Kiekvienas darbdavys turi žinoti, kaip efektyviai elgtis su įvairiais asmenybių tipais, rašo „Business Insider“. Autorė Kate Ward sudarė HRDQ asmenybių tipo modelį, kuris daro prielaidą, kad asmenys turi „specifinius, įsitvirtinusius, stabilius asmenybės tipus, kurie lemia jų elgesį.“
Jei vadovams pavyksta nustatyti savo darbuotojų asmenybių tipus, jie gali geriau suprasti, ko iš jų tikėtis ir kaip su jais bendrauti. Remiantis HRDQ modeliu, biure dažniausiai vyrauja šie keturi asmenybių tipai:
Tiesioginis
Tiesioginį asmenybės stilių turinčio asmens stalas visada nukrautas popieriais, nors jie tikriausiai yra suorganizuoti į krūveles. Šiems asmenims patinka mokytis nepriklausomai ir jiems patinka aktyvus darbas, tad per grupinius susitikimus tiesioginis asmuo atrodo nekantrus bei nuobodžiaujantis.
Tiesioginės asmenybės tipai linkę sakyti „tu privalai“ bei „tau reikia“. Jie taip pat kalba garsiai bei greitai ir savo nuomonę pateikia kaip faktus. Be to, šie žmonės nemoka įsiklausyti: jei reikia jiems duoti instrukcijas, reikia daryti tai tiesmukai.
Dvasingas
Dvasingo asmenybės tipo darbo stalas dažniausiai yra netvarkingas. Visur mėtosi popieriai, žurnalai, kvitai, formos, knygos bei kiti dalykai. Jei jūsų darbuotojas turi dvasingą asmenybės tipą, jam labiau patinka mokytis grupėje ir jis mielai klauso mentoriaus bei lankosi konferencijose.
Tokie žmonės kalbėdami dažnai išpučia faktus bei kalba daug. Jie labai sėkmingai pradeda naujus projektus, bet jiems reikia padrąsinimo, kad galėtų pabaigti senus.
Dėmesingas
Ant šios asmenybės stalo visada pilna daiktų, tačiau toks žmogus visada žino, kur kas padėta. Jie taip pat turi pasidėję paveikslėlių su ramiai nuteikiančiais kraštovaizdžiais. Ant stalo taip pat matyti grupinės nuotraukos bei kiti asmeniniai daiktai. Dėmesingo asmenybės tipo žmonės taip pat mieliau mokosi grupėse, jiems ypač patinka komandos formavimo užsiėmimai. Jiems nepatinka imtis naujų projektų.
Jei pastebėjote, kad vieną iš jūsų darbuotojų, davus jam naują projektą, reikia dažnai „laikyti už rankos“, tai yra ženklas, kad jis gali būti dėmesingojo asmenybės tipo. Žmonės su dėmesingu asmenybės tipu kalba lėtai ir švelniai bei dažnai nenoriai siūlo savo nuomonę. Prieš šnekėdami jie atidžiai išklauso bei daug šneka „apie orą“.
Sisteminis
Šio asmenybės tipo žmonės dažnai turi tvarkingą darbo stalą, neapkrautą jokiais popieriais, kurių šiuo metu jiems nereikia. Be to, jie savo stalą sutvarko kiekvieną vakarą, o vieninteliai ant jo liekantys daiktai yra susiję su darbu.
Sisteminiai žmonės mėgsta mąstyti nepriklausomai, gali nenoriai dalyvauti grupės užsiėmimuose. Didžiausiu stimulu jiems yra baigties terminai. Jie taip pat labiau linkę naudoti precizišką šnekėjimo manierą ir jiems mieliau dalintis faktais bei duomenimis nei savo nuomone. Taip pat jie nemoka ilgai šnekėti apie nieką, jiems labiau patinka sufokusuoti pokalbiai.