Jau įpratome, kad įsigyti bilietą į bet kurį renginį šiandien trunka vos keletą minučių, tačiau prieš 10 metų, kuomet paslaugas pradėjo teikti pirmasis bilietų platintojas Lietuvoje – BILIETAI LT, tai nebuvo taip paprasta. Šiemet veiklos jubiliejų mininčios bendrovės teigimu, per tuos metus bilietų rinka iš esmės keitėsi – tobulėjo technologijos, daugėjo renginių, keitėsi tiek žiūrovų pomėgiai, tiek renginių vietos bei pačios renginio sąvokos supratimas.
„Kuomet pirmieji Lietuvoje pradėjome bilietų platinimo veiklą, atsiskaitymai vykdavo tik grynaisiais pinigais. Tuo tarpu dabar didesnė dalis bilietų nuperkama internetu. Anksčiau renginys buvo suvokiamas tik kaip konkretus įvykis konkrečioje vietoje, o dabar pardavinėjame turinį, pavyzdžiui, bilietus į internetu transliuojamus seminarus ar kino teatre rodomas tiesiogines transliacijas iš didžiausių pasaulio operų“, – sako BILIETAI LT vadovas Tadas Čekavičius.
Bendrovės jubiliejaus proga T. Čekavičius dalinasi 10 įdomiausių faktų ir įvykių iš dešimties bilietų pardavimo veiklos metų.
1. Pirmasis renginys. 2004 m. surengtas Davido Copperfieldo pasirodymas – pirmasis didelio masto renginys, į kurį buvo platinami bilietai. „Tai buvo puikus debiutas – vos per 4 valandas pardavėme daugiau nei 1 tūkst. bilietų. Kadangi tuo metu internetu bilietai dar nebuvo platinami, prie „Akropolyje“ esančių kasų nusidriekė kelių šimtų metrų eilė“, – prisimena T. Čekavičius.
2. Įspūdingiausias bilietų pardavimo procesas. 2006 m. įvykęs Eltono Johno koncertas pasižymėjo išskirtine kampanija, sužavėjusia ne tik jo gerbėjus, bet ir eilinius praeivius. „Prekyba bilietais startavo vidurnaktį ir Gedimino prospektu prie kasų iškart nusidriekė didžiulė žmonių eilė. Laukiantiems grojo pianistas, kurio muzika sukūrė ypatingą atmosferą. Vaizdas buvo išties įspūdingas“, – teigia BILIETAI LT vadovas.
3. Didžiausias iššūkis. 2006 m. planuotas ir grandioziniu turėjęs būti legendinės grupės „Depeche Mode“ koncertas, deja, neįvyko dėl netikėtos grupės nario ligos. T. Čekavičiaus teigimu, tuomet laukė neeilinis iššūkis – BILIETAI LT, siekdami padėti renginio organizatoriui, jo vardu šimtatūkstantines sumas fiziškai vežiojo į kasas, kad žmonėms būtų grąžinti pinigai už parduotus bilietus.
4. Neįprasčiausia renginio vieta. Šis titulas atitenka Kristupo vasaros festivaliui, kuris 2013 m. buvo pristatytas sporto ir sveikatingumo klubo „Impuls“ baseine. Žmonės, skambant gyvai klasikinei muzikai, tuo metu darė mankštą vandenyje.
5. Netikėčiausias nutikimas. 2013 m. prieš pat „Granatų“ festivalį jame turėjęs pasirodyti atlikėjas Dub FX oro uoste pametė bagažą ir savo instrumentus. Koncerto dieną į Lietuvą tuščiomis atvykęs atlikėjas nepasimetė ir gerbėjų nenuvylė – visas dainas jis atliko skolinta gitara.
6. Daiktai, nešami į renginį. Maistą, o ypač gėrimus lietuviai į renginius bando neštis iki šiol, tačiau seniau, anot BILIETAI LT vadovo, apsaugai tekdavo susidurti ir su keistesniais įpročiais – kai kurie renginių lankytojai, nusipirkę stovimus bilietus, bandydavo į renginį iš namų atsinešti kėdę ar stalą. Anot T. Čekavičiaus, nors pastaruoju metu tokių įvykių beveik nepasitaiko, anksčiau taip gudrauti bandyta ne kartą.
7. Greičio rekordas. Vienas sėkmingiausių renginių pagal bilietų pardavimo greitį – 2011 m. jūros šventė. Per kiek daugiau nei valandą BILIETAI LT pardavė didžiąją dalį – 450 – leidimų prekybai jūros šventės metu, kurių vertė siekė daugiau nei 250 tūkst. litų.
8. Sėkmingiausi Lietuvos atlikėjai. Daugiausia gerbėjų į savo solinius koncertus pritraukiantys Lietuvos atlikėjai be konkurencijos yra SEL ir Andrius Mamontovas. Abu jie į savo koncertus – SEL į 2011 m. koncertą Klaipėdos Vasaros estradoje, o A. Mamontovas į 2013 m. sceninės karjeros 30-mečio koncertą Kauno „Žalgirio“ arenoje – pritraukė beveik po 10 tūkst. žiūrovų.
9. Daugiausia lankytojų. Bene daugiausia lankytojų sulaukęs renginys – 2013 m. Vilniaus knygų mugė. Į ją BILIETAI LT pardavė beveik 50 tūkst. bilietų.
10. Bilietų skaičius per 10 metų. BILIETAI LT nuo savo veiklos pradžios pardavė beveik 7 mln. bilietų į daugiau nei 15 tūkst. renginių. Dabar per metus parduodama iki 800 tūkst. bilietų į daugiau negu 1500 renginių per metus. Pasak T. Čekavičiaus, atskirų renginių, pritraukiančių itin gausų žmonių skaičių, kiekis nežymiai mažėja, tačiau bilietų kasmet parduodama vis daugiau, kadangi tai atperka augantis renginių skaičius ir vis didesnis jų pasirinkimas.