. "Sodros" biudžeto milijardinis deficitas ir buvo sukurtas vagiant pinigus, skirtus senatvės pensijoms ir perduodant jas be jokių išsaugojimo garantijų privatininkams pasipelnyti. Kas pateikė viešą ataskaitą už tas milijardines lėšas, išpumpuotas iš “Sodros"? Juk tie pinigai buvo rizikingai investuoti ir didelė dalis jų dingo, dar nemaža dalis išgaravo, nes buvo apmokėtos didžiulės fondų vadovų ir darbuotojų algos, premijos bei kitos jų išlaikymo išlaidos. Kas blogiausia, kad ši nusikalstama veikla tęsiama ir toliau.
"Sodra" sukurta tam, kad generuotų lėšas, skirtas dirbančiųjų senatvės pensijai. O privatūs pensijų fondai yra tam, kad darbuotojas būtų draudžiamas papildomai įmonės, ar pats asmeniškai didesnei pensijai (išmokai) gauti. Šie fondai neturi būti finansuojami iš lėšų, skirtų sentvės pensijai užtikrinti. Ir bet koks elgesys, bandantis pasisavinti dalį šių lėšų, traktuotinas kaip nusikaltimas.
Lygiai taip pat, kaip ir Seimo bei Vyriausybės padarytas nusikaltimas, abejingai stebint mūsų korumpuotai teisėsaugai, dėl pensijų nusavinimo prisidengiant krize. Pensija ne kieno nors dovana. Tai žmonių seniausiai užsidirbta jo nuosavybės dalis, su kuria mūsų valstybė elgiasi kaip su savo nuosavybe. Jau anksčiau buvo pažeista daugybė LR Konstitucijos straipsnių, kai neatsiklausus šalies piliečių buvo išdalintas sovietmečiu sukauptas valstybės turtas.
Jame buvo ir nemaža dalis mūsų visų pensijų. Juk nebūtina buvo pusvelčiui parduoti “Telekomą", “Baltijos" laivų statyklą ar Jūrų laivyną, reikėjo išlaikyti juos valstybės nuosavybėje, o pelną nukreipti į “Sodrą". Šiandieną tokių problemų tikrai nebūtų. Negana to, už krizės pasekmes privalo pirmiausia atsakyti ją sukėlę. Deja, Lietuvoje nė bankininkai, nė kitos finansinės institucijos, kurios yra labiausiai kaltos dėl šios krizės, nebuvo ne tik kad pabartos, bet net nepatyrė kiek didesnių nuostolių. Niekas neįvardijo kaltų politikų - valdžios atstovų, o ką jau bekalbėti apie prieš krizę ir jos metu iš valstybės pavogtas milijardines lėšas.
Niekas nenubaustas ir net nepabartas. Nors visi - ir premjeras A. Kubilius, ir jo bendražygiai prieš rinkimus tai mums žadėjo. Tai Lietuvai žadėjo ir Prezidentė Dalia Grybauskaitė. Tačiau visi tik žada, bet nieko nedaro. Todėl Tautos ateities forumas nemato kitos galimybės, kaip tik kviesti Tautą pasinaudoti jai LR Konstitucijos suteiktomis galiomis ir bandyti tiesiogiai bent dalinai keisti esamą vis blogėjančią situaciją valstybėje.
Reikia ryžtis ir pradėti rimtą pasiruošiamąjį darbą rengiant Tautos Referendumą. Susikaupė visa eilė sprestinų klausimų. Reikia keisti daug LR Konstitucijos straipsnių, pakeisti arba atšaukti nemažai įstatymų, trukdančių žmonėms padoriai gyventi ir šeimininkauti šioje šalyje. Dar daugiau problemų yra net ne Konstitucijos ar įstatymų reguliavimo sferoje, o jų griežto laikymosi. Pavyzdžiui - mes daug mąstėme, kaip galime paveikti per tiesioginį Tautos įsikišimą mūsų akivaizdžiai nusikalstamą teisėsaugą.
Deja, po ilgų svarstymų turime pripažinti, kad tam nėra konkrečių galimybių. Juk nepasiūlysi Referendume, kad jie gaudytų vagis, arba kad baustų kontrabandininkus, o ne paleidinėtų iš teismo salės. Arba nesiūlysi balsuoti už tai, kad tuos politikus, kurie naudoja rinkimams juodus – nelegalius pinigus, reikia sodinti - juk ir taip atrodo viskas aišku, tik nieko nedaroma. Taigi, mes TAF Valdybos posėdyje po ilgų diskusijų sutarėme, kad reikia pajudinti pirmiausia tą instituciją, kuri pati, jei dorai ir sažinigai dirbtų, privalėtų išreikalauti visų kitų valdžios institucijų geros ir teisingos veiklos šalies žmonių labui. Tokia institucija pagal LR Konstituciją yra Seimas. Todėl klausimai, atrinkti šiam Referendumui, pagrinde nukreipti į parlamento vaidmens ir jo veiklos efektyvumo didinimą.
Pirmiausia, kaip jau minėjau, mes siūlome Referendume ištaisyti mūsų amoralių valdžių (ne tik dabartinės) nusikaltimą prieš mūsų tėvus, tai yra nedelsiant grąžinti nusavintas pensijas ir uždrausti bet kada ateityje tai daryti. Negalima toleruoti valdžios vyrų ir moterų ciniškumo, stengiantis pateisinti šį amoralų poelgį. Finansines problemas dera spręsti kertant per turtuolių kišenę, kurios pripildytos dažniausiai nusikalstamais būdais.
Siekiant kiek galima daugiau įtraukti piliečių į valstybės reikalų tvarkymą ir valdžios veiksmų kontrolę, siūlome kad LR Konstitucijoje būtų sumažinta riba nuo 300 000 iki 150 000 piliečių parašų, reikalingų Tautos Referendumui sušaukti. Argumentu, kad tai tikslinga padaryti, gali tarnauti ženkliai už mus geriau besitvarkančios ir Referendumuose daug valstybės problemų sprendžiančios Šveicarijos pavyzdys, kur Referendumui sušaukti reikia 50 000 parašų.
Esame nesibaigainčio, jau kelis metus trunkančio prasto skonio spektaklio, kuris vyksta dabartiname Seime, žiūrovais. Neminint visiems žinomų istorijų, nemokšiško ir amoralaus elgesio Seime, iki atviro pastarųjų dienų šantažo iš prastos reputacijos partijų ir jų vadovų “darbiečių" ir “tvarkiečių" demaršo prieš etikos ir procedūrų komisijos pirmininką A. Salamakiną.
O konfliktas kilęs dėl to, kad minėtos partijos gina seniai, dar Prezidentūroje susikompromitavusį veikėją R. Ačą. Giną tą, kuris savo svainiui Raseiniuose už ofiso nuomą mokėjo virš 2000 lt parlamentinų lėšų. Už tokį nuskaltimą normalioje valstybėje ponas R. Ačas jau nebebūtų Seime, bet mūsuose yra partijos, kurios tapo nusikaltėlių prieglobsčiu. Išeitį mes matome kardinaliai keičiant sistemą - siūlome sumažinti Seimo narių skaičių iki 101 ir atsisakyti, t. y. uždrausti rinkimus pagal partinius sarašus.
Siūlome, kad Seimas ir savivaldybių Tarybos būtų renkami tik vienmandatinėse apygardose. Tai ne naujiena - tokia sitema yra kai kuriose Europos valstybėse, kaip Didžioji Britanija, yra net ir JAV. Mūsų partijos susikompromitavo iki tokio laipsnio, kad joms patikėti tolimesnį valstybės reikalų tvarkymą yra ne tik pavojinga, bet ir nusikalstama.
Kiek galima toleruoti G. Kirkilą - šitą “valstybininkų" klano statytinį ir pagrindinį LEO lt aferos stūmiką? Aferos, kainavusios valstybei virš 3 mijardų lt. Jis ir jo pataikūnų šutvė ne tik kad nenubausti, bet sėdi sau lyg niekur nieko Seime ir siekia revanšo. Revanšo ne tik prieš savo palaikytojus (A .Kubilius rėmė G. Kirkilą), bet ir prieš LSDP lyderį A. Butkevičių. O pastarasis, nors pats ženkliai padoresnis už G. Kirkilą ir Co, vis tik yra bailys, kad jo nepašalina iš partijos.
O liberalcentristai apie A. Zuoko - Abonento nuodėmes prabilo tik jam palikus partiją su krūva skolų, ir vėl tapusiu rimtu jų konkurentu į Vilniaus mero postą. Apie “darbiečius", kurie iš pat pradžių yra tapę nusiklastamu svarčiko - Viktoro UAB, vien už nelegalių 25 milijonų lt panaudojimą seniai turėjo būti likviduoti, kaip nusikalstama grupuotė - nėra ką ir besakyti. O paksininkai taip “nusitvarkė", kad net apsivogusio Lementausko niekaip neišdrysta atsikratyti, ką jau bekalbėti apie dingusius 50 milijonų iš Vilniaus stadiono statybos, ko jau benorėt, kad jie atsikratytų K. Komskio.
Manau, ateina laikas, kai sambūriai neprincipingų, amoralių žmonių, sudarytų dėl vieno tikslo - bet kokia kaina prasibrauti į valdžią, valstybei yra pavojingi ir šis procesas turi būt užkardytas. Jei to nesugeba apsileidusi teisėsauga, tą privalome padaryti mes - šalies piliečiai. Jei mes tik stebėsime, kaip jie toliau plėšikauja ar leidžia tai daryti kitiems, tapsime tokiais pat nusikaltimo bendrininkais. Daug, ypač “Sąjudžio"laikmečiu, buvo kalbama apie valdžių atskyrimo principą. Parlamentarizmas ir yra tas demokratijos garantas, kad Tautos atstovybė, suformavusi kitas valdžios institucijas, privalo kontroliuoti jų veiklą. Paprasčiau būtų paaiškinti taip: šalies gyventojai – piliečiai, išrinkdami pasamdo Seimą, o šis savo ruožtu nusamdo Vyriausybę, suformuoja kitas valdžios struktūras kartu su LR Prezidentu, tame tarpe ir teisėsaugos, bei reikalauja naudingų šaliai ir jos žmonėms rezultatų.
Seimas, būdamas aukščiausia šalies institucija, atsako už padėtį valstybėje visose jos gyvenimo sferose, todėl jis turi visas teises ne tik nustatyti veikimo salygas priimant įstatymus, bet ir kontroliuoti bei reikalauti galutinio norimo rezultato. Logiškai peršasi išvada, kad negali Seimo narys būti premjeru arba ministru, nes gaunasi, kad jis pats save kontroliuoja. Dabartinė tvarka, kai didesnė dalis vyriausybės sudaryta iš parlamentarų, pati ir gimdo didžiausią betvarkę bei korupcją, nes pažeistas pagrindinis Vyriausybės atskaitingumo Seimui principas. Kaip gali atsiskaityti pats sau? Todėl mes drąsiai siūlome išbraukti iš LR Konstitucijos leidimą Seimo nariams būti premjerais ar ministrais.
Suprantama, kad spręstinų problemų yra ženkliai daugiau, tačiau vienu Referendumu visų neišspręsime. Reikia ir Seimo nario atšaukimo įstatymo, bei rinkimų skaidraus finansavimo. Kyla problemos ir su nuosavyės formų įvairove su teisėsauga ir teismais. Tačiau tikiuosi, kad suprasite, jog reikia žengti pirmą reikšmingą žingsnį. Dabar labai reikia jūsų visų talkos, tai ne vien TAF'o reikalas, tai mūsų visų problema. Kviečiame apsilankyti taf.lt svetainėje ir rubrikoje “Tvarkyk valstybę pats", bei registruotis savanoriais. Reikia parašų rinkėjų, reikia informacijos apie Referendumą platintojų, reikės važinėjančių po Lietuvą ir aiškinančių žmonėms esamos situacijos rimtumą, reikia apie tai rašančių. Trumpai tariant - turime vienytis vardan vieno tikslo - parodyti, kad kartu mes galime keisti savo šalies tikrovę.