Jau daugiau nei pusmetį veikia naujoji tvarka, kai į nedidelį eismo įvykį patekę vairuotojai gali nekviesti policijos. Ir avarijos kaltininkui, ir nukentėjusiam pakanka užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir kreiptis tiesiai į draudimo kompaniją. Draudimo bendrovės „ERGO LIETUVA“ duomenimis, apie 80 proc. įvykių sureguliuojama be policijos pagalbos.
UADB „ERGO LIETUVA“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus vadovo Rimvydo Pociaus teigimu apie 80 proc. KASKO ir apie 70 proc. privalomojo civilinės atsakomybės draudimo eismo įvykių neberegistruojami policijoje, o tvarkoma teisiai per draudimo bendrovę. Tai leido ne tik sumažinti automobilių spūstis mieste, bet ir pagreitino žalų administravimo procesą, todėl vairuotojai greičiau gauna draudimo išmokas.
Pildydami labai pribrauko
Pasak R. Pociaus, situacija pildant eismo įvykio deklaracijas, palyginus su pirmaisiais mėnesiais, kai tik buvo įvesta naujoji tvarka, gerėja. „Pradžioje buvo gana daug nesklandumų, dabar duomenys užpildomi tvarkingiau ir aiškiau. Be to, sudarant draudimo sutartis vairuotojams yra paaiškinama deklaracijų pildymo tvarka, jie taip pat konsultuojami įvykus eismo įvykiui visą parą veikiančiu „ERGO LIETUVA“ draudiminių įvykių asistavimo telefonu, juo taip pat konsultuojama, kada būtina kviesti kelių policiją“, - pasakoja draudimo ekspertas.
Kaip vieną dažniausių eismo deklaracijos pildymo klaidų R. Pocius pažymi tai, kad vairuotojai užmiršta nurodyti avarijos datą arba nurodomos neaiškios aplinkybės apie įvykusią avariją. „Neretai pasitaiko atvejų, kai užpildyti deklaracijoje duomenys taisomi, braukomi. Tai labai apsunkina draudžiamojo įvykio administravimo procedūrą, nes draudimo įmonei pateikiama tik viena iš deklaracijos kopijų ir tokiu atveju nėra aišku, kada taisymai yra atlikti“, - aiškina draudimo ekspertas. Jis pastebi, kad neretai deklaracijos skiltyje „Draudėjas“ nurodomas draudimo įmonės darbuotojas, kuris pasirašė draudimo liudijimą, kai turėtų būti įrašomas apsidraudęs asmuo.
Atvažiuodavo su tuščiomis deklaracijomis
Deklaraciją eismo įvykio vietoje privalo užpildyti iki galo ir pasirašyti abu avarijos dalyviai. „Dar tik įsigaliojus naujajai tvarkai, draudimo bendrovėje būta atvejų, kai vairuotojai atvykdavo su tuščiomis deklaracijomis prašydami padėti jas užpildyti. Dabar tokių atvejų pasitaiko retai“, - pažymi R. Pocius. Jei deklaracija iki galo neužpildyta, o dalyviai iš avarijos vietos nuvažiavo, juos pareigūnai gali patraukti atsakomybėn už pasišalinimą iš įvykio vietos. Būtent dėl šios priežasties įstatymas griežtai numato, kad deklaracija privalo būti užpildyta iki galo. Joje negali būti jokių taisymų. Pataisymai galimi nebent tada, kai abi pusės pasirašo prie ištaisytų duomenų. R. Pocius sako, kad deklaracijos turėtų būti pildomos vietoje prieš tai gerai suvokus avarijos aplinkybes, nes pasitaiko atvejų, kai vairuotojai vėliau nebesutaria kuris kaltas dėl įvykusio eismo įvykio. „Įsitikinkite, kad ir kaltoji, ir nukentėjusioji pusės avarijos aplinkybes supranta vienodai“, - pataria “ERGO LIETUVA“ atstovas. Nukentėjusiai pusei taip pat rekomenduojama pasilikti viršutinįjį blanką (originalą), nors abu komplekto blankai pagal įstatymą yra lygiaverčiai.
Eismo įvykio deklaracijos, pasak R. Pociaus, ne tik palengvino žalų administravimą. Jos patogios ir dėl to, kad yra identiškos visoje Europos Sąjungoje. Patekus į avariją užsienyje ir turint lietuvišką variantą galima be jokių problemų užpildyti deklaraciją, nors kalbos ir nesupranti. Tai labai patogu ir jau pravertė ne vienam į avariją svetur patekusiam vairuotojui.
Per 2007 m. draudimo bendrovė „ERGO LIETUVA“ vairuotojams išmokėjo 22,8 mln. Lt dėl patirtos žalos.