14 litrų darbo tūrio V16 tipo 1200 arklio galių motoras, 2 milijonų JAV dolerių kaina ir švelnus moteriškas vardas Natalia- tai Amerikos automobilių konstruktorių ambicingas projektas.
Tik žinovų rate žinoma nedidelė amerikiečių kompanija „DiMora Motorcar“ užsibrėžė pagaminti prabangų automobilį, kuris, jų manymu, turėtų įsitvirtinti pačių brangiausių, prabangiausių ir greičiausių pasaulio automobilių segmente. Tiesa, ar jis bus įgyvendintas dar neaišku. Čia kyla labai daug abejonių, na, bet dabar dar papasakosime apie rožinę svajonę.
Nuo replikarų gamybos iki didžiausių ambicijų
Kompanijos „DiMora Motorcar“ įkūrėjo Alfredo J. DiMora istorija- tipiškas „amerikietiškos svajonės“ pavyzdys. Dar būdamas paaugliu jis pradėjo dirbti mechaniku automobilių remonto dirbtuvėse. Uždarbiaudamas įvairiose JAV rytinės pakrantės automobilių dirbtuvėse meksikiečių kilmės amerikietis mokėsi, įgijo inžinerinį išsilavinimą, o 1976 metais atvyko į Kaliforniją. Čia jis pradėjo dirbti konstruktoriumi kompanijoje „Clenet“, o dar po kelių metų tapo ir šios firmos savininku. Automobilių mėgėjams ir žinovams turėtų būti bent jau girdėtas A. J. DiMora kūrinys- vadinamasis replikaras „Clenet“. Tokio tipo automobilius gamino ir gamina keletas nedidelių JAV kompanijų. Tai mašinos, kuriose naudojami šiuolaikinių automobilių agregatai ir net kėbulo detalės, tačiau stilizuotos jos pagal nostalgiškus praėjusio amžiaus ketvirto dešimtmečio limuzinus.
Beje, šio konstruktoriaus naudai tenka pripažinti, kad jo kurtas „Clenet“ yra vienas iš gražiausių tokio tipo automobilių. Dabar A. J. DiMora- sėkmingas verslininkas, savo milijonus uždirbantis anaiptol ne iš automobilių. Tačiau, kaip sakoma, sena meilė nerūdija. A. J. DiMora nusprendė įsiamžinti kaip vieno iš galingiausių ir greičiausių pasaulio automobilių gamintojas.
Kaip geriausiuose Amerikos namuose
„DiMora Motorcar“ kuriamas automobilis „Natalia SLS2“- tai prabangus ir sportiškas sedanas. Nors automobilis egzistuoja dar tik konstruktorių brėžiniuose, kompanijos svetainėje visi besidomintys jau gali pasigrožėti šio automobilio linijomis.
Kompanijos stilistai, panašu, įkvėpimo sėmėsi iš klasikinių praėjusio amžiaus vidurio automobilių. Nostalgija automobilio aukso amžiui dabar madoje, tad „DiMora Motorcar“ specialistai savo linijose sujungė dar ketvirto dešimtmečio proporcijas su šiuolaikiniu veržlumu. Ilgas variklio dangtis, gerokai link galinės ašies, palyginti su įprastomis mašinomis, stumteltas salonas, nuožulnus bagažinės dangtis. Viskas pagal geriausias amerikietiškas tradicijas- efektinga ir monumentalu. Ir netgi mažumėlę sportiška.
V formos 16 cilindrų variklis suks galinius „Natalia SLS2“ ratus. Beje, „DiMora Motorcar“ specialistai nepasikuklino skolindamiesi kokį nors tinkamą, jau gaminamą motorą- jie savo automobiliui žada sukurti visiškai naują variklį. Žinant, kiek kainuoja šis procesas, tai skamba abejotinai, tačiau amerikiečiai jau paskelbė ir būsimo variklio konstrukcijos detales. 14 litrų darbo tūrio V16 tipo variklis turėtų savyje slėpti net 1200 arklio galių „kaimenę“. Kampas tarp cilindrų- 100 laipsnių. Krenta į akis didelis suspaudimo laipsnis, net 11:1, tačiau tik du vožtuvai cilindrui „Volcano“ vardu pakrikštytame motore atrodo kažkaip nešiuolaikiškai. Tačiau koks iš tikrųjų bus šis variklis pamatysime tik tuomet, kai amerikiečiai jį pagamins. Ir jei pagamins.
Ar svajonė virs realybe?
Visą pirmųjų automobilių kūrimo procesą „DiMora Motorcar“ specialistai žada rodyti pasauliui per gamyklos ceche įrengtas internetines kameras. To dar nedarė joks prabangių automobilių gamintojas.
Na o kol automobilių gamybos procesas tik prasidėjo, „Natalia SLS2“ kūrėjai pasiūlė potencialiems pirkėjams užsiimti eilę ir pasiruošti apie 2 milijonus dolerių. Tiesa, dalis specialistų sunkiai tiki, kad vadinamuosius replikarus gaminusi kompanija galės pagaminti automobilį, kuris pagal skelbiamus techninius duomenis būtų „Bugatti“ konkurentu.
Tiesa, dabar kyla vis daugiau abejonių dėl šio projekto baigties, nes nuo skambių pasisakymų 2007 metais jokio apčiuopiamo progreso dar nėra. Panašu, ambicingas projektas jau tapo automobilių pasaulio istorijos dalimi.