„Investors‘ Forum“ jau kelerius metus teikia pasiūlymus įvesti Lietuvoje automobilių mokestį. Asociacijos vykdomosios direktorės Rūtos Skyrienės teigimu, tokia praktika yra įprasta daugelyje Europos ir pasaulio šalių.
Apmokestinti automobilius Lietuvai rekomenduoja ir Europos Sąjungos Taryba, Tarptautinis valiutos fondas bei kredito reitingo agentūros.
Pasak R. Skyrienės, būtų logiška ir teisinga, kad kiekvienas automobilio savininkas mokėtų daugiau nei tie, kurie važinėja vien viešuoju transportu. Investuotojų asociacijos vadovės teigimu, automobilių mokestis yra vienas mažiausiai ekonomikos augimui kenkiančių būdų surinkti papildomų biudžeto lėšų.
Daugelyje išsivysčiusių valstybių taikomas mokestis naudingas tiek fiskaliniu, tiek motyvacijos požiūriu. „Net surinkus vidutiniškai po 100 litų iš kiekvieno automobilio savininko per metus, šalies pajamos galėtų padidėti beveik 200 mln. litų. Šių lėšų su kaupu pakaktų naujam keliui nuo Vilniaus iki Kauno išasfaltuoti“, ‒ pastebi R. Skyrienė.
Ekspertų teigimu, automobilių mokestis būtų naudingas prisidedant ir prie oro taršos mažinimo. Investuotojų siūlymu, labiau teršiančioms, didesnio galingumo, prabangesnėms transporto priemonėms būtų teisinga taikyti didesnį mokesčio tarifą nei mažesnio variklio tūrio, ekologiškesniems automobiliams.
Pasaulio banko duomenimis, Lietuva užima 12 vietą Europos Sąjungoje ir 21 vietą pasaulyje pagal automobilių kiekį, tenkantį tūkstančiui gyventojų, ir lenkia Belgiją, Olandiją, Jungtinę Karalystę ar Švediją.