Perkelti automobilį į serijinę gamybą prireikė nedaug laiko. Inžinieriai pasiėmė tą pačią platformą, kurios pagrindu buvo kuriami visi „PSA“ koncerno automobiliai, pakeitė keletą komponentų važiuoklėje ir sumontavo visiems puikiai pažįstamus variklius. Projekto kaštai buvo minimalūs, o nauda dviguba.
„RCZ“ drąsiai galime vadinti gražiausiu „Peugeot“ markės automobiliu, kuris pasirodė per pastaruosius dešimt metų. Seksualios, drąsios ir elegantiškos automobilio linijos - tiesiog nuostabios. Nors nuo automobilio debiuto praėjo treji metai, tačiau „RCZ“ iki šiol atrodo šviežiai ir šiuolaikiškai.
Nors priekinė dalis gali patikti ne visiems, tačiau žiūrint į galinę automobilio dalį - užgniaužia kvapą. Joks kitas „Peugeot“ nėra panašus į šį automobilį. Mūsų nuomone, šis prancūziškas raguolis patenka į geriausiai atrodančių automobilių trejetuką šiame segmente.
Viduje siurprizų bus mažiau. Tipinis to laikmečio „Peugeot“ automobilių interjeras. Nors keliose vietose akis bado pigus plastikas, tačiau surinkimo kokybė pakankamai aukšto lygio. Jeigu nuo vairo nuimtume „Peugeot“ ženkliuką, didžioji dalis pagalvotų, jog sėdi vokiškame automobilyje.
Nors „RCZ“ atrodo kaip stilingas žaisliukas, tačiau jis yra pakankamai praktiškas. Sportiškasis „RCZ“ yra 2+2 tipo, tad priekyje puikiai įsitaisys du suaugusieji, o gale vietos užteks jūsų gyvūnui arba mažiems vaikams. Kaip bebūtų keista, tačiau į bagažinę galėsite įdėti ne tik mažą maišelį. „RCZ“ gali pasigirti net 384 litrų dydžio bagažinės tūriu. Tai prilygsta ar net pranoksta daugelį kompaktiškų hečbekų. Pavyzdžiui : „Volkswagen Golf“ bagažinės tūris yra 380 litrų.
Mūsų bandytas automobilis buvo aprūpintas 1.6 litro benzininiu agregatu, kuris išvysto 156 arklio galias. Nors automobilis ir yra skirtas vairavimo malonumą mėgstantiems žmonėms, tačiau mūsų bandytas automobilis turėjo automatinę pavarų dėžę. Jeigu tai būtų „VAG“ koncerno gaminys, dėl to ne kiek nepergyventume, tačiau į „RCZ“ montuojami seno sukirpimo „automatai“, kurie žvitria reakcija į akceleratoriaus komandas nepasižymi.
Kitas dalykas, kuris erzina - 156 arklio galias išvystantis benzininis variklis. Jis puikiai tinka „Citroen DS3“ ir „MINI“ automobiliams, tačiau elegantiškais drabužiais pasidabinusiam „Peugeot“ - ne. Su šiuo varikliu „RCZ“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 8.3 sekundės, o tai nėra labai geras rezultatas automobiliui, kuris spinduliuoja sportiškumu.
Jeigu tokį automobilį pirktumėte tik dėl išvaizdos - galima padaryti kompromisą ir „RCZ“ įsigyti su šiuo motoru. Su automobiliu elgiantis civilizuotai, 156 arklio galių užtenka. Mums asmeniškai, šis 1.6 litro motoras yra pernelyg mieguistas, todėl pasirinktume galingesnį benzininį motorą, kuris išvysto 200 arklio galių. Neatsisakytume ir nuostabaus „HDI“ dyzelinio agregato.
Tačiau trumpam pamirškime silpnoką variklį ir tinginio vietą užimančią pavarų dėžę, nes „RCZ“ valdosi nuostabiai. Nors automobilio galimybes bandėme stadiono prieigose, tačiau keli staigūs ir vingiuoti posūkiai mus privertė nusišypsoti. Palyginus su įprastais „Peugeot“ modeliais, „RCZ“ turi sunkesnį ir aštriau į komandas reaguojantį vairą.
Kadangi automobilis yra varomas priekiniais ratais, elgiantis agresyviau „RCZ“ priekis pradeda slysti. Tačiau šią problemą turi beveik visi priekiniais ratais varomi automobiliai.
„GTI“
Kadaise daugelio svajonė buvo „Volkswagen“, bet devintame dešimtmetyje pasirodęs „Peugeot 205 GTI“ - legendinis „hot hatch'as“, nušluostė nosį visiems. „Peugeot“ kaskart sukurdama kompaktišką hečbeką, pristatydavo jį kaip „205 GTI“ įpėdinį. Bet ar reikia visus naujus modelius lyginti su „205 GTI“? Ir taip ir ne.
Daugelis automobilių tema rašančių žurnalistų sutinka, kad „205 GTI“ buvo vienas iš paskutinių „Peugeot“ markės modelių, kurio valdymo savybės buvo nepriekaištingos. Tačiau prancūzai ne kartą sakė, jog naujasis „208 GTI“ neseks savo protėvio pėdomis, o stengsis eiti savo keliu.
Stovint šalia „208 GTI“ sunku tuo patikėti, nes mažasis hečbekas turi daugybę dizaino akcentų, kurie matomi ir pas „205 GTI“. Pagrindinė užduotis - subtiliai jį pagražinti iš išskirti nuo standartinių modifikacijų. Jiems tai pavyko su kaupu, nes „208 GTI“ atrodo puikiai.
Mūsų nuomone, mažasis prancūzas užima tarpinę vietą tarp „Renault Clio RS“ ir „Ford Fiesta ST“. Pavyzdžiui : „Clio RS“ atrodo kaip tikras chuliganas, kuris pasitaikius progai, jums trenks į veidą, o „Fiesta ST“ atrodo pakankamai konservatyviai. Tuo tarpu „Peugeot 208 GTI“ atrodo elegantiškai, santūriai ir stilingai.
Automobilio interjeras yra stiprioji „Peugeot“ pusė. Ne vienas konkurentas negali pasiūlyti tokios aukštos kokybės, šarmingo, modernaus ir žaismingo interjero. Dar vienas komplimentas - geros kokybės apdailos medžiagos ir pavyzdinė surinkimo kokybė. Ne kiekvieną dieną prancūzai gali išgirsti tokius komplimentus. Tačiau jie puikiai parodo, kad „Peugeot“ nestovi vietoje ir tobulėja.
200 arklio galių kaimenė
Mažiausias „GTI“ komplektuojamas su 1.6 litro benzininiu agregatu, kuris išvysto 200 arklio galių 275 NM sukimo momentą. Jis leidžia automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per 6.8 sekundės ir pasiekti 237 km/val. maksimalų greitį.
Nors „Clio RS“ tiesiojoje bus greitesnis, tačiau posūkiuose kova būtų aštresnė. Dėka itin mažo vairo, kuris į komandas reaguoja žaibišku greičiu, važiuojant dideliu greičiu automobilį galima tiesiog įmesti į posūkį ir iš jo išvažiuoti ant trijų ratų. Automobilis turi nematomą ir neapčiuopiamą entuziazmą, kuris skatina jį vairuoti. Kaskart išlipę iš automobilio, nuo veido nepradingdavo didelė šypsena, o tai pasako labai daug.
Vis dėlto kelias nėra rožėmis klotas. „Peugeot 208 GTI“ turi savų trūkumų. Variklis dirbdamas žemesnių sūkių diapazone elgiasi kaip tikras tinginys. Tai labai erzina, jeigu važiuojate normaliu greičiu ir staiga norite ką nors aplenkti. 1,2,3 ir automobilis tik tada šauna į priekį.
Kita smulkmena - lietimui jautrus ekranas, kuris šiek tiek vėluoja į komandas. Nors perprasti pačią sistemą nėra sunku, tačiau pirmą kartą ji gali pasirodyti paini.
Labiausiai pykti sukėlęs dalykas - kaina. Mūsų šalyje žavingas hečbekas kainuoja nuo 81.817 litų. Tai yra pakankamai didelė suma už tokį mažą automobilį, nes norint važiuoti greičiau už visus, pasirinkimų atsiranda labai daug. Pavyzdžiui, pridėjus maždaug dešimt tūkstančių litų, galite įsigyti „Volkswagen Golf GTI“ ar „Renault Megane RS“.
Apskritai mažasis „Peugeot 208“ vertas dėvėti „GTI“ emblemą. Nors jis negali pasigirti charizma, kuria turi senasis „Peugeot 205 GTI“, tačiau modernusis „GTI“ yra vienas geriausių „Peugeot“ produktų, pasirodžiusių per pastaruosius dvidešimt metų.