• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

333 4186

Pilotai pažeidė instrukcijas

Petras IVANAUSKAS

Aiškėja, dėl ko prieš kelias dienas JAV, Niujorko valstijos mieste Bafale, katastrofą patyrė keleivinis lėktuvas. Jam įsirėžus į gyvenamąjį namą žuvo visi lėktuvu skridę 49 žmonės. Tai pirmoji šiemet lėktuvo katastrofa, per kurią tiek daug žuvusiųjų. Beje, ji įvyko 13-ąją dieną, penktadienį ir dar per pilnatį.

REKLAMA
REKLAMA

Tik, mistikos mėgėjus turėtume nuvilti: nors skrydį ir lydėjo ir daugiau įtartinų ženklų, avarija įvyko dėl pilotų klaidos. Nusižengdami skrydžių saugumo taisyklėms, pilotai į aerouostą leidosi įjungę autopilotą, nors buvo prastas oras. O tokiu oru rekomenduojama lėktuvą valdyti patiems lakūnams.

REKLAMA

Orlaivis jau buvo vos per 10 kilometrų nuo Bafalo oro uosto, kai dingo iš radarų ekranų, ir niekam daugiau nepavyko su juo susisiekti. Po katastrofos išplatintame garso įraše girdėti, kaip skrydžių kontrolės centro pareigūnai kalbasi su lėktuvo pilotais ir staiga praranda ryšį. Bandymai vėl užmegzti kontaktą buvo nesėkmingi, netrukus lėktuvas smigo žemėn.

REKLAMA
REKLAMA

"Aš mačiau tiesiai virš mano automobilio praskrendantį lėktuvą - nosimi žemyn. Kairysis jo sparnas buvo kiek pakrypęs", - pasakojo nelaimės liudininkas Tonis. "Kai lėktuvas praskrido, visas mūsų namas sudrebėjo. Po sekundės aš pamačiau liepsnas ir išgirdau sprogimą, vėliau - dar kelis. Sproginėjo dar apie 10 minučių", - sakė apie 150 metrų nuo tragedijos vietos gyvenantis Daividas. Po kelių minučių nubėgęs pasižiūrėti, kas nutiko, vyras rado tiktai sugriautą namą ir šėlstančias liepsnas. Ugniagesiai su jomis kovojo iki pat ryto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Erio apygardos policijos pareigūnas Krisas Kolinsas patvirtino, kad lėktuve buvo likę 2,63 tonos degalų, todėl jo nuolaužos taip ilgai degė. "Deja, niekas iš lėktuvo keleivių ar įgulos narių neišsigelbėjo", - sakė pareigūnas.

Avarijos auka tapo ir nelemtajame name gyvenęs 61 metų vyras. Jo žmona ir duktė dėl patirtų sužeidimų buvo nuvežtos į ligoninę.

REKLAMA

Tyrimą dėl katastrofos pradėjusi Federalinė aviacijos administracija patvirtino, jog sudužęs kompanijos "Continental Airlines" lėktuvas buvo kanadiečių gamybos "Bombardier Dash 8 Q400". Problemų šio modelio lėktuvai jau buvo turėję ne kartą, bet nesklandumai buvo susiję su orlaivių važiuokle.

REKLAMA

Aviakompanijai SAS priklausantys tokio tipo lėktuvai 2007 metais patyrė kelis incidentus. Štai - Kopenhagoje dėl neišsiskleidusios važiuoklės lėktuvas nuslydo nuo tūpimo tako. Buvo lengvai sužeisti keli keleiviai.

Panašių nesklandumų buvo kilę tokiam pačiam SAS lėktuvui leidžiantis Palangos oro uoste. Tuomet lėktuvas buvo priverstas tūpti Vilniuje. Tai įvyko 2007-ųjų rugsėjį. Iš Kopenhagos atskridęs lėktuvas Palangoje turėjo nusileisti 23 val. 55 minutės. Tačiau kai lėktuvas pradėjo leistis, keleiviai suprato, kad kažkas negerai. Pabandžius išleisti važiuoklę, pasirodė tik kairysis ratas, o dešinysis liko savo vietoje. Lakūnai bandė įtraukti ir vėl išleisti ratus, tačiau dešinysis nejudėjo. Lėktuvas ėmė sukti ratus virš Palangos. Lakūnai stengėsi sudeginti kuo daugiau degalų ir sprendė, kokių veiksmų imtis. Buvo nuspręsta leistis Vilniuje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Artėjant prie Vilniaus, keleiviams buvo išaiškinta, kokia poza sėdėti, jie buvo persodinti į kitas vietas. Vidurys buvo paliktas laisvas. Vilniaus aerouoste lėktuvo laukė gelbėjimo tarnybos, ugniagesiai. Lėktuvas nutūpė ant pilvo, išlėkęs ant pievos, palyginti laimingai. Žmonės per porą minučių pro atsarginus išėjimus jį paliko. Niekam iš keleivių ir įgulos narių medikų pagalbos neprireikė.

REKLAMA

Tuomet tokius orlaivius gaminanti Kanados bendrovė "Bombardier" rekomendavo pasaulio skrydžių kompanijoms laikinai sustabdyti "Dash 8 Q400" skrydžius, ypač jei važiuoklės apsukų skaičius yra daugiau kaip 10 000.

Na o šiemet vasario 13-ąją sudužusį lėktuvą avarija ištiko ne dėl važiuoklės, o dėl blogų oro sąlygų.

Aviacijos ekspertai tikina, jog nestiprus lietus, rūkas ir vėjas, apie kuriuos garso įrašuose kalba skrydžio kontrolieriai ir lėktuvo pilotai, neturėjo turėti didelės įtakos skrydžio saugumui. Bet praėjus vos kelioms minutėms nuo katastrofos, skrydžių kontrolės centro pareigūnai ėmė skelbti pranešimus lėktuvų pilotams apie sparčiai besikeičiančias orų sąlygas. Vieno skrendančio lėktuvo pilotai patvirtino, kad jų orlaivio sparnai apledėjo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų