Debiutantai savo meistriškumu ir taikliai pasirinkta lenktynių taktika pranoko pernykštį "300 ežerų ralio" nugalėtoją Janį Vorobjovą. Latvijos pilotas su šturmanu Andriu Malnieku užėmė trečią vietą. Tarp kaimynų estų ir latvių antroje vietoje įsitvirtino greičiausias mūsų šalies atstovų ekipažas - broliai Vaidotas ir Žygimantas Žalos.
Savo ambicijas tapti vienais iš lyderių S. Plangi ir M. Sarapuu pademonstravo dar lenktynių išvakarėse vykusiame kvalifikaciniame greičio ruože. Jį laimėję estai pasirinko dešimtą startinę poziciją, tikėdamiesi šitaip išvengti dulkėtos ir slidžios kelio dangos, bet aukodami gerą matomumą. Tuo metu latvis J. Vorobjovas nusprendė ralį pradėti pirmas. Nepaisant trasoje tvyrojusių tirštų dulkių debesų, S. Plangi įrodė savo meistriškumą, kuomet besąlygiškai pasitikėdamas šturmanu net ir itin prasto matomumo sąlygomis išsiveržė į lyderius bei antrą varžybų dieną pradėjo iš pirmos pozicijos.
"Manau, kad padarėme teisingą sprendimą ir mūsų taktika su dešimta starto pozicija pasiteisino. Viskas klostėsi puikiai. Ralis mums tikrai patiko - nuostabūs keliai, puikūs sirgaliai - viskas, ko galėjome tikėtis. Tikrai norėtume čia dar sugrįžti", - iškart po finišo kalbėjo S. Plangi.
Jo šturmanas M. Sarapuu sako Zarasuose jautęsis lyg namie, mat čionykštės trasos jam priminė gimtosios Estijos kelius: "Vasarą ir pas mus būna nemažai dulkių. Greičio ruožai buvo išties šaunūs."
Lietuvių gretose savo greitu ir stabiliu važiavimu iki pat finišo tiesiosios maloniai stebino Vaidoto ir Žygimanto Žalų tandemas. Sėkmingai nuvažiavę visus beveik 130 greičio ruožų kilometrų ir nuo nugalėtojų vos 18 sekundžių atsilikę broliai buvo greičiausi tarp Lietuvos lenktynininkų. Jie beveik 18 sek. aplenkė trečioje vietoje likusį J. Vorobjovą.
"Šįkart tikrai lėkėm! Gąsdinom patys save, bet šįkart mus lydėjo neįtikėtina sėkmė. Esu sykį nugalėjęs Druskininkų ralyje, bet šis laimėjimas Zarasuose tikriausiai pats brangiausias per visą mano karjerą. Tikiuosi, kad jis ne paskutinis. Būdami bendrame ekipaže su broliu vienas kitą suprantame iš pusės žodžio, tad stengsimės tokį tempą demonstruoti ir toliau. Buvo neįtikėtinai šaunus ralis", - pelnyta antra absoliučios įskaitos vieta ir greičiausio lietuvio piloto titulu džiaugėsi V. Žala.
Trečios vietos laimėtojas J. Vorobjovas dėkojo sirgaliams už gausų palaikymą: "Aš žinau, kodėl lietuviai mus taip šiltai sutinka - jie myli automobilių sportą. Esu labai patenkintas mūsų rezultatu. Konkurencija buvo labai didelė, o varžovai - itin greiti. Ne visiems sekėsi vienodai, bet mes esame tarp prizininkų ir tai labai džiugina."
Ketvirti bendroje ralio įskaitoje ir antri tarp lietuvių liko Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku. Po jų finišo liniją kirto taip pat mūsų šalies atstovai - vienintelį WRC klasės bolidą "Subaru Impreza" pilotavęs Benediktas Vanagas su šturmane Greta Germanavičiūte.
Keturis kartus "300 Lakes Rally" ralį laimėjęs V. Švedas, nepaisant ketvirtos vietos absoliučioje įskaitoje, liko patenkintas savo pasirodymu: "Dar prieš ralį žinojau, kad automobilio variklis dirba nepilnu pajėgumu ir pergalę galėtume iškovoti tik stebuklo ar varžovų nesėkmių dėka. Tad rezultatas mus tikrai tenkina. Esame antri savo klasėje ir tarp Lietuvos atstovų, o tai reiškia, kad pavyko vėl pelnyti taškų ir dar labiau priartėjome prie savo pagrindinio tikslo - dar vieno Lietuvos ralio čempionų titulo. Viskas klostosi pagal planą, kurio kantriai laikysimės ir toliau."
Dviem ratais varomų automobilių įskaitoje lyderių trejetukas ėmė ryškėti jau po pirmų trijų "300 Lakes Rally" greičio ruožų. Pirmoje pozicijoje įsitvirtino ir ją iki pat lenktynių pabaigos išsaugojo Latvijos atstovai Nikolajus Griazinas ir Jaroslavas Fedorovas su "Peugeot 208 R2". Dėl greičiausių lietuvių vardo įnirtingai kovojo Justo Tamašausko ir Stasio Tarailės ekipažas su šeimyniniu duetu - Pauliumi ir Ramūnu Nanartavičiais. Šįkart ją laimėjo J. Tamašauskas, vairuojantis baltąją ralio trasų virtuozę "Opel Astra" ir nuo nugalėtojų latvių atsilikęs vos 7,2 sek.
Tėvas ir sūnus Nanartavičiai lietuvių gretose liko antri, o tarp visų dviem ratais varomų automobilių turėjo tenkintis ketvirta vieta, mat varžyboms artėjant prie pabaigos juos aplenkė ir į prizininkų trejetą įsibrovė dar vienas latvių tandemas - Emilis Blūmas ir Reinis Vilsonas.
Iš viso "300 Lakes Rally 2015" ralyje startavo 70 automobilių, o varžybas baigė 51 ekipažas. Alinantis karštis, techniški greičio ruožai ir atkakli kova iš sportininkų pareikalavo duoklės - dvi dešimtys ekipažų baigė pasirodymą anksčiau laiko dėl patirtų avarijų bei techninių gedimų. Tarp jų šįkart pateko ir keli ralio lyderių ekipažai - Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku bei Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu.
Į tradiciniu tapusį paskutinį greičio ruožą Zaraso ežero saloje susirinkusi tūkstantinė žiūrovų minia varžybų nugalėtojus apdovanojo plojimais ir palaikymo šūksniais. Tuo metu renginio organizatoriai užsiminė kitąmet ir vėl pakviesiantys visus apsilankyti jau septintą kartą vyksiančioje vienoje didžiausių automobilių sporto švenčių Lietuvoje - "300 Lakes Rally".
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.