(nuotr.
Alfonsas Rakauskas Photography)
Natūralu, jog pasibaigus oficialiam varžybų sezonui, lenktynininkai pradeda dėliotis būsimo sezono planus arba ieško varžybų, kuriose galėtų pasitreniruoti, pasitobulinti vairavimo įgūdžius ar tiesiog pratęsti varžybų sezoną.
Šiemet efektingai Lietuvos automobilių ralio čempionate važiavęs Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažas 2020-ųjų sezoną nusprendė pratęsti praėjusį savaitgalį įvykusiame „Kehala Rally 2020“ ralyje.
„Varžybų datos pastoviai keitėsi, o tai šiek tiek jaukė iš anksto sudėliotus planus. Apskritai, planavome dalyvauti tik Pabaltijyje vykstančiuose raliuose, tai nelabai kas ir pasikeitė. Tiesa, Pietų Estijos ralio datą organizatoriai keitė gal 3 kartus, tad jame taip ir nepavyko sudalyvauti“, – pasakoja Vladas.
Į Estijoje vykusias varžybas-testus Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažas išvyko su Lietuvos trasose jau matyta „Škoda Fabia R5“, kuri pakeitė iki tol naudotą „R2“ klasės techniką. Daugiau galios, daugiau varančiųjų ratų – daugiau priežasčių tobulinti vairavimo įgūdžius, kuris lenktynininkui paliko gerą įspūdį.
„Kelmėje savąjį „Peugeot“ gana stipriai apgadinome, todėl kelis sekančius ralius važiavome su nuomota „Ford Fiesta R2“. Visgi, sezono gale nusprendėme išmėginti „R5“ klasės automobilį, su kuriuo pavyko neblogai važiuoti“, – pasirinkimo priežastis įvardija Vladas.
(nuotr.
Mark Aleksejev Photography)
„Be abejonės, automobilis elgiasi kitaip. Kelias savaites prieš startą Zarasuose su „Škoda Fabia R5“ aktyviai bandžiau stimuliatoriuje. Tokiu būdu norėjau užtikrinti, jog atsisėdęs prie tikro automobilio vairo žinočiau ko tikėtis. Tai labai pagreitino progresą testuose, tad perėjimas prie galingesnės technikos buvo pakankamai sklandus“, – pabrėžia lenktynininkas.
„Tiesą sakant, važiavimas su „Fiesta“ buvo labai panašus į „Peugeot“, nes abu automobiliai varomi priekine ašimi, galingumai – taip pat panašūs, tad persiorientuoti nebuvo sunku. Tuo tarpu su „Škoda“ buvo kiek sunkiau, nes iki tol dar niekada nebuvau vairavęs sportinio automobilio su keturiais varančiaisiais ratais. Nepaisant to, galutinis rezultatas gavosi tikrai neblogas, nes patys vairavimo principai yra gerokai natūralesni nei priekiu varomo automobilio. Taip pat daugiau galios ir daugiau varomų ratų leidžia paprasčiau ištaisyti klaidas, todėl ir prie vairo jautiesi drąsiau“ – skirtumus įvardijo Vladas.
(nuotr.
Mark Aleksejev Photography)
„Kehala Rally 2020“, regis, buvo kone ideali vieta, kurioje buvo galima ne tik palenktyniauti su pajėgiais Estijos sportininkais, bet ir paeksperimentuoti su automobilio nustatymais, tačiau Vladas teigia, jog tai nebuvo prioritetas: „Kol kas, automobilio nustatymus keičiame minimaliai. Manau, kad, kol kas, daugiau greičio dar galiu rasti vairavimo įgūdžiuose bei teisingo kelio suvokimo srityse. Skirtumas tarp neblogų automobilio nustatymų ir gerų tėra 0,1-0,2 s/km (1-2 sekundės vidutiniame greičio ruože). Visai patiko kaip viskas buvo sureguliuota kai atsisėdome prie automobilio, todėl diferencialo nustatymų praktiškai nekeičiame. Daugiausiai dėmesio skiriame stabilizatorių bei amortizatorių nustatymams. Taip pat reguliuojame automobilio aukštį – kol kelias geras, važiuojame su žemesniu automobiliu, kai kelias išsirausia, automobilį pakeliame šiek tiek aukščiau.“
Ekipažo planuose – dar viena treniruotė
Praėjusį savaitgalį Estijoje vykusiose varžybos, regis, buvo nelauktas trumpo 2020-ųjų sezono finišas. Dabar mūsų visų laukia ne vieną mėnesį truksianti pertrauka, tačiau lenktynininkams šis periodas asocijuojasi ne su atostogomis, bet su pasiruošimu sekantiems metams.
„Varžybose dalyvauti nebeplanuojame. Juolab, nelabai kas ir vyks. Visgi, turime planų gruodžio mėnesį išvažiuoti pasitreniruoti kelioms dienomis į Suomiją ant sniego bei leido, ir gerai pasiruošti žiemos sezonui. Gaila, bet panašu, kad Lietuvoje žiemos ralio šiemet neturėsime, o ir pas kaimynus, Latvijoje ir Estijoje, ir vėl viskas priklausys nuo orų“, – priduria Vladas.