• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Švedų grupės „Army of Lovers“ įkūrėjas, garsus Švedijos sociologas, filosofas, rašytojas ir muzikos kūrėjas Alexanderis Bardas sako, kad interneto revoliucija iš esmės pakeitė žmonių gyvenimo būdą ir sudrebino kapitalistinio pasaulio pamatus. Nebe pinigai, o ryšiai tampa viso ko pagrindu. Filosofas, viešėdamas Lietuvoje, dalyvavo Švedijos ambasados surengtuose verslo apdovanojimuose bei dalijosi savo radikaliomis mintimis, kaip internetas keičia mūsų mąstyseną ir ko reikėtų laukti ateityje.

REKLAMA
REKLAMA

Telefonas – mūsų tapatybės dalis

„Jeigu dabar įkištumėte rankas į savo kišenes, jose tikriausiai būtų mobilusis telefonas. Šis išmanusis telefonas apima visą informaciją, kuri kada nors buvo naudojama žmonijos istorijoje. Tai reiškia, kad jūsų kišenėje telpa daugiau informacijos negu jos buvo visoje planetoje 1975 m. prieš atsirandant internetui “, – dėstė švedų filosofas.

REKLAMA

Išmanusis telefonas, anot A. Bardo, žmogui dažnai tampa jo identiteto dalimi, be kurios sunku įsivaizduoti savo gyvenimą.

„Jeigu išeinate iš namų pamiršę savo mobilųjį telefoną, jaučiatės kaip be drabužių, visiškai apleistas ir praradęs ryšį su aplinkiniu pasauliu. Esate niekas, nebegalite nieko daryti, praktiškai neegzistuojate. Ir tik parlėkę namo ir susiradę paliktą telefoną, vėl pajuntate atgavę savo tapatybę“.

REKLAMA
REKLAMA

Anot švedo, tai radikalūs pokyčiai, jeigu lygintume juos su žmonių gyvensena praeityje.

„Mes kuriame visiškai skirtingą visuomenę, kurioje nuo kapitalistų pereiname prie netokratų, žmonių, turinčių daug pažinčių ir mokančių jas išnaudoti“, – kalbėjo A. Bardas. Jo teigimu, tokių virsmų pasekmės milžiniškos.

„Vertybiniu požiūriu žmonės išlieka konservatyvūs, nors didžioji dalis žmonijos gyvena visiškai skirtingą gyvenimą nei jų tėvai gyveno. Vertybės yra paveldėjamos iš tėvų, jas stengiamasi išsaugoti, užuot  jų atsisakius ir pradėjus kurti naujas savas vertybes, kurios būtų labiau pritaikytos prie dabartinės žmonių gyvensenos“, – savo mintimis dalijosi švedų sociologas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žmonija išleido blogį iš butelio

Nors pasaulį užkariavusi interneto revoliucija suteikė daug galimybių, A. Bardas interneto atsiradimą vadino milžinišku monstru, kuris pagimdė „Al Qaeda“ organizaciją, japonų savižudžių grupuotes ir visas kitas blogybes. „Švedijoje daugybė jaunų merginų kreipiasi į psichiatrus, kurių salonų per pastaruosius metus skaičius išaugo keturgubai. Žmonės išsigandę dalykų, kuriuos gali surasti internete“, – dėstė jis.

REKLAMA

„Turime būti šaltakraujiški ir pripažinti, kad išleidome blogį iš butelio ir dabar tas blogis perėmė mūsų gyvenimo kontrolę. 150 metų žmonija gyveno be interneto ir sistema veikė puikiai“, – kalbėjo švedų futurologas. Anot jo, tai, kas nutiko atsiradus internetui – sužlugo pasitikėjimas iki šiol veikusiomis įstaigomis  – mokyklomis, ligoninėmis ir t.t.

REKLAMA

„Turime tinklų, ryšių ir kontaktų, kurie gali būti ekspertais visais gyvenimo klausimais. Galime nueiti į „Google“ ir surasti tai, ko mus reikia, užsisakyti, kad mums pristatytų tiesiai į namus. Visas pasaulis yra tapęs globaliu kaimu“, – sakė švedų sociologas.

Švedijoje, anot jo, nebelikusios CD rinkos, televizijos kanalus beveik visiškai pakeitę interneto kanalai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mes egzistuojame, nes internetas viską aplink save suryja. Jeigu jūsų kompanija negamina išties šaunių produktų ir nereklamuoja savęs internete, jūs praktiškai neegzistuojate“.

Subkultūros valdo pasaulio dėmesį

Šių dienų visuomenė laisvai juda erdvėje, nebeprisiriša prie vieno konkretaus adreso, nebegauna laiškų įprastu paštu, savo ateities vyrą ar žmoną sutinka internete. Tokius  XXI a. pokyčius vardija švedų filosofas A. Bardas.

REKLAMA

„Beveik viską pirmą kartą patiriame internete, – toliau dėsto švedas. – Taip, kaip kadaise žmonės persikraustė iš kaimų į miestus, dabar iš miestų persikrausto į virtualias erdves internete. Anksčiau žmonės statė gamyklas, dabar tokios belikusios nebent Kinijoje ir Bangladeše. Nebeesame kontroliuojami industrijų, esame medijų apsuptyje. Akivaizdus to įrodymas mineralinis vanduo, kurį jūs perkate už 2  eurus vien dėl to, kad tai daro ir jūsų kaimynai, nors iš tikro tokio vandens kaina – trys centai. Taip yra dėl to, kad medijos diktuoja kainą, jos išreklamuoja prekinius ženklus“, – toliau pasakojo A. Bardas.

REKLAMA

Jo teigimu, jei anksčiau pasaulio varomoji jėga buvo pinigai, dabar pinigų srautus sugeneruoja dėmesio pritraukimas.

„Pasaulis valdomas subkultūrų, jauni žmonės susigrupuoja į atitinkamas interesų grupes. Tikrai sėkmingos subkultūros internete šiuo metu diktuoja tendencijas. Korporacijos siekia šių subkultūrų dėmesio, nes tik tokiu būdu jos gali pasiekti savo vartotojus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siekiantiems užmegzti pasaulinių kontaktų ir ryšių, A. Bardas siūlė mąstyti globaliai – internete rašyti ir bendrauti angliškai – nes tai pasaulio ateitis.

Individualizmą keičia daugialypiškumas

A. Bardas teigė matantis didžiulę atskirtį tarp dabartinių 40-mečių ir 20-mečių. 40-mečiai individualistai, nes jie skaito knygas, laikraščius, jaunimas praranda individualizmą, nes pasaulį yra užkariavusi interneto era.

REKLAMA

„Dabartiniai vaikai yra daugialypės asmenybės, jie sugeba  iš to paties kūno transformuotis į daugybę skirtingų personažų“, – dėstė A. Bardas. Anot jo, tai yra pagrindinė priežastis, kodėl tiek daug šiuolaikinio jaunimo tampa verslininkais. Jie turi daugybę ryšių, kontaktų, dėl savo daugialypiškumo priklauso skirtingoms subkultūroms, todėl jiems lengviau megzti kontaktus ir iš tų kontaktų gauti naudos.

REKLAMA

„Jaunimas verslininkais netampa dėl priežasčių, dėl kurių, sakykime, verslininkais tapdavo jų tėvai. Anksčiau verslininku buvo tampama dėl to, kad uždirbtum pinigų ir gyventum pasiturinčiai. Dabartiniai 20-mečiai verslininkais tampa dėl noro smagiai leisti laiką su savo draugais ir tikėtina uždirbti šiek tiek pelno“, – sakė A. Bardas.

Ateities perspektyva aiški – steigti kompanijas dėl pelno – beprasmiška. Perspektyvą turės tik socialiai atsakingos, į ekologiją ir tvarkų augimą orientuotos įmonės.: „Jeigu žmonės mirs, mirs ir internetas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų