Rugsėjo viduryje daugelyje Europos rinkų oficialiai debiutavęs naujos kartos A klasės „Mercedes-Benz“ pagaliau pasiekė ir Lietuvą. Spalio 4 d., ketvirtadienį ant Vilniuje įvyko oficialus naujojo premium segmento mažylio pristatymas, kuriame dalyvavo žiniasklaidos, pramogų verslo atstovai ir sportinio vairavimo specialistai.
Pastarieji šiam renginiui buvo reikalingi ne kaip autoritetingą nuomonę apie automobilio valdymą galintys išsakyti žmonės. Pristatymas vyko kiek netikėtoje vietoje, ant prekybos centro „Ozas“ stovėjimo aikštelės stogo, kur greta iškilmingų kalbų vyko ir tikras naktinis slalomas.
A klasės „Mercedes-Benz“ pristatymas (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Automobilio stilius pastebimai pasikeitė, kaip tvirtina „Mercedes-Benz“ oficialūs atstovai Lietuvoje iš „Silberauto“, jis tapo veržlus, jaunatviškas ir šiuolaikiškas – būtent tokius apibūdinimus jie hečbekui norėtų skirti labiausiai. Sunku būtų nesutikti su oficialiame pranešime spaudai dėstomais teiginiai apie patikusias A klasės modelio formas ir proporcijas.
Parodomasis slalomo trasos važiavimas (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Iš tiesų automobilis lyginant su pirmtaku yra net 160 mm žemesnis ir daugiau neprimena miniatiūrinio vienatūrio. Nors pastebima C segmento etalono „Volkswagen Golf“ įtaka išorės dizainui, anot „Silberauto“ pardavimų vadovo Rolando Samuolio, racinalesnis dizainas tikrai nesumažins modelio populiarumo.
„Taip, ji nebėra toks išskirtinis savo kėbulo proporcijomis, kokias turėjo modelio pirmtakai, tačiau dizaino permainos, manau, išeis tik į naudą“, − komentavo automobilį pristatančios kompanijos atstovas.
A klasės „Mercedes-Benz“ (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Įdomu tai, kad visi modelio įvedimo į rinką siūlomi varikliai A klasės hečbekui yra turkokompresoriniai. Dyzelinių motorų gamą sudaro 1,5 litro darbo tūrio, 109 AG galios agregatas montuojamas į „A 180 CDI“ modifikaciją ir dvi 1,8 litro darbo tūrio variklio versijos – 109 AG galios, komplektuojama tik su septynių laipsnių automatine pavarų dėže ir 136 AG galios, montuojami atitinkamai į „A 180 CDI“ ir „A 200 CDI“ modifikacijas.
Benzininių variklių gamą sudaro dvi tiesioginiu degalų įpurškimu ir turbokompresoriumi aprūpintos 1,6 litro darbo tūrio motoro versijos išvystančios atitinkamai 122 ir 156 AG („A 180“ ir „A 200“). Pats galingiausias siūlomas motoras kol kas bus visais minėtais privalumais aprūpintas 1,8 litro darbo tūrio variklis, kurio maksimali gali siekia 211 AG, o sukimo momentas – 350 Nm.
A klasės „Mercedes-Benz“ interjeras (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Slalomo metu išbandyti mums teko benzininį „A 180“ modelį. Nors po pirmojo susidūrimo su naujuoju „Mercede-Benz“ mažyliu išvadas daryti kol kas anksti, juolab kad prie vairo sėdėjome tik geras penketą minučių, per kurias spėjome apvažiuoti bandomąjį slalomo trasos ant prekybos centro „Ozas“ stogo ratą ir vieną kartą ją įveikti, galima justi, kad gamintojo teiginiai, jog prie automobilio projektavimo prisidėjo AMG specialistai – tiesa. Valdyme šiek tiek per daug laisvumo, o ir „Style“ įrangos lygio vairas slysta iš rankų, tačiau reakcijos į pasukimą greitesnės ir grįžtamasis ryšys geresnis nei bet kada anksčiau.
Kaip kalbėjo vienam vakarui į keleivio sėdynę atsisėdusi ir vairavimo instruktorės pareigas pakaitomis su profesionaliu lenktynininku Robertu Kupčiku atlikusi žiedinių lenktynių specialistė Iveta Slaboševičiūtė, naujos kartos modelyje rastas geras balansas tarp sportiško valdymo ir komforto.
A klasės „Mercedes-Benz“ interjeras (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
„Smagu, kai automobilis komfortiškas ir patogus. Kuomet vairas sukasi lengvai, todėl reikia mažiau pastangų statant automobilį, ar išsukant staigius posūkius. Man atrodo šis variantas kaip tik per vidurį – turi jis ir dinamiškam važiavimui skirtų elementų, tokių kaip sportinės sėdynės, bet tuo pačiu labai elegantiškas, pakaba ganėtinai minkšta“, − kalbėjo lenktynininkė.
Pati I. Slaboševičiūtė linkusi rinktis sportiškesnius automobilius ir šiuo metu vairuoja 3 serijos BMW (E46). Anot pašnekovės, gamintojai mažuosius miesto modelius projektuodami komfortiškesnius ir patogesnius elgiasi teisingai – moterims tokius automobilius vairuoti maloniau. Dizainas taip pat svarbu.
Naktinis slalomas ant prekybos centro stogo (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
„Visuomet malonu sėsti į automobilį, kuris tau patinka visai aspektais – tiek dizaino, tiek ir valdymo aspektai. Tuomet jautiesi tikrai gerai. Visgi man nepatinka, kai interjero gėrybių, grožybių ir viso margumyno yra per daug – taip irgi negerai. Labai svarbu išlaikyti balansą“, − komentavo I. Slaboševičiūtė.
Lenktynininkė teigė iki šiol niekuomet nesižavėjusi A klasės „Mercedes-Benz“ modeliais, tačiau hečbeko išorės dizaino permainos ją maloniai nustebino.