Vincentas Porpiglia gerai žino, kas yra nemiga. Baigęs universitetą tuomet, kada pasaulio ekonomiką purtė recesija, o įsidarbinimo galimybių buvo ne tiek ir daug, jaunuolis praleido ne vieną bemiegę naktį. Visgi vieną naktį besivartydamas lovoje Porpiglia netikėtai sugalvojo savo verslo planą – nusprendė gaminti natūralius geriamuosius vaistus nuo nemigos. Taip atsirado „Dream Water“ vaistų koncepcija, kurią išplėtojęs jaunuolis tapo sėkmingu verslininku.
Kaip pasakoja „Entrepreneur.com“, vaikinas kompanijos „Dream Products“ veiklą pradėjo 2009 metais. Porpiglia kompaniją įkūrė kartu su savo verslo partneriu Davidu Lekachu, taip pat nemigos kankintu buvusiu bankininku. Praeitais metais jaunuolių kompanija galėjo pasigirti 350 procentų augimu ir savo produkcijos platinimu daugiau nei 15000 skirtingų parduotuvių JAV.
Vaikinai pasakoja, kad verslo pradžia nebuvo itin lengva. „Turėjome šimtu procentų atsidėti savo kompanijos veiklai. Dieną ir naktį galvojome apie savo produkciją. Turėjome konkrečią viziją, išsikėlėme tikslus. O tada daug ir kantriai dirbome, jog įgyvendintume šiuos tikslus“, - gana abstrakčiai savo sėkmės istoriją nupasakojo Lekachas.
Be abejo, daug žmonių svajoja tapti nepriklausomais ir sėkmingais verslininkais. Bet ne visiems pasiseka taip, kaip pasisekė Porpigliai ir Lekachui. Ką gi reikėtų daryti, jog jūsų svajonės apie nuosavą verslą sėkmingai materializuotųsi? „Entrepreneur.com“ pateikia šešis patarimus, kurie turėtų jums padėti nuosavo verslo kūrimo procese:
1. Būkite atsidavęs savo idėjai ir veiklai
Neužtenka tiesiog norėti tapti sėkmingu verslininku. Verslininkai, kuriems tai pavyksta, yra tikri savo veiklos entuziastai. Michaelas Hallas, marketingo agentūros „MediumFour“ atstovas, teigia, kad reikia vaikytis ne pinigų, o sekti savo aistra. Aistringas atsidavimas savo veiklai padės netgi tuomet, kada verslas nesiklostys itin sėkmingai. Bet jei svarbiausias jūsų verslo tikslas yra vien pinigai, tuomet jūsų verslą ištikus problemoms, jūs greičiausiai tiesiog viską mesite į šalį ir kapituliuosite.
Tuo, ar jūsų potencialus verslas iš tiesų yra ta veikla, kurią jūs mėgstate, įsitikinti galima tik pačiam pajutus, jog toks užsiėmimas jus įtraukia visu šimtu procentų. „Turite pajusti kokį nors vidinį signalą ar jausmą, jog „tuo galėtumėte užsiimti visą amžinybę“. Tik tuomet verslo idėja ir projektas galės tapti sėkmingu“, - aiškina Hallas.
Štai Porpiglia ir Lekachas buvo užsidegę noru sukurti efektyvius vaistus nuo nemigos, nes ir patys nuo to kentėjo. Be to, informacija, jog dešimtys milijonų JAV gyventojų taip pat turi miego sutrikimų, dar labiau paskatino vaikinus imtis savo verslo idėjos. Taigi asmeninė patirtis ir geras situacijos išanalizavimas čia taip pat atlieka svarbų vaidmenį. „Jei viską darysite vien dėl pinigų ar šlovės, greitai pavargsite ir pamatysite, kad jūsų pastangos neatsiperka. Imtis verslo jus turi skatinti pati idėja“, - moko Lekachas.
2. Sukurkite finansinės veiklos planą
Prieš pradedant verslą yra svarbu sudaryti detalų savo būsimos finansinės veiklos planą. Verslo ekspertai pataria, jog bent pirmuosius savo naujojo verslo metus reikėtų užsiimti labai kruopščia savo finansų apskaita, o dar geriau – labai rimtai pataupyti pinigus. Tad pirmieji metai yra itin svarbūs, nes per juos didžiąją dalį jūsų verslo atneštų pajamų turėsite reinvestuoti. O pirmuosius pusantrų metų neplanuokite jokių atlyginimų didinimų. Tiesiog prarasite pinigus, tuomet nebebus lėšų reinvestavimui ir ilgalaikės jūsų verslo plėtros perspektyvos taps miglotomis.
Be to, ne prošal būtų užsiimti ir investitorių paieškomis. Viena vertus, čia pagelbėti galėtų paskolos paėmimas. Kita vertus, galima mėginti pritraukti ir išorės investitorius. Abiem atvejais yra svarbu, jog jūsų verslas būtų plėtojamas nuosekliai. Taip sugebėsite greičiau pritraukti investitorių dėmesį ar užsitikrinti paskolos paėmimą palankesnėmis sąlygomis.
Kad ir kaip užtikrinsite savo verslo finansavimą, atidžiai sekite, kaip panaudojate savo pinigus. Neapsiskaičiuokite įvertindami pinigų sumą, reikalingą jūsų verslo pradžiai ir vėlesnei plėtrai. Jei taip atsitiktų ir jūsų verslo finansiniai pasiekimai neatitiks to, ką buvote suplanavę, labai greitai galite prarasti bet kokį investitorių pasitikėjimą.
3. Susiraskite verslo partnerį
Porpiglios verslo pradžia nebuvo labai sėkminga, nes vaikinas savo kompanijoje iš esmės viską darė vienas. Bet kuomet prie kompanijos prisijungė Lekachas, reikalai pradėjo sparčiai gerėti. Nauji įgūdžiai ir Lekacho atsinešta patirtis padėjo kaip reikiant išjudinti vaistų nuo nemigos verslą. O prie kompanijos veiklos prisijungus dar keletui patyrusių verslininkų, įmonė pradėjo veikti itin pelningai.
Šis pavyzdys patvirtina, kad sėkmingo verslo pagrindu gali tapti ir gerų partnerių susiradimas. „Niekas nėra visų galų meistras. Be to, veikdamas vien savarankiškai jūs galite pasijusti tiesiog vienišas, o kartais ir bejėgis. Juk nuosavame versle jūs nesate tiesiog didelės korporacijos dalimi, tad viską turite atlikti vienas. O tam tiesiog gali neužtekti laiko“, - apie grėsmes aiškino Mattas Spradley, kompanijos „Vignature“ vadovas.
Be to, ieškodami verslo partnerio, stenkitės rasti tokį žmogų, kuris savo gebėjimais papildytų jus, o ne tiesiog jus dubliuotų. Verslo aplinka kinta, keičiasi ir patys žmonės, tad prieš pradėdami bendradarbiavimą nepamirškite sudaryti partnerystės sutarties, jog vėliau pavyktų išvengti konfliktinių situacijų, sprendžiant galimą bendradarbiavimo nutraukimą.
4. Įgykite rinkos paramą
Prieš ketindamas pradėti savo verslą, susimąstykite apie tuos žmones, kurie galėtų taptų potencialiais jūsų verslo klientais. Gyvenimo ir asmeninės sėkmės vadovė Kristi Blicharski teigia, kad būtų naudinga sudaryti paprasčiausią jūsų pažįstamų žmonių sąrašą, į kurį galėtumėte įtraukti visus asmenis, su kuriais vienu ar kitu metu palaikėte gerus verslo ar asmeninius santykius. Susisiekite su jais asmeniškai ir informuokite juos apie savo naujojo verslo iniciatyvą. „Į sąrašą įtraukite visus žmones, kurie kada nors jus pagyrė dėl jūsų asmeninių ar darbinių sugebėjimų. Paminėkite, kad jūs norėtumėte pratęsti tokį bendradarbiavimą ir juos arba jų pažįstamus sudominti savo būsimais verslo pasiūlymais“, - aiškina Blicharski.
Jei manote, jog yra naudinga, šiems žmonėms galite pasiūlyti ir verslo partnerystės galimybes. „Nebijokite parodyti, jog norėtumėte su jais bendradarbiauti. Pasidalinkite savo entuziazmu. Entuziazmas yra užkrečiamas“, - patarimais toliau dalinosi Blicharski. Be to, rekomenduotina neapsiriboti vien savo aplinkos žmonėmis. Stenkitės įgyti potencialiai kuo didesnę rinkos, kurioje ketinate veikti, paramą, kad pradėjus verslą nebereikėtų desperatiškai ieškoti savo nišos rinkoje.
5. Parenkite marketingo strategiją
„Savo verslą ketinantys pradėti žmonės turi suprasti, jog jų verslo sėkmė priklausys ne nuo to, kaip gerai jie išmano savo veiklos specifiką, bet nuo to, kaip sėkmingai jie sugeba tvarkyti marketingo ir pardavimų reikalus“, - teigia smulkiojo verslo marketingo specialistas Dovas Gordonas. Deja, bet tuomet, kada reikia užsiimti marketingo strategijų kūrimu, pradedantieji verslininkai linksta kreipti bereikalingą dėmesį į įvairiausius menkai patikimų ekspertų, viešųjų ryšių specialistų ar socialinių medijų žinovų patarimus. Dažniausiai tokie patarimai yra ne tik kad menkaverčiai, bet ir žlugdantys pradedančiųjų verslininkų verslą.
„Neretai nutinka taip, jog paklusnus, bet nepatyręs verslininkas paklauso pirmojo pasitaikiusio patarimo, kuris dažniausiai dargi būna pernelyg specifiškas ir remiasi tik vieno marketingo metodo išnaudojimu, ir suinvestuoja savo tūkstančius dolerių į dalyką, kuris niekada taip ir neatneša lauktų rezultatų“, - dažną situaciją nupasakojo Gordonas. Anot jo, rasti patikimą marketingo strategą šiuo metu yra pakankamai sudėtinga.
Tad ką belieka daryti? Pasirinkite išnaudoti bent keletą skirtingų marketingo taktikų. Tam jums reikės parengti detalią ir kompleksišką marketingo strategiją. Gera marketingo strategija verslininkui turėtų leisti savo dėmesį sukoncentruoti tik į tą tikslinė verslo auditoriją, kuri iš tiesų gali tapti potencialiais verslo klientais. „Geras marketingas nereiškia, jog jūs turite žmonėms aiškinti, koks nuostabus yra jūsų kuriamas bei siūlomas produktas. Gera marketingo strategija remiasi suvokimu apie tai, su kokiomis problemomis susiduria jūsų klientas, ir kokius rezultatus jis norėtų pasiekti, bet kol kas negali. Jei marketingo taktikoje susikoncentruosite į kliento problemų ir neįgyvendintų norų sprendimą, žmonės iškart į tai atkreips dėmesį bei greičiausiai taps ištikimais jūsų klientais“, - patarimais dalinosi Gordonas.
6. Įsiklausykite į naudingus patarimus, ignoruokite nevykusias rekomendacijas
Kaip minėta, verslininkas turi ignoruoti siauro profilio ir nemokšiškus patarimus apie marketingo strategijas. Kita vertus, ne visi patarimai būna blogi. Atsižvelgimas į naudingus patarimus yra būtina sąlyga sėkmingam verslo vykdymui.
„Nesielkite lyg mažas vaikas, be paliovos atsikalbinėjantis ir ignoruojantis savo tėvų pastabas. Verslo pradžioje klausyti patarimų yra būtina. Juk dauguma problemų ir iššūkių, iškylančių verslo kūrimo ar vystymo etapuose, yra iš esmės universalūs. Visi kažkada yra susidūrę su panašiomis problemomis, tad paklausykite tų žmonių, kurie yra labiau už jus patyrę ir galbūt išmano šiek tiek daugiau nei jūs“, - rekomendavo Benjaminas Sayersas, kompanijos „VoIP Supply“ vadovas.
Tad vertindami, ar jums dalinami patarimai yra iš tiesų verti dėmesio, pirmiausia atsižvelkite į juos žarstančio žmogaus patirtį ir galimas ekspertines žinias. Be abejo, didesnė tikimybė, jog naudingo patarimo susilauksite iš jūsų verslo srityje besidarbuojančio žmogaus, turinčio ne tik teorinių, bet ir praktinių verslo žinių. Nebijokite labiau pasidomėti, ar jums patariantis žmogus iš tiesų yra ką nors nuveikęs toje srityje, apie kurią dedasi puikiai išmanąs. Jei taip nėra, ieškokite kitų šaltinių, kurie galėtų suteikti jums naudingų patarimų ir pasiūlymų. Tad niekada nepamirškite pasidomėti ir ekspertine literatūra, aprašančia verslo kūrimo subtilybes. Galbūt joje aprašytos atvejo studijos ir pavyzdžiai taps tuo, kas iš esmės palengvins jūsų verslo kūrimą.