Kol viena inžinierių grupelė siekė užtikrinti, jog „Porsche 924“ sugebėtų patenkinti skeptiškai nusiteikusių „Porsche“ gerbėjų poreikius, mažesnėse, benzinu kvepiančiose dirbtuvėse plušanti komanda panoro suprojektuoti kitokį „Porsche 924“.
„Porsche“ inžinieriai sulipdė prototipą, kuris buvo skirtas įveikti ilgas, labai ilgas distancijas. Po keletą savaičių trukusių bandymų vėjo tunelyje, jiems pavyko sukurti itin aptakų, tikrai neišvaizdų, bet funkcionalų automobilį, kurio oro pasipriešinimo koeficientas siekė vos 0,268 Cd.
Kartu su ženkliai patobulėjusia aerodinamika privalumų sąraše atsirado ir 250 arklio galių išvystantis keturcilindris motoras. Pastarasis, teoriškai, turėjo leisti pasiekti 280 km/val. greitį. Atsižvelgiant į laikmetį – tai buvo įspūdingas rezultatas.
Pagal pirminį sumanymą, automobilio pasirodymas Nardo lenktynių trasoje buvo suplanuotas 1977 metų vasarą, tačiau iki šio pasirodymo likus vos porą mėnesių, „Porsche“ vadovybė nusprendė, jog bandymas patekti į rekordų knygas neatitiko nudienos realijų.
Projekto dosjė:
- Metai : 1976-1977
- Variklis: Keturių cilindrų turbininis
- Variklio tūris: 1,984 cm3
- Galia: 184 kW (250 AG)
- Svoris: 980 kilogramų
- Maks.greitis: 280 km/val.
PORSCHE 984
Sportiškų automobilių gamyba yra labai brangus malonumas. Tą žino ne tik „Porsche“, bet ir kiti panašaus kalibro gamintojai.
Jie taip pat žino, jog viena, nors ir nežymi, klaida, gali priversti link bankroto arba labai sudėtingos finansinės situacijos.
„Porsche“ siekdama padengti sportiškų automobilių ir sportinių bolidų kūrimo išlaidas, retkarčiais priimdavo užsakymus iš kitų gamintojų. Pavyzdžiui, „Lada“, „Volkswagen“ ar „Seat“.
Sustygavus banko sąskaitos balansą ir atradę laisvą minutėlę, „Porsche“ inžinieriai sukūrė štai šią – dvivietę, galiniais ratais varomo rodsterio prototipą.
Projekto autoriai šventai tikėjo, jog „Porsche“ privalo modelių gamą papildyti lengvučiu, kompaktišku, maždaug 40 tūkst. Vokietijos markių galinčiu kainuoti rodsteriu.
Iš tiesų, daugeliu aspektų jis priminė „Mazda MX-5“, kuri taip pat buvo kuriama pagal tokias pačias vertybes, energingai prasidėjęs „Porsche 984“ tobulinimas sustojo 1987-aisiais, kai bendrovės pardavimai smuko į dugną. Tai paskatino gamintoją nutraukti visus, nereikalingus projektus ir susikoncentruoti į jau gaminamus modelius.
Projekto dosjė:
- Gamybos metai: 1984 - 1987
- Variklis: „Boxer“ tipo keturių cilindrų
- Darbinis tūris: 1,984 cm3
- Galia: 99 kW (135 AG)
- Svoris: 880 kilogramų
- Maks.greitis: 220 km/val.
TYPE 995
„Type 995“ vardu pavadinto prototipo tikslas nuo pat pirmųjų dienų buvo labai aišku. Tai buvo didžiulė laboratorija ant ratų, kuri leido inžinieriams išbandyti tam tikrus sprendimus ir naujus komponentus.
Šiame automobilyje, pati įdomiausia naujovė buvo naujutėlis 3 litrų, 8 cilindrų benzininis variklis su cilindrų išjungimo technologija. Tačiau tai buvo dar ne viskas.
Į šią važiuoklę inžinieriai taip pat sumontavo 2,2 litro, keturių cilindrų agregatą, kuris, beje, buvo poruojamas su dvigubą sankabą turinčia transmisija. Aha, tai ta pati technologija, kuri labai greitai vėliau išplito „Volkswagen“ grupės automobiliuose ir vise industrijoje.
Projekto dosjė:
- Gamybos metai: 1978 - 1979
- Variklis: V8
- Variklio tūris: 3,000 cm3
- Galia: 96 kW (130 AG)
- Svoris: 1,290 kilogramų
- Maks.greitis: 200 km/val.
PORSCHE 959
Į 1983 metais įvykusios Frankfurto automobilių parodos lankytojai buvo labai maloniai nustebinti. „Porsche“ markės stende buvo eksponuojamas „C29“ vardu pavadintas prototipas.
Tai buvo aptakus, išvaizdus ir labai platus automobilis, kuris buvo sukurtas atsižvelgiant į tuomet galiojusį „Group B“ ralio bolidų reglamento reikalavimus.
„Porsche“ kurdama šį modelį tikėjosi, jog „Porsche C29“, vėliau evoliucionavęs į „Porsche 959“, padės gamintojui laimėti Pasaulio ralio čempionato taurę ir tuo pačiu pademonstruoti bendrovės inžinierių sumanumą.
Kiekvieną medį užkliudę, ne vieną žiūrovą pražudę „Group B“ ralio bolidai labai greitai sulaukė nemalonaus tarptautinės automobilių federacijos dėmesio, kuris paskatino „Group B“ reglamentą išmesti į šiukšlių dėžę ir jų vietą užleisti gerokai nuosaikesniems analogams.
Tuo tarpu serijinei gamybai paruoštas egzempliorius buvo „Porsche“ inžinerinio triumfo demonstracija. Keturių varančiųjų ratų pavara, analogų neturinti aušinimo sistema, adaptyvūs amortizatoriai, vėjo tunelyje optimizuotos kėbulo linijos. Anuomet, vertinant tik pagal inžinerinius standartus, „Porsche 959“ labiau atitiko kosminio erdvėlaivio apibrėžimą.
Projekto dosjė:
- Gamybos metai: 1982
- Variklis: Šešių cilindrų
- Variklio tūris: 2,849 cm3
- Galia: 331 kW (450 AG)
- Svoris: 1,450 kilogramų
- Maks.greitis: 315 km/val.
PORSCHE 989
Devintame dešimtmetyje, sportiškų automobilių gamintoja iš Vokietijos turėjo ne vieną, bet keletą ambicingų projektų. Vienas iš jų - 1988 metais sukurtas „Porsche 989“. Keturių durų sportiškas sedanas, kuris turėjo tapti pilnaverte alternatyva galingiems „BMW“ ir „Mercedes Benz“ sedanams.
„Porsche 989“ turėjo tapti naujos modelių gamos šeimos nariu, kurią sudarytų du modeliai : „928“ ir „989“. Pirmasis modelis turėjo tapti prabangesne, komfortiškesne „Porsche 911“ modelio versija, tuo tarpu „989“ turėjo tapti tuo automobiliu, kurį kiekvieną dieną galėtų naudoti potencialus „BMW“ ar „Mercedes Benz“ pirkėjas.
Ulricho Bezo vadovauja inžinierių komanda automobilio kūrimo ir tobulinimo proceso neskubino, nes norėjo turėti išbaigtą produktą. Jeigu į prekybą būtų paleistas vidutinioko lygio automobilis, nuo to nukentėtų ne tik „Porsche“ markės įvaizdis, bet ir finansinė būklė.
Projekto vystymo eiga po truputėlį pradėjo strigti 1991 metų vasarą, kol galiausiai sustojo, kai tų pačių metų rugsėjį „Porsche“ kompaniją paliko „989“ projekto autorius - Ulrichas Bezas. Nors „Porsche“ galėjo labai lengvai surasti naują projekto vadovą, tačiau tuomet kompanijos vadovybei galvą skaudėjo mažėjantys „Porsche 928“ pardavimai.
1992 metų pradžioje „Porsche“ valdyba nusprendė, jog tolimesnis „989“ kūrimas gali neigiamai atsiliepti sportiškų automobilių gamintojos finansams. Norėdami išvengti nemalonumų ateityje, „Porsche“ sustabdė tolimesnį „989“ kūrimą.
Projekto dosjė:
- Gamybos metai: 1989 - 1991
- Variklis: V8
- Variklio tūris: 4,200 cm3
- Galia: 257 kW (350 AG)
- Svoris: 1,572 kilogramai
- Maks.greitis: 279 km/val.