ESCORT RS COSWORTH
Ankstesnio „Ford“ ir „Cosworth“ šelmiško pasibuvimo pasekme tapusi „Ford Sierra Cosworth“ tapo tikru fenomenu. Neypatingai patrauklus, bet velniškai greitas automobilis buvo mėgstamas ne tik privačių autosporto komandų, bet ir sąžinės neturinčių šmikių.
Bent jau D.Britanijoje, skirtingos „Sierra Cosworth“ versijos buvo ypatingai mėgstamos ilgapirščių ir vėjavaikių, kurie penktadienio vakarą planuoja kaip su svetimu automobiliu nuvažiuoti pas merginas.
Ian Callumas kartu su Peteriu Horburiu sugebėjo sukurti vieną ryškiausių 10-o dešimtmečio „Ford“ markės automobilių, kuriam komplimentų negailėjo net ir įžymusis Džeremis Klarksonas.
DB7
Šis automobilis buvo kritikuojamas dėl daugybės dalykų. Prastų dinaminių savybių, klaikiai veikiančios komforto įrangos ar pasibjaurėtinos surinkimo kokybės, tačiau „Aston Martin DB7“ visuomet buvo giriamas dėl elegantiškų, tiesiog seksualių kėbulo linijų.
Aptakių formų „Aston Martin DB7“ buvo pristatytas 1994 metais ir jeigu pasižiūrėtumėte į modernią „Aston Martin“ modelių gamą, išvystumėte, jog pagrindinė 2+2 tipo kupė proporcijos mažai pasikeitė. Ilga ratų bazė, nuožulni galinė dalis bei ilgas variklio dangtis. Trys itin svarbūs faktoriai, kurie padeda sukurti „Aston Martin“ kupė.
R390
Ian Callumas daugelį metų išdirbo „Jaguar“ kompanijoje, tačiau prieš prasidedant kardinaliai „Jaguar“ ir „Land Rover“ transformacijai, britas nuožmiai dirigavo ir kitų gamintojų projektams.
Ian Callumas buvo vienas iš tų žmonių, kuris prižiūrėjo itin ambicingo „Nissan R390“ automobilio kūrimo procesą.
Automobilių sporto varžyboms kuriamas ratuotis buvo konstruojamas „Tom Walkinshaw Racing“ dirbtuvėse, kuriose anuomet dirbo ir Ian Callumas.
DB9
Automobilis, kuriam nuo pat pirmosios dienos buvo užklijuota „Future Classic“ etiketė. Tai tiesiog pribloškiantis automobilių dizaino pavyzdys.
Tam tikruose šaltiniuose sakoma, jog už „Aston Martin DB7“ įpėdinį – „DB9“ – atsiradimą yra atsakingi Marekas Reichmanas ir Henrikas Fiskeris, tačiau Ian Callumas drąsiai teigia, jog už šio automobilio sukūrimą yra atsakingas būtent jis.
XJ
„Jaguar XJ“ daugelį metų atspindėjo romantiškąją D.Britanijos pusę. Pasipūtusius aristokratus, senamadišką pasaulėžiūrą ir troškimą išgerti arbatos puodelį kas 10 minučių.
Tuo tarpu Ian Callumas siekdamas „Jaguar“ atvesti į modernųjį amžių, 2010 metais visiems kritikams smogė iš peties.
2010 metais pristatyta nauja „Jaguar XJ“ modelio karta atrodė fenomenaliai. Be to, pirmą kartą „Jaguar XJ“ modelio istorijoje britiškas sedanas buvo lygiavertis varžovas analogams iš Vokietijos. Ypač, kai kalbame apie surinkimo kokybę ir technologinę pažangą.
C-X75
Prarasta galimybė. Su šiuo įspūdingu, kvapą gniaužiančiu prototipu „Jaguar“ siekė pademonstruoti, jog britai norėtų sugrįžti į superautomobilių klubą, kuriame dominuoja „Ferrari“, „Porsche“ ar „McLaren“.
Žiūrint į šį automobilį, stebina du dalykai: jame panaudotos technologijos ir automobilio dizainas.
Koncepcinė modelio versija turėjo ne vieną, bet dvi dujų turbinas bei keturis elektros motorus, kurių bendras pajėgumas siekė 789 arklio galias. Tuo tarpu pilnai funkcionuojantys prototipai turėjo 900 arklio galių išvystančią hibridinę pavarą, kuri padėdavo pasiekti 320 km/val. greitį, iki 100 km/val. įsibėgėti per maždaug 3 sekundes ir naudojant vien elektros pavarą, nuvažiuoti apie 50 kilometrų.
Ir dabar pakalbėkime apie automobilio dizainą. Šiemet „Jaguar C-X75“ koncepcijai sukanka 10 metų. Būtent 2010 metais, Paryžiaus automobilių parodoje pademonstravo dvivietę, išskirtinės išvaizdos koncepciją.
Pagal pirminį sumanymą, britų gamintojas planavo pagaminti 250 „C-X75“ egzempliorių.
F-TYPE
„Jaguar E-Type“ yra vienas iš tų modelių, kuris net ir dabar laikomas vienu gražiausių automobilių, tad kai „Jaguar“ paskelbė sukursianti netiesioginį įpėdinį – daugelis laukė sulaikė kvapą. Ir ne veltui.
Ian Callumo vadovaujama komanda sugebėjo sukurti kone išvaizdžiausią automobilį savo klasėje. 2013 metais pirmą kartą pademonstruotas „F-Type“, net ir dabar atrodo taip, lyg būtų pasirodęs vakar.
I-PACE
Kas galėjo pagalvoti, jog aristokratiškų, šiek tiek senamadiškų automobilių įvaizdį turinti „Jaguar“ sugebės visus nustebinti su elektra varomu „I-Pace“. Kone pirmuoju, aukštesnės klasės elektromobiliu, pagamintu ir sukurtu Europoje.
Pirmasis „Jaguar“ bandymas įžengti į elektrinių automobilių segmentą buvo ne tik išvaizdus, bet ir pripažintas automobilių pramonės ekspertų.
2019-aisiais šis automobilis pelnė du prestižinius apdovanojimus: „Europos metų automobilio“ ir „Geriausio dizaino“ Pasaulio metų automobilio rinkimuose.