Startas istorinės technikos raliui bus duotas birželio 24 d., 10.30 val. Jonavos centre, Santarvės aikštėje, priešais savivaldybę. Tačiau kur link iš čia pasuks senutėlių automobilių karavanas, organizatoriai neišduoda, tačiau neslepia, jog žygeivių tądien laukia 133,4 km (pagal GPS Magelan eXplorist 510“) maršrutas. Kaip ir dera pagarbos nusipelnančiai technikai, jos vairuotojai 131 km įveiks asfalto keliais ir tik 2,4 km – žvyro.
Ralio dalyviai detalų maršrutą ras kelio knygose, kurias gaus tik prieš pat startą. Tačiau renginio organizatoriai neslepia, jog bene ilgiausia stotelė visų dalyvių laukia Rukloje, kurioje dabar dislokuota NATO priešakinių pajėgų bataliono kovinė grupė Baltijos šalių gynybai ir kuriai vadovauja didžiausią karių skaičių skyrusi Vokietija.
Misijoje dalyvaujantys Vokietijos ir kitų šalių kariai Rukloje apžiūrės žygio dalyvių techniką, pabendraus su jos mylėtojais ir restauratoriais, o žygeiviai susipažins su NATO technika, išbandys specialiąsias rungtis, kurias padėjo parengti pats pulkininkas leitenantas Eugenijus Lastauskas, o draugiškas karių ir civilių bendravimas baigsis bendra kareiviškos košės degustacija.
Jei košės iš vieno katilo ragavimas žygio dalyvių įskaitiniais taškais nepraturtins, tai slalomo varžybos Jonavos mero Eugenijaus Sabučio taurei laimėti – tikrai. Tai bus svarbi, viena iš nedaugelio grynai sportinių rungčių, neskaitant tikslaus pravažiavimo, tikslaus atvykimo į laiko kontrolės punktus ir kitų, kokių gausu šeimų slalomuose ir panašiose varžybose.
„Labai apsidžiaugiau išgirdusi apie susibūrimą Jonavoje, - sako viena aktyviausių tokių žygių dalyvių vilnietė Regina Čebatorienė. – Gerbiu šių ralių organizatorius, kurių renginiai – vieni iš nedaugelio, padedančių giliau susipažinti su mūsų Lietuva, jos miestais ir kaimais, kurių pravažiuodamas nė nepastebėtum, juolab nesužinotum tiek daug įdomaus. Jie paperka ir dėl vyraujančios išskirtinės atmosferos, puikios organizacijos ir prieinamumo kiekvienam“.
Petras ir Regina Čebatoriai – vieni vyriausių žygeivių, kurių amžiaus suma jau perkopė 140.
„Tačiau, kaip toje dainoje, mūsų metai – mūsų turtas“, - sako Regina, džiaugdamasi kartu vyru vėl galėsiantys keliauti ir stebinti praeivius įspūdingai ilgu ir žvilgančiu, lyginant su kitais automobiliais, tikru jaunuoliu, 1993 m gamybos „Cadillac Fleetwood“.
Ralyje Jonavos keliais debiutuos dar vienas įspūdingas „kelių laivas“, 1985 m. gamybos „Masserati Biturbo 420“, kurį vairuos vilnietis Andrius Želvys, o kelmiškiai Egidijus Butkevičius su Justinu Andrijausku demostruos bemaž tokio pat amžiaus, kultiniu automobiliu laikytą „Audi Coupe“.
Šįkart kauniečiai Jurgis ir Rita Jarašiūnai iš „Porsche“ persėdo į irgi nemažiau patrauklų „Volkswagen Kaefer“, o trakiškiai Arvydas ir Antas Keršuliai Jonų respublikoje parodys 1976 m. laidos „Ford Mustang“. Vilniečiai tėvas ir sūnus Jurijai Gerasimovičiai atriedės su įspūdingu „Mercedes Benz cabrio 500 SL“.
Daugelis vyresniojo amžiaus žmonių neslepia nostalgijos jaunystės technikai, kuri pirmoji pasirodė jų garaže, su kuria patirta daug malonių atradimų, su kuria galbūt neišvengta ir pirmųjų nesėkmių...
Nuo kai kurių tokių eksponatų ir dabar nelengva atplėšti akis. Pirmiausia, ko gero, nuo kol kas seniausio iš jau užsiregistravusių, 1968 metų laidos Andrejaus ir Viačeslavo Trusovų ZAZ 966, restauruoto nepakeičiant nė vieno originalaus varžtelio...
Arba aštuoniais metais jaunesnio, Biržų senovinės technikos klubo „Ekipažas“ prezidento Voldemaro Aišporo VAZ 2101, o gal jauniausio tarp senolių, 1985 m. pagaminto vilniečių Edvino ir Gyčio Šepšinskų VAZ 2107.
Kadangi ralio dalyviai ne tik grožėsis rajono įžymybėmis, bet ir varžysis, nugalėtojų ir prizininkų laukia solidūs prizai. Ralio laimėtojas džiaugsis naujausių „Bridgestone“ padangų komplektu, o prizininkai be taurių ir diplomų išsiveš ir specialiai istorinei technikai pritaikytos Liqui-Moly alyvos.
O renginio organizatoriai specialią dovaną paruošė varduvininkams - Jonams, Jonėms bei Janinoms, kuriuos atleidžia nuo starto mokesčio.