• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Greitis, adrenalinas, sekundės, pavojus ir pinigai – tik dalis to, kas telpa žodyje „ralis“. Nors tai – automobilių sportas, čia lyderiais kartais tampama anksčiau, nei gaunamas vairuotojo pažymėjimas. Tai kuo puikiausiai įrodo Europą dideliu tempu užkariaujantis 20-metis Nikolayus Gryazinas.

Greitis, adrenalinas, sekundės, pavojus ir pinigai – tik dalis to, kas telpa žodyje „ralis“. Nors tai – automobilių sportas, čia lyderiais kartais tampama anksčiau, nei gaunamas vairuotojo pažymėjimas. Tai kuo puikiausiai įrodo Europą dideliu tempu užkariaujantis 20-metis Nikolayus Gryazinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visoje Europoje taip greitai važiuojančių lenktyninkų, sakyčiau, yra du-trys“, – apie jaunąjį rusų fenomeną sako vienas greičiausių lietuvių Vaidotas Žala.

REKLAMA

Nesutikti sunku – N. Gryazinas šiemet jau sudalyvavo 21-eriose skirtingose ralio varžybose, tad jo forma, kaip sako V. Žala, šiuo metu yra tiesiog pasakiška.

Rusų pažiba rugsėjo 7-8 dienomis „skraidė“ ir Lietuvos teritorijoje – Elektrėnų ralyje. Jis tarp daugiau nei 30-ies dalyvių čia nerado lygių ir savo dulkėse paliko ne tik pajėgius lietuvių –Vytauto Švedo, Benedikto Vanago, Vaidoto Žalos – ekipažus, bet ir Suomijos, Estijos bei Lenkijos ralio virtuozus.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvoje pats Vaidotas Žala nuo šio 20-mečio bendroje įskaitoje atsiliko 01:33 minutės. Toks skirtumas gali pasirodyti kuklus, tačiau žinant tai, kad sportininkai lenktyniavo su vienodais Škoda Fabia R5 automobiliais, o bendras trasoje praleistas laikas sudarė 55 minutes, N. Gryazino atotrūkis mažų mažiausiai įtikina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

To neneigia ir antroje vietoje likęs V. Žala. Jo teigimu, Elektėnų ralyje nepayvko išvengti kelių klaidų, tačiau tokiu tempu važiuojančio ruso pavyti buvo praktiškai neįmanoma.

„Po pirmų keturių greičio ruožų (viso jų buvo 16) N. Gryazinas išsiveržė į priekį. Taip važiuojančio jo vėliau nebesugebėjau pasivyti. Vargu, ar kažkam išvis tai buvo įmanoma“, – šypteli V. Žala.

REKLAMA

Štai, kaip N. Gryazinas jaučiasi automobilio viduje (vaizdo įrašas filmuotas žiemą, naktį):

Vėliau, vos po dviejų savaičių, N. Gryazinas „užkariavo“ ir Lenkijos teritoriją. Tenka pripažinti, Lenkijoje autosporto, tame tarpe ir ralio, lygis kur kas aukštesnis.

Ten „jaunuolis“ nugalėjo dar pajėgesnius ekipažus iš visos Europos – antroje vietoje likęs suomių ekipažas atsiliko 8 sekundėmis, o nuo trečios vietos N. Gryazinas finišavo atitrūkęs daugiau nei 2 minutėmis.

REKLAMA

„Tai, kad jis (N. Gryazinas) nugalėjo Lietuvoje, nieko nuostabaus. Atvažiavo, žiūrovams padovanojo nemažai šuolių ir išvažiavo toliau. Bet tai, kad iškart nugalėjo ir Lenkijoje, jau parodo tikrą lenktynininko pajėgumą.

Europoje jis, žinant tai, kad dar yra labai jaunas, turi kuo puikiausias perspektyvas tapti geriausiu. Kai pateks į pasaulio ralio čempionatą (WRC), ten, manau, irgi duos kovos senbuviams. Tačiau dar reikia ten patekti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

N. Gryazinui reikia dar dviejų-trijų metų ir jį išvysime pasaulio ralio čempionate. Ir tikriausiai ne pačioje lentelės apačioje“, – šypsodamasis negailėjo pagyrų V. Žala.

20-metis rusas šiemet jau spėjo įsitvirtinti pajėgiausių Europos ralio lenktyninikų gretose, o Lietuvoje jis žiūrovams padovanojo dar nematytus greičius ir vairavimo kokybę. Fotografai čia taip pat turėjo ką veikti – N. Gryazino vairuojama Škoda Fabia R5 pašoko, ko gero, visose vietose, kur tai buvo įmanoma padaryti.

REKLAMA

Tiesa, V. Žala tikino ir tai, kad šiame sporte reikia daug sėkmės. Jis, anot lietuvių lenktyninko, susideda iš techninių įgūdžių (talento) ir didelės finansinės paramos.

Dauguma atveju, sako V. Žala, lenktyninkai pilnai realizuoja arba vieną, arba kitą, o tokiu dideliu tempu kopti į geriausiųjų viršūnę N. Gryazinui ne mažiau padeda ir stiprus finansinis užnugaris.

REKLAMA

„Dažniausiai būna taip, kad žmogus puikiai vairuoja, bet negali lėkti pilnu pajėgumu nes turi saugoti savo techniką. Natūralu, ji kainuoja labai daug, todėl, nelaimės atveju, sudaužyti automobilį sau gali leisti ne kiekvienas.

Tokie lenktynininkai kaip N. Gryazinas turi puikų finansinį pagrindą. Jo tėvas nuo vaikystės mokė vairuoti, suteikė pačią geriausią techniką, tai atsispindi ir rezultatuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokie sportininkai gali važiuoti visiškai pagal galimybes, jų ir kūnai treniruotai taip, kad visuomet išspaustų maksimumą. Juokais manau, kad sudaužius bolidą N. Gryazinas nueitų į garažą, rastų kitą tokį patį ir tvažiuotų toliau“, – šmaikščiai vertina V. Žala.

Verta paminėti tai, kad iš visų šių metų N. Gryazino startų nesėkmingai baigėsi vos du. Sezono pradžioje Norvegijoje lenktyninkas suklydo ir pasirodymą baigė griovyje, o Suomijoje finišo pasiekti neleido techninėsproblemos.

20-metis savo profesionalaus lenktyniniko kelią pradėjo dar 2014-aisiais. Nesunku paskaičiuoti, kad tuo metu jam buvo vos 16. Per ketverius metus padarytas progresas jau dabar atima žadą autosporto mėgėjams ir profesionalams, tad belieka laukti, kuo šis greitasis rusas nustebins ateityje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų