„1000 km“ lenktynėse startuosianti „51 State Gecko Racing“ komanda pristatė naują lenktynėms paruoštą „Spire GTR“ automobilį. Automobilio rėmas ir kėbulas pagal specialų užsakymą pagamintas „Spire Sports Cars“ gamykloje Didžiojoje Britanijoje, o visos likusios dalys sukomplektuotos ir paruoštos Lietuvoje. Tai pirmą kartą lenktynėse Lietuvoje pasirodysiantis tokio modelio automobilis, kurio vertė viršyja 100 tūkst. litų. „1000 km“ lenktynėse 13-tuoju numeriu pažymėtas pasirodysiantis X1 klasės lenktyninis automobilis išsiskiria tiek savo dizainu, tiek techninėmis charakteristikomis.
Daugiau nei pusę metų komandos vadovo, vyriausiojo konstruktoriaus Mariaus Batūros ir konstruktoriaus Tomo Kužinausko lenktynėms ruoštas automobilis gali pasiekti maksimalų 250 km/h greitį, o iki 100 km/h įsibėgėja per 5 sekundes.
Automobiliui komanda pasirinko modernų dyzelinį variklį, kurie itin išpopuliarėjo pastaraisiais metais ilgų distancijų lenktynėse ir yra gerokai efektyvesni už benzininius atitikmenis. „Iš patirties žinome, kad dyzeliniai varikliai yra itin konkurencingi. Tai pačiai variklio galiai išgauti reikalingas mažesnis kuro kiekis, nes kuras panaudojamas efektyviau. Tarkime, jei benzininis variklis, važiuodamas lenktynių tempu suvartoja apie 40-60 litrų kuro 100 km įveikti, tai šiam automobiliui turėtų pakakti 20-25 litrų 100 km, todėl reikės mažiau kartų sustoti kurui užpilti“, – teigia komandos vadovas, turintis daugiametę Kit-Car tipo sportinių automobilių lenktynėms konstravimo patirtį, Marius Batūra.
Pasak konstruktoriaus Tomo Kužinausko, automobilis pranašus ir dėl itin gero galios ir svorio santykio, kuris pasiekiamas dėl lengvos automobilio konstrukcijos, prilygstančio geriausiems lenktyniniams automobiliams. „Spire GT-R“ galios ir svorio santykis yra 357 Ag / 1000 kg. Palyginimui: praėjusių metų „1000 km“ lenktynių nugalėtojo „Ferrari F430“ galios ir svorio santykis – 338 Ag / 1000 kg. „Be to perpus mažesnis už minėtą „Ferrari F430“ svoris ir žemas automobilio svorio centras, leis greičiau įveikti posūkius ir į tiesiąsias išvažiuoti didesniu greičiu“, – tęsia T. Kužinauskas.
Geresnį automobilio sukibimą su danga, jo stabilumą stabdant lemia tinkamas automobilio svorio paskirstymas. Šio automobilio svoris paskirstytas santykiu 42 proc./ 58 proc., kai didesnė automobilio svorio dalis tenka galiniams varantiems ratams. Stabdymo metu, kai automobilio svorio centras dėl jį veikiančių jėgų pasislenka link priekinės ašies, visiems ratams tenkantis svoris pasiskirsto tolygiai, todėl automobilis stabilesnis ir stabdymas žymiai efektyvesnis.
„Spire GT-R“ pranašumą įveikiant oro pasipriešinimą lemia mažas automobilio skerspjūvio plotas ir aptakus kėbulas. Dėl išskirtinės kėbulo formos naudojama mažiau variklio galios oro pasipriešinimui nugalėti, todėl automobilis yra greitesnis.
Automobilio vidaus įranga specialiai adaptuota jį vairuosiančių keturių komandos lenktynininkų patogumui. „Race technology“ prietaisų skydelis naudodamasis GPS informacija suteikia vairuotojams pilną informaciją apie greitį, rato įveikimo laiką, įvairius variklio parametrus, o taip pat leidžia mechanikams išsamiai analizuoti važiavimo trajektoriją, stabdymo taškus ir kitą informaciją. Trasoje automobilį valdys patyrę lenktynininkai, daugiamečiai „1000 km“ lenktynių dalyviai Marius Gabrijolavičius, Rokas Markevičius bei Adolfas Darginavičius ir Valdas Vilūnas.
„Esu įsitikinęs, jog dėl išskirtinių automobilio techninių savybių ir itin pajėgios, specialiai šioms lenktynėms sukomplektuotos komandos, „51 State Gecko Racing“ komanda bus tarp šių metų „1000 km“ lenktynių“ prizininkų“ – teigia komandos vadovas M. Batūra.