Tęsiame pasakojimą apie šauniausius lakūnus, kurių aviacijos istorija niekada nepamirš.
Pirmąją pasakojimo dalį skaitykite čia.
Brian Bews – lakūnas, sugebėjęs katapultuotis, likus sekundėms iki naikintuvo sudužimo
Klausiate, kas tas žmogus, kurį matote nuotraukoje (žr. titulinę nuotrauką)? Tai – lakūnas Brian Bews, kuris yra labai laimingas, jog išliko gyvas. Kaip galima matyti vaizdo klipe, šis lakūnas katapultuotis (išmesti save iš lėktuvo – „balsas.lt“) sugebėjo, kai iki jo naikintuvo „CF-18„ sudužimo buvo likę vos kelios sekundės.
Vėliau paaiškėjo, kad tai buvo bandomasis skrydis, o lakūnas darydamas įmantrų manevrą ruošėsi vienai aviacijos šventei. Deja - nesėkmingai. Tiesa, tikslios naikintuvo sudužimo priežastys paviešintos taip ir nebuvo.
Dagas Vaitas – keleivis, kuris sugebėjo nutupdyti lėktuvą mirus jo pilotui
Dagas Vaitas, privačiu dvivarikliu lėktuvu skridęs kartu su žmona ir dviem dukterimis, lėktuvo valdymą į savo rankas turėjo perimti po to, kai skrydžio metu mirė šio orlaivio lakūnas. Pasak vyro, jis, jog kažkas negerai su lakūnu, pajuto tuomet, kai lėktuvas buvo 1,5 kilometrų aukštyje ir toliau kopė aukštyn, be to, buvo įjungtas šio lėktuvo autopilotas.
Nepaisant to, kad D.Vaitas buvo vienavarikliu lėktuvo buvo išskraidęs 130 valandų, jis neįsivaizdavo, kaip valdyti kur kas didesnį, dvivariklį lėktuvą. Savo dukterimis vyras tepasakė – stipriai melskitės. Visa laimė, viskas baigėsi gerai, tačiau ir šiuo atveju lakūno mirties priežastis atskleista nebuvo.
Lakūnas, kuris, naudodamas izoliacinę juostą, pataisė lokio sumaitotą lėktuvą
Lokys nuošalioje Aliaskos vietovėje sumaitojo jūsų lėktuvą? Jokių problemų. Tereikia turėti pakankamai izoliacinės juostos.
O buvo taip: privačiu lėktuvu į Aliaską žvejoti atskridę žmones, lėktuvo šaldiklyje paliko nemažai gardėsių. Lokys masalą užuodė ir jų lėktuvėlį gerokai aplamdė. Kaip bebūtų, lėktuvo pilotas pasirodė irgi ne iš kelmo spirtas: jis radijo ryšiu pagalbon išsikvietė kitą pilotą ir paprašė jo atvežti dvi naujas padangas, 3 ritinius izoliacinės juostos ir šiek tiek plastikinės medžiagos. Neįtikėtina, tačiau lakūnui lokio padarytą žalą pavyko visiškai sutvarkyti ir jis lėktuvą sėkmingai parskraidino namo.
Tomas Attridge – naikintuvo lakūnas, sugebėjęs numušti savo orlaivį žemyn
1956-ųjų rugsėjo 21-ąją Tomas Attridge mokėsi valdyti naujutėlaitį „F-11F-1 Tiger“ naikintuvą. Iš jo jis paleido kelias šūvių papliūpas, tuomet staigiai nėrė žemyn ir vėl padidino greitį. Netrukus lakūnas pajuto, jog į jo naikintuvą pataikė kažkoks išorės objektas, todėl priėmė sprendimą staigiai leistis. Betupiant naikintuvas prarado energijos tiekimą ir sudužo ant pakilimo tako, tačiau pilotui pavyko sėkmingai orlaivį palikti. Vėlesnis tyrimas parodė, jog „F-11F-1 Tiger„ naikintuvą žemyn pašovė ne kas kitas, kaip trys, lakūno kiek anksčiau paleistos, kulkos.
Kaip tai atsitiko? Anot ekspertų, susidėjo keli veiksniai – kulkų senumas ir dėl to sumažėjęs jų skriejimo greitis bei pakitusi trajektorija, taip pat - nepalankus naikintuvo nėrimo žemyn kampas, dėl kurio jo ir kulkų keliai susikirto.
Masonas Dunas – sraigtasparnio lakūnas, išgelbėjęs paklydusį elnią
„Oklahoma City TV“ sraigtasparnio lakūnas ant užšalusio tvenkinio ledo pastebėjo slidinėjantį elnią, kuris nepajėgė žengti nė žingsnio. Sumanusis pilotas šio miško žvėries bėdoje nepaliko: rotorių (sraigtasparnio nešantįjį sparną – „balsas.lt“) nukreipė tokia linkme, kad nuo jo sukimosi susidarantis gūsingas vėjas elnią nuo ledo paprasčiausiai nupūstų. Tuo būdu mažasis paklydėlis buvo išgelbėtas, o visą įtemptą dramą stebėjęs nemažas būrys smalsuolių - džiaugsmingai atsikvėpė.